14 Lot Tanah PMBK Atas Nama Nik Aziz Akhirnya Dihadiahkan Terus Kepada Nik Aziz ?

Bulan lalu kita digemparkan dengan isu pemilikkan tanah oleh bekas Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebelum pihaknya menafikan pemilikkan itu dan mendakwa Nik Aziz hanyalah sebagai pemegang amanah kepada 14 keping tanah yang bernilai jutaan ringgit itu.

Oleh kerana Nik Aziz disebut sebagai Ulamak agung, maka sangat tidak wajar ia memiliki tanah sebanyak itu dan kita percaya akan penjelasan pihaknya yang mengatakan tanah-tanah itu sebenarnya kepunyaan Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Diatas sebab itu juga rakyat Kelantan khasnya ternanti-nanti akan pengumuman pindah milik tanah-tanah tersebut kepada PMBK ataupun Menteri Besar yang baru Datuk Ahmad Yaakob, adakah proses pindah milik itu sudah dilakukan memandangkan Nik Aziz sudah tidak lagi memegang jawatan sebagai MB Kelantan dan sudah tentu kelayakkannya sebagai pemegang amanah juga sudah tidak terpakai.

Kita juga khuatir diatas faktor usia yang sering menyanyukkan, perpindahan milik ini tidak dibuat oleh Nik Aziz, dan MB baru pula agak segan untuk mengusulkan perkara itu kepada Nik Aziz, dan akhirnya akan berlaku kerumitan sekiranya sekali lagi isu ini ditimbulkan dan sudah pasti Umno jugalah yang akan dipersalahkan.

Justeru pihak kerajaan Pas Kelantan perlu tampil menjelaskan perkara berkenaan supaya ia tidak terus menjadi tanda tanya berkaitan pemilikkan tanah tersebut, sebagai sebuah kerajaan yang kononnya Islam, perlihatkanlah ketelusan kerajaan anda itu jika benar ianya telus. Lebih telus lagi jika PMBK mengumumkan 14 keping tanah itu dihadiahkan kepada Nik Aziz sebagai tanda penghargaan terhadap jasa-jasa Nik Aziz selama mentadbir negeri Kelantan. Ada Brannnn!!! Anda Mampu Mengubahnya.

Jawapan dan persoalan isu itu sebelum ini klik

Melayu Kelate jange mudoh lupo!

6 comments:

  1. BOLIHKAHVDI TAFSIRKAN SEBAGAI SALAH GUNA KUASA SECARA TERHORMAT ?
    SILA BERI PANDANGAN ANDA.
    SAYA KURANG PASTI....

    ReplyDelete
  2. manusia tetap ada nafsu tamak haloba.... amanah/jujur/warak tidak boleh dinilai dari serban bertingkat2 dikepalanya... ada kalanya serban dan kopiah hanya sebagai topeng bagi mengelirukan rakyat. banyak perkara yang dibuat ikut sunnah Nabi bukan ikhlas dan bukan kerana Allah.

    ReplyDelete
  3. Aku nengok ada tanah tu yg didaftarkan pada tahun 1995.
    Tak kan lah dah 18 tahun tapi PMBK belum dapat kelulusan utk pegang tanah di Kelantan.
    Kenapa susah sangat PBMK nak dapat status anak Kelantan. Itu kan syarikat Kelantan ... nama pun Perbadanan Menteri Besar KELANTAN.

    Aku rasa ada yg tak kena disini ...mmg tanah ni Nik Aziz punya kot.

    ReplyDelete
  4. Macam mana pulak dengan tanah yang didaftarkan atas nama isteri Pok Nik? nak kena tukar kepada isteri MB baru jugok ka?...kalau nak menipu pun agak2 la Pok Nik ooiii...nasib baik kau org PAS, kalau org Umno dah tentu SPRM tangkap...riuh rendah dalam khutbah jumaat seluruh Kelantan/ Selangor dan Penang..

    ReplyDelete
  5. Penyamun Tarbus....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...