WOW DAHSYAT !!! PENGEMIS DAH JADI BILLIONAIRE

PAS adalah sebuah Parti Islam yang terpesong dari landasan sebenar Agama Islam. Pas adalah parti yang akan merosakkan umat Islam dan Agama Islam.Lihat saja HUDUD, agak sakit mata jika melihat penghinaan keatas Hukum Allah ini.Yang mengusulkan HUDUD adalah Lebai Kelarah,Yang menghina pula si Jahil Tukil, Bagi yang alim dan warak mereka mengatakan belum sampai waktunya lagi, Hudud adalah Hukum yang cantik dan memerlukan masa yang cantik untuk melaksanakannya.

Orang yang benar-benar alim tidak pernah menolak Hudud bahkan menyokong ia dilaksanakan diatas masa yang sesuai supaya tidak berlaku ketidakadilan. Pada zaman Saidina Umar dan beberapa sahabat yang lain mereka juga tidak sekadar fokus untuk melaksanakan Hukum Hudud semata-mata. Bukan bermakna menolak,Tetapi konsep membawa keadilan didalam Islam itu lebih penting dan bila segalanya adil, semua rakyat dapat menikmati kehidupan yang adil, segala hasil negara dibahagi secara adil, semua rakyat dapat makan, Lepas tu barulah kita bercakap pasal perlaksanaan Hukum Hudud. GK malas ulas panjang pasal Hudud ni, Kerana nampak sangat ianya dipergunakan untuk kepentingan politik...



DALIL,BUKTI,NAS DAN KANTA UNTUK MELIHAT FATWA IKUT SUKA SERTA BEBERAPA KEADAAN DI NEGERI PEMERINTAHAN KERAJAAN ISLAM.




1.) Nik Aziz menyokong larangan penggunaan pembesar suara di Negeri yang diterajui oleh DAP yaitu Pulau Pinang sedangkan larangan tersebut tidak dikuatkuasakan di Negeri Kelantan. Nik Aziz di petik sebagai berkata "Di Kelantan mungkin tak apa, sebab sudah menjadi perkara biasa, namun sesetengah tempat mungkin tidak boleh dan keputusan itu perlu dihormati,".

BUKA MINDA : Yes itu adalah hukum yang sebenarnya, Tapi dilihat dari sudut yang lain ia menampakkan sokongan yang tunduk kepada DAP semata-mata. Masyarakat majmuk dibangkitkan dalam perkara ini, Berkaitan Hudud pula bagaimana? Apakah setelah berkongsi kuasa dengan DAP nanti dan mentadbir negara Hukum Hudud akan terlaksana?Atau nanti untuk melaksanakan HUDUD akan dibangkitkan perkara yang sama sepertimana juga UMNO telah usulkan pada sebelumnya. Jika soal hukum yang melibatkan semua baik Islam atau bukan Islam(penggunaan pembesar suara sebelum Subuh), Sepatutnya hendaklah dikuatkuasakan walau dimana saja. Tidak timbulkah soal Bida'ah? Atau takut kehilangan undi di Kelantan dan menyorok kebenaran itu bagi mengelak pertembungan dengan adat yang sudah menjadi ibadat.
Untuk apa kereta mewah ini wahai Pemimpin Islam? Perlukah BMW 7s
 or merc e240/s350? Tidaklah salah memakai kereta mewah sekiranya
 rakyat disekeliling itu tiada lagi yang miskin. Nabi tidak suruh PEWARISNYA
 pakai kereta mewah sedangkan rakyat nak makan pun susah.
 Jgn hanyut dengan Pemimpin yang bukan dikalangan pewaris Nabi .
Banyaknya Fulus,Dari mana datangnya dan kemana ia dibelanjakan.
Apakah ini bukan disebut sebagai wang rakyat??? Ini cari duit cara 
ISLAMIK...Derma...bukan bagi ya.... tapi derma ikhlas. Pelbagai cara 
mencari duit. Takper asalkan Halal. Kutip lagi banyak-banyak.Sebab inilah 
cara Islam yang sebenarnya. Saidina Umar pun buat macam ni jugak ke?

