Liwat - @anwaribrahim Akan Bersumpah Pada Himpunan Reformasi 2.0 Di 14 Buah Negeri ? #Video

Seruan kebangkitan rakyat bergema semula selepas mahkamah memutuskan Datuk Seri Anwar Ibrahim bersalah diatas tuduhan meliwat lubang ekzos Saiful Bokhari.

Rakyat dituntut supaya bangkit menentang kezaliman dan ketidakadilan sistem kehakiman negara, menurut Anwar, kebangkitan rakyat tidak perlu menunggu sehingga tarikh pilihanraya, malah, apabila ada 'signal' daripada pemimpin Pas, Dap, Keadilan supaya rakyat bangkit, rakyat mesti bangkit...

Jadi sebelum rakyat ingin bangkit, rakyat perlu berlapang dada dan berfikir secara matang dan bebas takut-takut kebangkitan itu hanyalah kebangkitan untuk mempertahankan peliwat sedangkan perbuatan meliwat itu adalah haram dan akan dilaknat oleh Allah Taala.

Apabila dengan bukti-bukti yang kukuh mahkamah putuskan Anwar bersalah kerana meliwat, tapi Anwar masih menafikan dan mendakwa mahkamah tidak adil, tidak bolehkah jika Anwar membela dirinya atau menafikan pertuduhan itu dengan bersumpah dengan nama Allah dihadapan seluruh hadirin dalam perhimpunan reformasi yang diadakan diseluruh negara itu ?.

Jika himpunan reformasi menjelajah 14 buah negeri, maka Anwar perlu berani membuktikan secara bersungguh-sungguh bahawa beliau memang benar-benar dizalimi dan bersumpah disetiap negeri dalam himpunan reformasi itu.

Demi kebenaran apalah salahnya, sebagai umat Islam sudah pasti kita yakin dan percaya kekuasaan Allah Taala tiada tolok bandingan, sekaligus diakhir setiap perhimpunan itu tutuplah dengan doa memohon perlindungan kepada Allah sebagai hamba yang telah dizalimi jika benarlah beliau dizalimi, usah bimbang dan khuatir kerana Allah Maha Mengetahui...

Sebaliknya terpekik terlolong dengan mengatakan kerajaan BN zalim, mahkamah tidak adil itu bukanlah satu perkara yang baik dan ianya tidak harus dipercayai oleh rakyat. Bayangkan jika sesuatu tuduhan keatas kita itu adalah satu fitnah walaupun mahkamah yang memutuskannya, adakah kita merasa TAKUT untuk melakukan APA SAJA yang tidak memudaratkan diri kita bagi membuktikan kita tidak bersalah.

Kalau benar kita dizalimi dan setelah proses mahkamah gagal mengadili kita, mengapa tidak berani bersumpah ? Sedangkan jika Anwar berani bersumpah keyakinan rakyat bahawa Anwar tidak bersalah semakin kuat, gelombang kebangkitan rakyat menjadi keramat. Namun daripada bersumpah bohong adalah sangat wajar untuk Anwar takut ditimpa laknat.

Tidak timbul soal bersumpah boleh menentukan samada seseorang itu bersalah atau tidak, tapi apabila kita merasakan proses keadilan dimahkamah gagal mengadili kita orang yang benar, apa salah sekurang-kurangnya jalan terakhir kita membela diri dengan bersumpah diatas nama Allah ?

Kalau Anwar boleh jelajah setiap negeri untuk hasut dan ajak rakyat bangkit kenapa tidak boleh untuk beliau bersumpah ?

Jadi untuk rakyat yang berhajat nak bangkit menentang kezaliman bersama-sama Anwar tu perlulah berfikir, atas dasar dan nas apa untuk mereka percaya bahawa Anwar dizalimi dan kerajaan BN mengzalimi Anwar.

Cukupkah sekadar dengan mendengar omongan kosong Anwar ? Siapa Anwar untuk rakyat mempercayai bulat-bulat setiap omongannya ? Malaikatkah Anwar ? Nabikah Anwar ?

Sedangkan Saiful yang berani bersumpah, proses mahkamah yang adil dengan memberi peluang kepada Anwar membela diri itu gagal untuk dinilai oleh rakyat secara rasional. Anda Mampu Mengubahnya.

1 comment:

  1. yang korang sengal sangat kenapa... anwar nk maen ekzos ker nk maen gang bang ker ,, apa yang korang nk pertikai kan sgt dosa masing masing tanggung sndri... yang penting sekali korang nk hidop senang kat negara sndri ker atau nk jdi mcm melayu kat singapore.korang pon klo dpt burit merah pon di jilat jgk kn......

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...