Misteri Ah Jib Gor Diselubungi Kecinaan

Selepas keputusan PRU 13 yang lalu, isu 'Ah Jib Gor' yang menyelubungi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sering diperkatakan, tidak dapat tidak apa yang diperkatakan itu mungkin ada benarnya, namun jika ia ditafsir dalam konteks yang lebih luas, mungkin juga perbezaan pendapat itu dapat kita raih serta kongsikan bersama tanpa perlu kita menafikan pendapat mana-mana pihak.

Diatas tajuk Ah Jib Gor tersiratlah beberapa isu kecinaan Najib pada pandangan sesetengah pihak, namun, ketika itu bagaimana situasi politik dalam negara kita ? Sedang pembangkang yang berlatarbelakang Melayu dan Islam ketika itu berhempas pulas menghasut cina membenci kerajaan, antaranya seperti Pas yang sanggup mempergadaikan kalimah Allah, PKR bersedia membuka tiket  murtad, ketuanan rakyat, sama rata sama rasa dsbnya.

Dalam situasi begitu, adakah bijak tindakan Najib jika sekadar untuk melihat dan berpeluk tubuh tanpa melakukan sebarang tindakan untuk mengekang usaha pembangkang itu ? Sekurang-kurangnya Najib perlu mencuba, tapi cubaan Najib itu tidaklah sampai kepada tahap menggadaikan agama atau terubahnya mana-mana dasar untuk kepentingan orang Melayu, jadi apa yang dilakukan oleh Najib sehingga ter'cina'nya beliau itu bukanlah satu hal yang serius atau hal yang boleh menggangu gugat hak keistimewaan orang Melayu, bahkan ia tidak lebih dari bersifat aksesori semata-mata.

Jika diimbas kembali situasi politik pada PRU 13 lalu, dimana sebelumnya ramai penganalisis politik berpendapat kemungkinan besar BN akan tumbang, tapi akhirnya selepas keputusan PRU 13 BN masih mampu membentuk kerajaan, adakah ramalan penganalisis politik itu tidak tepat atau kewibawaan Najib yang berjaya mempertahankan kerajaan... ? 

Apapun, kita juga sedar, macammana kuat sekalipun darah Melayu yang mengalir dalam tubuh seorang pemimpin, kekuatan itu hanyalah bersifat peribadi, kerana kekuatan darah bangsa itu bukan satu tiket untuk menafikan atau diskriminasikan mana-mana bangsa  bilamana pemimpin itu diangkat mengepalai sesebuah KERAJAAN...

Sebaliknya kita sebagai marhaenlah yang perlu mengajar puak cinabeng ini, seperti yang dianjurkan oleh beberapa pihak iaitu kita memboikot barangan mereka, dengan kita memboikot, sedikit sebanyak ekonomi bangsa yang dilihat semakin banyak lemak &%$ ini akan lumpuh, dan tindakan boikot kita itu juga tidak akan menjadi kudis kepada Obama atau mana-mana Presiden negara diseluruh dunia untuk menjalin kerjasama perniagaan dengan Malaysia... Anda Mampu Mengubahnya.

2 comments:

  1. SAYA SOKONG 100 PERCENT ARTIKEL NI!!.MANA MANA PEMIMPIN YANG NAIK SEBAGAI PM/MB/KM MEMANG AKAN MENDAPATI DIRI NYA PERLU BERADA "DITENGAH"BAGI MENJAGA HATI SEMUA PIHAK.MEREKA TIDAK PATUT DILIHAT TERLAMPAU MENYEBELAHI SATU PIHAK SECARA KETARA.TAPI KITA SEBAGAI RAKYAT BIASA UMAT MELAYU/ISLAM BOLEH LAKUKAN APA YANG PEMIMPIN KITA TAK MAMPU LAKUKAN (ATAS KAPASITI NYA SEBAGAI PEMIMPIN UNTUK SEMUA) CARA NYA IALAH KITA BOIKOT DHABIS HABISAN PUAK PUAK CInaBAI .KESILAPAN KITA SELAMA INI KITA TAK GUNAKAN KUASA YANG ADA PADA KITA UMAT ISLAM SEBAGAI RAKYAT BIASA YANG SEBENAR NYA KUASA KITA ITU JAUH LEBIH BESAR DARI KUASA YANG ADA PADA PEMIMPIN KITA.

    SELAMT HARIRAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN
    JUGA SELAMT MEMBOIKOT BISNES CInaBAI

    ReplyDelete
  2. Kalau kita boikot sekupang dua,pemimpin kita dok bantu berjuta-juta kpd sekolah2 yang melahirkan pengkhianat pengkhianat kita pun tak guna..pemimpin tu kena sedar diri dan berundur lebih baik...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...