APEK KATA BUKAN PEKERJA MELAYU KFC GADUH SAMA CINA TAPI...!!!


Negara kita Malaysia sekali lagi sedang menuju kepada perbalahan kaum sepertimana telah berlaku pada tragedi 13 Mei 1969. Ini kerana sikap sebahagian mereka yang tidak bersyukur dan tamak melihat keistemewaan orang lain selain diapi-apikan oleh manusia yang tidak bertanggungjawab yang kononnya sama rata,sama rasa, belakang depan sama saja.

GK bersetetuju dengan pendapat blogger GAP mengenai hal ini. Portal online Malaysiakini dilihat sebagai media utama yang memainkan peranan dalam isu melaga-lagakan diantara kaum. Tulisan-tulisan portal tersebut lebih cenderung kearah mencetuskan kekacauan kaum didalam negara.

Tahun ini sahaja beberapa isu perkauman dimainkan dengan begitu agresif sekali dari sekecil-kecil isu kepada sebesar-besar isu, DAP yang bermentaliti penjajah yang ingin menguasai negara dengan cara mereka sepertimana yang berlaku di Singapura juga seperti perancang utama dalam isu ini.

Jika dilihat kepada fakta kes, dimana orang melayu terutamanya lebih bersikap tenang apabila timbulnya isu kepala babi-babi dicampakkan di surau dan masjid. Sedangkan babi adalah satu binatang yang haram lagi jijik bagi orang beragama Islam.

Berbeza pula dengan isu angpau putih yang diberikan oleh Jaguh Kampung Ibrahim Ali ketika sambutan Tahun Baru Cina beberapa hari yang lalu, Portal Malaysiakini mengambil tempat membesarkan isu ini walaupun kaum cina sendiri selain penyokong DAP tidak mengambil sebagai satu isu besar yang perlu dipertikan dan diperbesarkan.

Ini memperlihatkan kepada rakyat Malaysia bahawa konsep yang dibawa oleh Perdana Menteri yaitu 1Malaysia telah berjaya menyatu padukan kaum-kaum yang bersyukur dinegara ini. Tapi keadaan itu mungkin dicemburui oleh manusia-manusia jahat yang sangat lapar untuk berkuasa.

Dapat kita lihat pada klip video diantara pekerja KFC dan pelanggan yang menjadi punca kepada pergaduhan ini, orang ramai pelbagai bangsa yang ada ditempat kejadian masing-masing tidak mempedulikan atau bermaksud campur tangan dengan menyebelahi mana-mana pihak baik Melayu mahupun Cina.

Percayalah, orang cina yang berideologi DAP sahaja yang cuba untuk bermain dengan api dalam perkara ini, masyarakat cina dikampung terutamanya di Kelantan beranggapan,

"Cina atau Melayu sama sahaja mma, lu jahat lu kena, kita sini hidup mau cari makan, bukan mau cari pasal, sikit punya hal mahu kecoh, Cina pun gaduh sama Cina, Melayu pun serupa, habis apa pasal ini kes mahu kata Cina gaduh sama Melayu".

Maksud Apek ini ialah, pekerja KFC bergaduh dengan pelanggan, tidak timbul soal Melayu gaduh dengan Cina. Tapi siapa yang menimbulkannya kalau bukan si rasis DAP. Cukuplah dengan isu yang akan mendatangkan malapetaka ini. Fikirlah dengan waras.

Takkan timbul isu menumpang kalau sedar hakikat yang sebenar tanpa mentakwil perkara-perkara yang telah dipersetujui dan diputuskan oleh orang-orang terdahulu, sebagaimana kita inginkan hak kita begitu juga dengan orang lain yang inginkan haknya. Jika begitu terimalah apa yang ada tanpa mengungkit perkara-perkara yang boleh mencetuskan ketegangan.

Jika tidak keamanan tidak dapat dikecapi oleh semua, tuan sama sekali tidak akan berganjak dengan haknya. Anda Mampu Mengubahnya.

1 comment:

  1. MELAYU BACUL...... KEPALA BABI DI BALING DALAM MASJID .... MELAYU DIAM AJE. TAPI CAKAP BERAPI API! KEPALA LEMBU BUKAN DI BALING KE DALAM KUIL, HANYA DI ARAK TANDA PROTES, SEMALAYSIA INDIA BANGKIT! MELAYU TAKUT KELUAR PUN KELUAR RUMAH, SEHINGGA KEADAAN BACK TO NORMAL!...... RENUNG RENUNGLAH WAHAI SDRA KU MELAYU, JANGAN BUAT AKU SETUJU DENGAN PENYATA NIK AZIZ, "AKU MALU JADI MELAYU"

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...