Abby Abadi Makin Lantang Ac Mizal Ajak Debat

Ekoran kelantangan aktres yang kini menjadi penceramah bebas untuk sebuah parti politik, Abby Abadi di laman sosial Twitter berkenaan isu PDRM, bekas rakan seangkatannya di dalam drama bersiri kepolisan 'Gerak Khas', Dato' AC Mizal mengajak Abby Abadi berdebat berhubung isu terbabit.

Kenyataan itu dikeluarkan oleh AC menerusi status Twitter miliknya yang berbunyi;

"Saya mewakili anak anak POLIS MALAYSIA mencabar @abby_abadi112 berdebat secara terbuka atas kutukan beliau terhadap PDRM!"

Sebelum itu, Abby Abadi dilihat hadir menyertai demontrasi mendesak kerajaan membebaskan 45 tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di Kem Kamunting pada 8 Julai lalu.

Antara kata-kata yang dilaungkan Abby seperti yang terkandung di dalam rakaman video dibawah  ketika perhimpunan tersebut adalah;

"Memang diorang ( pegawai2 warden yang bertugas ) salah. Memang dapat arahan daripada orang atas, tapi mereka yang melakukan apa yang disuruh tu .... dikira bershubahat.

"Saya tak pernah tahu ISA ni dalamnya macam Guantanamo .. Saya tak pernah tahu pun ..
"Bayangkanlah diri masing2, yang berada didalam tu .... kalau kena benda yang sama macam korang buat. Saya tak rasa pun yang diorang kerjakan orang dalam ni ... maksudnya mendera tu ...semua MENTERI YANG SURUH ! Mungkinlah suruh ... tapi dia lebihkan lagi.". - Media Hiburan

17 comments:

  1. Janda ni meroyan x tentu pasal..apa kata masukan dia kat dalam pusat tahanan tu kasi cuci semua...

    ReplyDelete
  2. Seronok ye Abby sekarang dah dapat LESEN BESAR maki orang....macam tu rupanya HIDAYAH yang Abby Dapat...

    ReplyDelete
  3. Si Abby ni penah masuk dalam tahanna kemunting ke sampaikan dia tahu apa yang jadi dalam tu. Kalau Hairie Othman dibayar RM50,000 untuk berceramah, Abby ni berapa la pulak dorang bayar...

    ReplyDelete
  4. ADA ORANG KENA KEJUTAN BUDAYA...SI ABBY NI PLAK KENA KEJUTAN AGAMA....ABADI LAH KAMU BERSAMA2 PAS BUAT SELAMA2 NYA!!!

    ReplyDelete
  5. ini lah ahli pas yang baru masuk...dalam politik,,perangai macam babi.....nak jadi macam Guantanamo kepala bapak kau abby laknat......tanya lah org yang kena tahanan isa tak bising pun macam kau Abby babi....

    ReplyDelete
  6. Amboi yg komennya. Babilah.laknat lah. Kepala bapak lah. Mcm abby sound kau pulak yg lebih2 sentap. Puiii.

    ReplyDelete
  7. Dari komen Abby dlm video tu nampak sgt abby hanya dpt maklumat dari sebelah pihak shj. Kebodohannya membuat dia gagal utk mendapatkan maklumat dari pihak yg 1 lagi. Kedangkalannya juga membuat abby gagal berlaku adil.

    ReplyDelete
  8. kau rasa SATU DAS cukup ke?

    ReplyDelete
  9. Duit hasil nak berlakon dah kureng..so bila libatkan diri dengan pentas ceramah PAS dapat duit cash hasil sumabangan penyokong bangang...

    Kata nak berdamping dengan ilmu agama..kalau itu yang dimau bukan disini tempatnya tapi cari lah tuan guru pondok..kalau kat sini bukan ilmu agama yang ko dapat betina ooiii..tapi tambah dosa lagi adalaa dengan membuat fitnah dan menjatuhkan moral orang lain..

    ReplyDelete
  10. aku masih ingat lagi masa jumpa janda ni dengan zul kat jakarta... janganla nak cover lg... janda miang.. elokla dalam pas pun ramai jantai biang..

    ReplyDelete
  11. pakar airkrim dan kini sejak masuk pas boleh da diliwat sebab liwat tu halal jika sokong pas pis pusss.

    ReplyDelete
  12. Abby Abdi yang menjadi hamba PAS bangang. Bercakap guna pala lutut. Mulut macam longkang.

    ReplyDelete
  13. abby babi?....sudah tukar ke?

    ReplyDelete
  14. sokong kasi cuci mulut longkang dia

    ReplyDelete
  15. Aku tau la KEMTA tu, orang penjara ni bukannya polis. Takde pekdahnya mereka nak siksa tahanan.

    ReplyDelete
  16. sedia baca komen-komen kat sini..seperti tidak berilmu kalian..

    ReplyDelete
  17. Tahniah UMNO sebab tak guna artis untuk raih publisiti politik dan ceramah sana-sini....ahli ceramah PAS legalah sikit...kurang2 slot ceramah depa boleh kongsi ngan artis......tak gitu Abby ? Banyak ke duit masyukkkk Abby ?

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...