Sistem Kehakiman Teruk - @anwaribrahim Tarik Balik Semua Saman !

Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mendakwa sistem kehakiman negara sudah menjadi teruk ekoran campurtangan daripada pemimpin UmnoBN seharusnya membuktikan tuduhan itu dengan menarik semua saman beliau atau dengan kata lain tidak lagi menggunakan mahkamah walau dalam apa jua keadaan.

Namun apa yang berlaku Anwar hanya menerima pakai keputusan mahkamah apabila keputusan itu berpihak kepada beliau.

Sepatutnya jika benar apa yang didakwanya itu sebagai mahkamah tidak adil, beliau harus memboikot mahkamah, peguam-peguam pembangkang berhenti jadi peguam, untuk apa jadi peguam jika sistem kehakiman tidak ada keadilan ?

Sama juga dengan keputusan pilihanraya, bilamana keputusan tidak berpihak kepada mereka, mereka menolak keputusan itu dan mendakwa SPR tidak adil, pengundi hantu bangla dsbnya, tapi kerusi-kerusi yang dimenangi oleh mereka tidak pula dipertikaikan. Malah bila majlis angkat sumpah berlangsung, mereka tidak juga memboikot sebaliknya menerima seadanya.

Itulah sikap sebenar pihak pembangkang yang semakin menjadi-jadi akibat ketuanya yang gila meroyan nak jadi Perdana Menteri, semua perkara dia saja yang betul, semua perkara dia nak menang, apa dia ingat ini negara bapak dia yang punya sehingga begitu banyak cantik sekali dia punya muka !!!

Kesimpulan dari itu masyarakat perlu sedar akan realiti ini dan tidak mudah terpedaya dengan hasutan pembangkang khasnya Anwar, semua tuduhan yang dibuat beliau kepada kerajaan hanyalah fitnah jahat semata-mata demi kepentingan dirinya sendiri.

Sedangkan sebelum Anwar dijatuhkan hukuman bersalah kerana meliwat, beliau sempat membuat tawaran Konsensus Nasional kepada BN demi kepentingannya dengan  harapan beliau boleh terlepas dari tuduhan liwat.

Malangnya usaha beliau supaya pimpinan BN mengcampuri sistem kehakiman itu tidak sebagaimana yang disangka, ini kerana kerajaan BN yang ada ini bukanlah kerajaan dibawah pokok yang boleh sewenang-wenangnya melindungi penjenayah atau peliwat seperti Anwar, apa lagi untuk mengcampuri sistem kehakiman negara, yang salah tetap salah tidak mengira siapa pun ia.

Perkara utama yang ditekankan dalam konsensus itu adalah mengenai perpaduan kaum, tiba-tiba konsensus ditarik balik kerana beliau diputuskan bersalah meliwat Saiful, dan semua kita faham bahawa konsensus dan liwat adalah dua perkara berbeza, jadi disini nampaklah wayang Anwar menerusi tawaran konsensus itu bukanlah demi rakyat atau perpaduan kaum bagai, tapi untuk berbaik-baik dengan BN supaya boleh terlepas diatas tuduhan liwat yang dilakukannya.

Kalau tuduhan liwat keatas Anwar itu adalah konspirasi kerajaan UmnoBN, sudah pasti bukan air mani Anwar saja yang akan berada didalam ekzos Saiful, ramai lagi pemimpin pembangkang yang lain seperti Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dll, tapi kenapa pemimpin-pemimpin ini tidak pula air mani mereka berada dalam mana-mana ekzos yang haram apatah lagi diluar tabie ???. Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...