Video - Pas Menang Janji Ceramah, BN Menang Janji Rumah, Hok Mano Kito Nok Pakoh ?

Ketahuilah, tidak ada cara lain bagi kita rakyat Kelantan secara menyeluruh untuk memiliki rumah sendiri melainkan kita memilih sebuah kerajaan yang bertanggungjawab didalam memastikan segala kebajikan rakyat yang dijanjikan itu ditepati. 

Setakat hari ini belum ada lagi mana-mana kerajaan dalam negara ini selain kerajaan BARISAN NASIONAL yang tidak sampai sebulan berjanji sudahpun memulakan langkah-langkah awal dalam pembinaan 1000 buah rumah rakyat di Kampung Wakaf Mek Zainab Kota Bharu, pembinaan pangsapuri 24 tingkat yang mempunyai 3 biik tidur itu dijangka siap pada 2015 nanti.

Yang paling istimewa, pembinaan pangsapuri yang menelan kos sebanyak RM148,000 seunit itu akan dijual dengan harga RM35,000 sahaja, dengan harga yang begitu rendah ia sudah tentu mampu untuk dimiliki oleh rakyat yang berpendapatan rendah dan ia menjadi bukti kepada kerajaan yang bertanggungjawab terhadap kebajikan rakyatnya.

Pilih kerajaan tak bertanggungjawab tak selesailah masalah

Selesaikah masalah hanya dengan berceramah serta 'berangan janji', tentulah tidak, cakap niat saja nak bantu, 100 tahun pun takkan selesai, kemampuan kerajaan Pas Kelantan untuk mentadbir negeri  tidak boleh diharapkan setelah rakyat Kelantan memberi peluang selama lebih 23 tahun, dimana ianya terbukti kegagalan kerajaan Pas Kelantan yang bertemankan retorik semata-mata.

Sudahlah begitu, kerajaan Pas Kelantan sekali lagi bertindak zalim dengan menyekat pembangunan rumah rakyat yang hendak dibawa masuk oleh kerajaan pusat, banyak masalah yang tak sepatutnya ditimbulkan, namun kerajaan Pas Kelantan memanfaatkan masalah itu demi mengekalkan kedaifan rakyat hanya kerana kepentingan politik sempit yang diterajui Pas, dengan pengekalan kedaifan itu, maka pimpinan Pas lebih senang untuk memupuk sifat assobiyah dikalangan rakyat sekaligus mendakwa, kita rakyat Kelantan ni susah sebab kerajaan BN yang zalim sekat itu dan sekat ini.

Sampai bilakah rakyat Kelantan ingin terus bernaung dibawah penipuan kerajaan Pas Kelantan ?, berdosakah kiranya kita memberi SEKALI peluang cuma kepada kerajaan BN untuk mentadbir Kelantan ? Allah tidak akan mengubah nasib kita, jika kita sendiri yang tidak berusaha untuk mengubahnya.

Memang benar rezeki ada dimana-mana jika kita rajin berusaha, namun kita jangan fikir untuk mendapatkan emas jika kita melombong timah, bagaimana kita usaha sekalipun untuk mendapatkan emas dilombong bijih timah ianya tidak akan bermakna, jika ada ianya satu keajaiban dan bukannya kebanyakkan.

Justeru sudah tiba masanya untuk kita rakyat Kelantan melakukan perubahan demi masa depan kita dan generasi kita yang akan datang, usah dibimbang, masa depan generasi anak-anak wakil rakyat Pas semuanya sudah terjamin berbekalkan tanah-tanah yang telah sedia untuk diwariskan dari bapa-bapa mereka selaku wakil rakyat. Namun nasib dan masa depan kita bagaimana ??? Anda Mampu Mengubahnya.

 Kalau nak rumah pangkah BN, kalau nak ceramah pangkah bulan


1 comment:

  1. Kepada rakyat Kelantan boleh test lima tahun, untuk BN-Barisan Nasional buktikan janjinya, dah jemulah weh..duduk bawah ketiak Pas yang tiada perubahan.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...