Anwar: Kehilangan Teresa Kok Punca 16 September Gagal

16 September adalah angan yang sudah berlalu pergi buat seorang yang membakalkan dirinya sebagai Perdana Menteri Malaysia, namun pembohongan adalah makanan rutin bagi golongan ini, tanpa sedikitpun rasa malu dengan pembohongan yang dilakukan hinggalah berterusan jelajah pembohongan demi pembohongan. .

Saksikan betapa yakinnya Anwar Ibrahim walaupun ketika itu punyai masa sehari sahaja untuk tarikh 16 September, tapi beliau tetap berkeyakinan dengan cita-citanya itu, akhirnya 4 tahun telah berlalu, 16 September silih berganti, namun angan hanya tinggal angan janji hanya tinggal janji.

Walaupun begitu masih ada lagi insan-insan yang tetap mempercayai dongengan tersebut, biarpun pembohongan yang jelas lagi nyata ia tetap menjadi pujaan hati mereka yang buta, namun hal itu mungkin tidak akan berlaku lagi terhadap penduduk Kampung Buah Pala, dimana masih segar dalam ingatan mereka kata-kata manis yang menjadi igauan ngeri buat mereka untuk selamanya..

" Tapi you percaya sama saya, dua minggu sudah menang, mesti itu Ketua Menteri punya wakil datang sini selesai ini tanah, kalau dia tak buat kerja... ini bukan Anwar "...
Itulah diantara kata-kata manis yang pernah menghancurkan jiwa-jiwa di Kampung Buah Pala, kata-kata hipokritnya tidak mengambarkan dirinya yang sebenar, Anwar boleh berjanji apa sahaja demi angannya, tapi sudah terbukti ia telah mungkiri pada janjinya, bila angannya sudah tercapai ibarat 'habis madu sepah diterajang'.....Anda Mampu Mengubahnya....

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...