Nik Aziz Jadi Bomoh Dirumah Gadis Yang Diganggu Api Misteri

Waduh-waduh Ayah Zit bisa jadi dukun ke', ini kalau menjadi dukun bisanya sembuh popular gitu, satu serambi ceramahan diselaputi keramat, tapi kalau sudah popular jadi saja dukun sepanjang masa lagi elok dan sesuai apa ?

Hari ini dalam sejarah apabila Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilaporkan telah berkunjung ke rumah keluarga mangsa gangguan 'api misteri' di Penambang, Jalan Pantai Cahaya Bulan petang tadi. Nik Aziz yang dilihat menunaikan solat hajat bagi menghalau 'Jin Api' itu sebaik sahaja tiba di rumah mangsa,
 
Sebelum ini Sinar harian melaporkan Wan Nor Fatihah Wan Hanafi, 14, meminta agar mana-mana pakar perubatan tradisional atau ustaz dapat merawat gangguan jin yang dikatakan berdampingan dengannya yang juga menjadi punca diekori api itu.

Gadis api terus digangguMenurutnya, sejak diekori api berkenaan, hidupnya tidak keruan selain sering dicemuh masyarakat kerana menimbulkan kekecohan di kawasan setempat, setiap kali diekori api misteri itu.

Wan Nor Fatihah berkata, dia begitu mengharapkan pertolongan pihak berpengalaman bagi merawat gangguan itu.
“Saya harap jika ada mana-mana ustaz atau bomoh, yang boleh merawat saya untuk buang gangguan jin ini.

“Lebih teruk lagi, apabila api misteri itu akan muncul hampir 11 kali setiap hari bermula awal pagi sehingga lewat malam, di dalam rumah dengan membakar pakaian, telefon bimbit, almari, selimut selain telefon bimbit dan kamera serta segala peralatan dalam rumah,” katanya.

Bagaimanapun kehadiran Nik Aziz itu seakan-akan memperbaharui lesen keramatnya jika secara kebetulan 'api misteri' itu akan hilang dan tidak akan muncul lagi selepas ini, adapun jika sebaliknya ia hanya akan disebut sebagai ketentuan ilahi. Masing-masing punyai tanggapan sendiri pada fikiran masing-masing untuk menafsirkannya, Anda mampu Mengubahnya...
 "Nik Aziz lebih pakar kalau jadi bomoh politik"


5 comments:

  1. Kata org2 PAS, Nik Aziz adalah ulamak, ulamak adalah pewaris nabi, jadi sudah tentu dia mempunyai mukdizat luar biasa yg boleh memadamkan jin api tersebut...so kena tunggulah hasilnya....

    ReplyDelete
  2. Perhatikan rumah dalam gambar tersebut..daif dan sedih kawe tengok cara hidup orang Kelate kita.. Kebolehan menteri besar untuk buat benda ni belum cukup untuk memajukan masyarakat Islam Kelantan. Bagi org lain lah jd MB. Bukan skop kerja MB untuk buat benda gini. Banyak benda lain hok lagi penting sepatutnya dibuat.

    ReplyDelete
  3. rumah tu bukan daif sangat, rumah kampung. rumah tu jadi mcm tu sebab banyak peralatan sudah terbakar dan bagi mengelakkan dari terus kena bakar. So apa yang basic sahaja dibiarkan di dalam rumah. Takkan nak letak LED tv kalau dah tahu mungkin akan kena gangguan api???

    ReplyDelete
  4. dengar kata jin tu siap buat show depan pok nik

    ReplyDelete
  5. Duduk pada Kata2 orang memang begitu, kata kamu pula bagaimana? kamu faham sendiri itu lebih baik.jangan berbalah.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...