Perancangan Untuk Membunuh Tun Mahathir Terbongkar -Video

KUALA LUMPUR - Perancangan untuk membunuh Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada 1988 akhirnya terbongkar dengan pengakuan bekas anggota Pas seumur hidup, Zainol Ismail.

Zainon dilaporkan membuat pengakuan terbuka itu dengan mendakwa, rancangan melakukan pembunuhan itu timbul ekoran ketika itu beliau terpengaruh dengan 'Amanat Haji Hadi' yang mengatakan Umno sebagai kafir sebelum menyesal dan berhasrat bertemu Tun Mahathir untuk memohon maaf.

Bagaimanapun ketika diminta mengulas kenyataan terbuka Zainon itu, Tun Mahathir berharap kejadian bermusuh dalam politik sehingga sanggup membunuh tidak menjadi budaya Malaysia.

"Saya pun tidak sedar ada ada perancangan hendak bunuh saya, sebab saya ini berjalan merata tempat serta tidak pernah rasa takut, sekarang ini baru tahu ada orang hendak bunuh saya.

"Saya tiada apa-apa, saya harap ini tidak menjadi budaya Malaysia. Di Malaysia kalau kita tidak bersetuju atau bermusuh dalam politik, tidaklah sampai tahap nak bunuh.

"Saya tiada masalah untuk maafkan dia, saya maaf orang lain juga kalau ada," kata Dr Mahathir dipetik dari berita Bernama pada Forum Perdana 'Membina Peradaban Bangsa Melayu Berteraskan Tamadun Islam' di bangunan Parlimen hari ini.

Dr Mahathir menjadi anggota panel forum itu bersama bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid Mohamad dan tokoh korporat Tan Sri Muhammad Ali Hashim.

2 comments:

  1. setakat cakap mulut ada orang nak bunuh madey sapa pun boleh! wakakakakaka. iklan murahan dari mamak kutty

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iklan apa pulak?, iklan kepala bapak hang.

      Delete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...