KRITIKAN-PAS MULA TAK SEBULU DENGAN DR ASRI

 PAS TALIBAN
SHAH ALAM - Bekas Mufti Perlis, Profesor Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin menegaskan beliau tidak pernah mengatakan Pas sebagai Taliban, kecuali menasihatkan parti Islam itu agar ‘jangan tiru Taliban’ dalam pendirian mereka menentang konsert Elton John di Malaysia.

“Pas perlu lebih terbuka kerana Malaysia terdiri daripada masyarakat berbilang agama dan bangsa. Pas hanya perlu menggesa Jabatan Agama Islam Pahang menghalang Muslim daripada hadir,” katanya.

Beliau berkata, jika bukan Muslim mahu Elton John seperti mana mereka memilih untuk minum arak dan judi, selagi tempatnya tertutup untuk mereka sahaja, itu adalah hak mereka.

“Apabila Pas mahu menjadi kerajaan, sudah pasti rakyat akan memberikan pandangan kepada mereka seperti mana mereka sering mengkritik kerajaan yang ada sekarang. Maka Pemuda Pas wajar memperlihatkan sikap yang demokratik sebelum memerintah,” katanya dalam satu kenyataan dikeluarkan semalam.

Katanya, Pemuda Pas harus mendengar cadangan rakyat dengan baik dan menolak dengan baik jika tidak bersetuju terhadap cadangan itu.
“Cabar mencabar kerana enggan menerima sesuatu cadangan hanya menunjuk sikap kurang terbuka. Itu bukan contoh atau petanda yang baik untuk mereka yang ingin membentuk kerajaan demokratik,” katanya.

Sebelum ini, Pemuda Pas mengutuk tindakan pihak yang menyamakan mereka dengan Taliban berhubung desakan menghalang konsert rock Elton John pada bulan depan atas alasan penyanyi itu adalah gay.

Ketuanya, Nasrudin Hasan berkata, pihak tersebut seharusnya memberi pandangan dan teguran yang lebih baik bagaimana Pemuda Pas menjalankan tugas mencegah kemungkaran.
Menurutnya, jika kaedah Pemuda Pas itu silap, pihak tersebut harus melontarkan pandangan bagaimana memperbetulkan cara sebenar dan bukan terus menuduh meniru cara Taliban.


“Jika tegur, kritik dan beri pandangan tidak mengapa, Pemuda Pas sedia mendengar dengan terbuka. Kami sedar kami tidak boleh jadi profesor serba tahu.“Tapi untuk menafikan apa yang kami lakukan demi mencegah kemungkaran yang nyata adalah tidak patut berlaku,” katanya.-SH

ULASAN GK

Itulah PAS yang sebenarnya,Bila dikritik maka mereka mula tidak senang dan tidak boleh menerima teguran ,Lihatlah suatu hari nanti tidak mustahi Dr Asri juga akan muak dengan PAS,Seperti contoh isu mentaati Pemimpin,Dilihat juak-juak PAS menyokong Dr Asri,Bila soal HUDUD pula mereka membelakangi pandangan Dr Asri,Pemimpin PAS dan penyokongnya merasakan PAS sahaja yang betul.

Adakah Parti seperti ini yang kita nak bagi peluang sekali lagi untuk memerintah negeri Kelantan,Tak payah cakap nak bagi peluang untuk tadbir negaralah,Jauh sangat bunyinya,Negeri Kelantan sudah cukup untuk membuktikan tahap mana PAS dalam isu mendaulatkan  Islam di bumi Malaysia ini.

Cukuplah kita rakyat Malaysia dan Rakyat Kelantan khasnya untuk memberi kuasa kepada Puak pelampau kecek sajo ini.Jauh dari Islam yang sebenar.Hanya dia jer yang betul ni satu perkara yang boleh menyesatkan umat,Orang lain buat semua tak betul,Bila ditegur mulalah melenting,Seolah-olah mereka ni terima wahyu direct dari Allah taala,Ishh apakah manusia seperti ini,dan apakah manusia juga jika lagi mahu memilih parti seperti ini.Anda mampu mengubahnya...

1 comment:

  1. jenis walharammu,walhalalku ini tak akan ke mana, pejuang islam tahit kucing namanya....ptuiiihhhh

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...