Nik Aziz Keramat, Mampu Menyembuhkan Pahlawan Negara Yang Tercedera Di Lahad Datu

Sekali lagi Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat cuba memperlihatkan drama keramatnya kepada umum dengan memberitahu bahawa beliau sedang membacakan ayat-ayat penyembuh kepada salah seorang perwira negara yang tercedera dalam pertempuran dengan pengganas di Lahad Datu semalam.

Keangkuhannya jarang memperlihatkan bahawa beliau sedang bertawakkal memohon izin dari Allah Taala, akan tetapi seolah-olah beliaulah yang mampu untuk menentukan sesuatu itu dengan keramat yang beliau ada termasuk menyembuhkan. Hebat bukan ? So undilah Pas, itulah maksud sebenar yang hendak disampaikan oleh Nik Aziz menerusi dramanya itu.

Sedangkan jika tidak punyai niat untuk mengkeramatkan diri beliau, cukup saja sekadar memberitahu yang beliau sebagai seorang pemimpin sedang menziarahi rakyatnya, tidak perlulah untuk memberitahu yang beliau sedang membacakan AYAT-AYAT PENYEMBUH, lebih islamik lagi jika beliau mengajak semua rakyat untuk sama-sama berdoa agar kecederaan yang dialami oleh perwira negara itu cepat sembuh dengan keizinan dari Allah Taala.

Bagaimanapun ini bukanlah kes baru yang dilakukan oleh Nik Aziz, sebelum inipun bila tarikh pilihanraya dijangka makin hampir, Nik Aziz akan cuba sedaya upaya untuk berdrama keramat  meraih populariti dalam kes-kes yang menjadi tumpuan umum. Itulah harga diri yang ada pada seorang ularmak bernama Nik Aziz yang sanggup lakukan apa sahaja untuk kekal menjadi MB sehingga ke akhir hayat. Anda Mampu Mengubahnya.




8 comments:

  1. biaso la bro....doh nok pru, semuo boleh belako. cubo tanyo dia bangso gapo? mesti dio royak melayu. lepah mene 2008 dio malu ngaku melayu.. ado gapo denge bangso??

    ReplyDelete
  2. Aikkk...kramat ker org tua neh???? tapi kan dia di masukkn ke sepital sbb sakit perot....oooo..jampi serapah keraMat neh xboleh sembohkan diri sendiri...sbb tuh menyalak penganut dia tudoh n ajis keraMat sakit perot kena puaka Rosmah....

    keraMat ...keraMat...keraMat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkan keramat tp si 'mamat' ajis yg dok kelate..

      Delete
    2. mama {n)ajis taik kucing.

      Delete
  3. pergi jahanam kamu semua yg komen di atas...

    ReplyDelete
  4. Ulamak guna ayat Al Quran, dimarahi dan ditentang sebab politik. Tunggu sehingga masuk kubur. Lihat siksa kerana menghentam ulamak.

    ReplyDelete
  5. #sekali baca... macam orng pndai lg cerdik sehingga mampu mengKAYU PEMBARISkan orng lain lebih2 lagi seorng ulama...
    tapi seBENARnya jahil amat sangat...
    #saya personally TAK PERCAYA ..TgNA pergi ke rumah manusia ni utk MENGUBAT atau meNAWARkan masaalah tersebut..
    #saya LEBIH PERCAYA... beliau sekadar Ziarah atas nama MB Klntan..

    ReplyDelete
  6. #kata2 "meletakan sesuatu pada tempatnya" itu adalah "takrif" bgi perkataan 'ADIL dlm Islam..
    #jadi ANDAIAN saya.. klu sebelum ini "gangguan" tersebut mampu "membina" tembok hijab dri datangnya bantuan, maka ada kemungkinan "solat hajat" TgNA telah meruntuhkan "benteng hijab" tersebut, sbb tu "gangguan" tu makin marah!
    #dan hasilnya... terbukalah pintu utk "sampai"nya bantuan yg sememangnya layak utk menyelesaikan masaalah tersebut...
    #ketelitian dlm memahami sesuatu itu BUKAN dgn GOPOH dlm mengANALISA sesuatu KEJADIAN..
    Sydina 'Ali rdh pernah berkata.."mnusia yg bijak adalah yg mampu memahami HIKMAH atas sesuatu kejadian, bkn yg menghukum atas kejadian tersebut" (awkama qala)
    TQ... berhati2lah dlm berkata2... ada malaikat di kiri kanan kita!
    wasslm.. :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...