Video - Kasihan! Penguatkuasa JPJ Aibkan 'Tok Guru Hj Lah', Apa Tindakkan @HishammuddinH2O @KP_JPJ @NajibRazak

KOTA BHARU - Pengasas Pondok Genting Tumpat, Abdullah Sa’amah mahu tindakan tegas dikenakan terhadap anggota penguat kuasa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) negeri yang merakam dan menyebarkan video beliau disaman dalam laman sosial sejak bulan lalu.

Abdullah berkata, tindakan itu wajar kerana perbuatan anggota terbabit telah menjatuhkan maruahnya dan seolah-olah sengaja ingin memalukan dirinya selain mencemar imejnya sebagai seorang tokoh agama di negeri ini.

Selain itu, katanya, tindakan anggota terbabit juga telah mencemar imej serta merosakkan integriti agensi kerajaan yang selama ini begitu dihormati.

“Saya berharap dengan tindakan tegas yang diambil itu akan memberi pengajaran kepada anggota tersebut dan kakitangan lain supaya tidak mengulangi perbuatan yang tidak bertanggungjawab itu," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Institusi Modenisasi Pemikiran Anak Kelantan (IMPAK) hari ini menyerahkan memorandum bantahan kepada JPJ negeri berhubung penyebaran video rakaman Abdullah yang disaman anggota agensi tersebut dalam laman sosial.

Sejak 13 Mac lalu, telah tersebar video Tok Guru Abdullah Samah Pondok Genting Tumpat Kena Saman JPJ dan Ulama Umno Ilmu RM2 Juta Kena Saman dalam laman YouTube.

Sementara itu, ketika diminta menceritakan kembali kejadian tersebut, Abdullah memberitahu, beliau sama sekali tidak menyedari bahawa kejadian itu dirakam.

Beliau hanya menyedari beberapa orang anggota JPJ memegang telefon bimbit masing-masing dan seolah-olah sedang berbuat sesuatu ketika itu.

“Saya hanya mengetahui kewujudan video tersebut di laman sosial setelah dimaklum oleh anaknya ketika sampai di rumah pada hari kejadian.

“Apabila membaca komen-komen yang ditulis pada video terbabit yang banyak berbaur negatif jelas telah memalukan saya dan keluarga.

“Anggota tersebut sepatutnya hanya mengambil tindakan saman kerana sememangnya saya bersalah kerana cukai jalan telah tamat tempoh dan bukannya sengaja memalukan saya dengan tindakan tidak bermoral itu," katanya. - Utusan
Kasihan.......Moral.....UMNO......!!! Sejak bila pula undang-undang yang diperkenalkan oleh JPJ ini boleh mengaibkan orang awam dengan membuat rakaman sesuka hati ? Apakah hanya kerana Hj Lah merupakan seorang 'Tok Guru' pondok yang zuhud dan berpihak kepada Umno maka ianya halal untuk diaibkan. Malangnya Ulamak yang menyokong Umno ni....!!!

Apa motif anggota JPJ merakamkan dan menyebarkan klipvideo tersebut ?, yang salah tetap salah tak kira apa sekalipun parti, yang dipertikaikan sekarang adalah mengapa rakaman itu diambil dan disebarkan ?

Apakah anggota JPJ ingin mengzahirkan yang mereka adalah penyokong tegar pembangkang yang tidak suka kepada mereka yang menyokong kerajaan, usahkan nak bertolak ansur, siap rakam dan sebar lagi!!! Memang celaka !!!

Kalau soal tugas, setakat saman cukuplah, tu pun kalau nak ikutkan bila tengok orang tua yang daif macam tu bertolak ansur dan beri amaran jerlah, nak tegas pun biarlah bertempat. Ini orang tua yang kerjanya kepada agama, bukan ada gaji tetap, lagipun roadtax mati baru dua bulan bukannya hidup  'bermaharajalela' dengan naik kereta roadtax mati sepanjang masa.

Kalau anggota JPJ ni tak nak cari pasal mereka takkan rakam, disebabkan mereka rakam dan mengaibkan orang agama yang tua lagi daif, maka tindakan tegas WAJIB dikenakan, pecat atau ditukar ke pendalaman tanpa kenaikkan pangkat sepanjang perkhidmatan. Anda Mampu Mengubahnya.

6 comments:

  1. Memang perangai serupa anjing!!!

    ReplyDelete
  2. Sialan jpj. Kalau berdepan dgn toke cina bawa mercedes kecut telor pulak.

    ReplyDelete
  3. kalau kena pada batang hidung orang pas, umno zalim !!!

    benarlah seperti apa yang dikata...`Sejak bila pula undang-undang yang diperkenalkan oleh JPJ ini boleh mengaibkan orang awam dengan membuat rakaman sesuka hati ?'

    ReplyDelete
  4. JPJ.. klu tokeh cina suap mulut senyap habih.. siap sujud lg.. tp kena dkt org tua mcm Tok Guru Hj Lah.. kena pulak sokong UMNO.. (dlm penjawat awam skg 90% penyokong PR..) diainaya dgn video begini.. nak saman..samanlah.. kenapa rakam video dan sebarkan? celakalah org2 JPJ ini yg aibkan org awam.. Tok Guru tu bkn maki hina siapa.. tp Cina maki Polis JPJ apakah mereka berani??

    JPJ Kelantan = anjing..

    ReplyDelete
  5. Yang nak suruh JPJ lepas tak salah ke?
    Bodoh kononnya penyokong UMNO dan kerajaan tak payah kena tindakan.
    INI semua kerja bodoh tak apa
    JPJ jalan tugas memang bagus

    ReplyDelete
  6. ingat ye saudaraku....

    Yang bodoh tu kita, yang maha bijaksana lagi pandai itu semata-mata kepunyaan mutlak Allah SWT.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...