AMANAT TERBARU HJ HADI - SIAPA LANGGAR PASTI AKAN CELAKA DUNIA DAN AKHIRAT

KUALA LUMPUR: Setiap calon PAS yang bertanding dalam pilihan raya diwajibkan berbai'ah, satu bentuk pengakuan yang lebih besar dan berat dari bersumpah, kata Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada Selasa.

Ini bagi menentukan calon tidak menyeleweng dari dasar Islam, cara dan matlamatnya, kata beliau.
Abdul Hadi berkata sesiapa yang melanggar bai'ah yang dibuat "maka akan celaka dunia dan akhirat".

Beliau turut menyentuh dakwaan kalangan tertentu kononnya PAS sudah menyeleweng dari dasar Islamnya apabila membawa konsep negara berkebajikan.

"Jawapannya, PAS tetap dipelihara oleh undang-undang tubuhnya yang menghalang daripada melakukan sesuatu yang menyeleweng daripada Islam," kata Abdul Hadi dalam satu kenyataan di sini.

Dalam pada itu, beliau mendakwa negara kebajikan yang dilakukan Barisan Nasional (BN) berunsurkan rasuah demi kemenangan pilihan raya. BERNAMA

Moralnya pemimpin Pas tidak melompat hanya disebabkan bai'ah tersebut bukannya sebab keikhlasan atau kejujuran seperti yang diperkatakan sebelum ini.

Rakyat dikampung menganggap, orang Pas ni zuhud, tidak pentingkan dunia, buat mari duit banyak manapun tidak sekali-kali untuk berpaling tadah diatas perjuangan Islam, Namun hakikat sebenarnya bukanlah begitu. Payah nak jumpa manusia yang ikhlas seperti itu tanpa sebarang ikatan. Jadi apa bezanya pemimpin Pas dan UMNOBN.

Tapi untuk menyelamatkan parti, kepimimpinan Pas kenakan syarat bai'ah kepada pemimpinnya. Bagaimanapula untuk tidak menyalahgunakan kuasa dan wang rakyat? apakah ada bai'ah juga untuk kepentingan rakyat.

GK nak tanya Hj Hadi dan penganut Pas lah ni samada wujud atau tidak bai'ah supaya tidak menyalahgunakan wang rakyat,kronisme dan penyelewengan sepertimana bai'ah ketaatan calon Pas kepada parti...Itu baru betul nampak keikhlkasan...Anda Mampu Mengubahnya.

2 comments:

  1. Siapa yg kata 'celaka diakhirat' tu? 'Nabi' kata ke?

    PAS, PAS, sudah2lah membodohkan diri. Ini tak, bodohkan pulak org lain sama.

    ReplyDelete
  2. "Jawapannya, PAS tetap dipelihara oleh undang-undang tubuhnya yang menghalang daripada melakukan sesuatu yang menyeleweng daripada Islam," kata Abdul Hadi dalam satu kenyataan di sini. kata2 pelacur agama yang membuat berok2 dan binatang 2 geleng kepala...apa saje manusia yang bermuka2 nie ujarkan.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...