2.) Kutipan Derma yang dilakukan oleh PAS dimana sahaja muka bumi di Malaysia ini agak-agaknya dah berapa BILLION? Kutipan ini kita kira dari tahun 1990. GK rasa sudah mencecah Billion dah. Kemana wang itu? Memang bukan kerja GK untuk persoalkan cara cari duit puak PAS ni. Tapi harus di ingat derma yang dikutip itu diomong sebagai derma untuk Fi Sabilillah. Atas dunia ni orang tak berkuasa nak audit, Tapi diakhirat nanti takkan terlepas walaupun 1sen. PAS mampu bina atau beli bangunan sendiri, Secara pukalnya PAS mampu untuk bergerak dengan lebih jauh lagi disebabkan hasil sumbangan rakyat miskin, kaya dan sederhana.
Perlukah Bangunan PAS GAH seperti ini, Contohnya di Pusat Tarbiyah
PAS PUTIK di Peng Chepa, Seakan Istana Firaun, Dihiasi dengan
Nur TNB yang melimpah ruah... Ini sebahagian kerja Jahiliyah moden.
Pembaziran wang rakyat!!!Jika amalan Rasulullah,Pasti baginda 
mengutamakan rakyat yg miskin dari membina bangunan seperti ini.
Berapa banyak wang dibazirkan diatas perkara yang tidak kena pada
tempatnya,Politik ni maknanya Tadbir,Rasulullah mentadbir Negara 
di Masjid.Tapi ya lah tidak sesuai dengan zaman sekarang.
Kalau ya pun tidak sesuai takkanlah dibinanya bangunan setiap 
Parlimen.Mungkin inilah cara Islamik.

BUKA MINDA : Kutip derma dengan rakyat, Atas kepala pengutip derma dipakaikan kopiah, Di Malaysia kopiah adalah lambang kepada Islam. Keburukkannya sikap meminta-minta yang tak pernah cukup atau mampu untuk berdikari melabelkan sikap seorang muslim. Dahlah di kedai Mamak pun yang datang minta derma budak pakai kopiah jugak, 
Sedikit masa lagi masyarakat terutamanya bukan Islam akan lari bila tengok orang pakai kopiah, Untuk rakyat pandai disuruh berdikari dan jangan mengharap bantuan kerajaan semata-mata. Apakah Islam mengajar untuk meminta-minta sampai ke hari kiamat? Diminta dengan rakyat tidak kira miskin atau kaya, Pemimpin PAS sendiri bermewah, Pakai kereta besar, bini ramai, mesyuarat kat Hotel Eksklusif, Apa Pemimpin PAS tidak sedekahkan sebahagian besar hartanya pada jalan Allah.

3.) “Pas yang dulu ditubuhkan konon untuk daulatkan negara Islam hingga apabila kita berpakat dengan MCA dan MIC, Pas label UMNO kafir dan sesat, parti itu haramkan kita sebab berpeluk dengan Tun Ling Lion Sik, sebab kita berpeluk dengan Datuk Seri Samy Vellu dan Tan Sri Lim Kheng Yaik.-Naib Presiden Umno.. Terbalik habis segala kenyataan, 
Contohnya bila ada yang mengatakan tak boleh sokong PAS sebab bersekongkol dengan DAP, Pemimpin PAS akan jawab, UMNO bersekongkol dengan MCA dan MIC macam mana, Seolah TokGuru PAS berkiblatkan UMNO. Apakah UMNO lebih Islam daripada PAS. Sedangkan dahulu mengkafirkan Umno, menentang Umno adalah jihad, kerana umno tolak Hukum Hudud, Menyokong DAP adalah syahid ke macam mana?

BUKA MINDA : Itulah Politik PAS,Kalau kena pada pihak lawan haram hukumnya, kalau dia sendiri buat halal je. Pemikiran dan politik PAS sangat sempit dan menyempitkan. Menghukum sesuka hatinya demi kuasa Politik. Apa sebenarnya masalah PAS? Jahil agama atau Jual agama? Apa PAS ni tiada maruah sehingga nak membandingkan dengan UMNO yang dikenali dengan jahil dalam agama, walhal Umno tidak sanggup mengguna agama demi mengaut keuntungan politik.

Kalau pemimpin PAS salah guna wang rakyat contohnya, Mereka akan bandingkan Pemimpin UMNO lagi banyak salah guna wang rakyat. Apakah Islam nak tahu sedikit atau banyak? Atau juga buat atau tidak buat?Atau sedikit masa lagi Fatwa PAS akan berbunyi Halal ambil wang rakyat kalau sedikit, Yang haramnya kalau ambil banyak? Ini tidak mustahil langsung untuk terjadi. Jika kita lihat dalam konteks penghayatan secara ilmiah, Dapat dilihat bahawa Pemimpin PAS seolah menganggap ISLAM ini miliknya sendiri dan ALLAH pula seakan redha dengan apa saja perbuatan atau fatwa yang dikeluarkan oleh Pemimpin PAS.

4.) Pasal pembinaan lebuhraya berTol yang dibangunkan oleh Umno sewaktu ketika dahulu, masih ingatkah kita apa kata pemimpin PAS. Memuji atau mengutuk? Kalau Pas memerintah semuanya diomong nak bagi free je. Tapi sekarang Fatwa pas berubah lagi tentang lebuhraya dan Tol.
Pas pun ada tuala cenderahati jugak ya!!! Untuk pilihanraya ke? Tuala tu bagus boleh buat lap macam-macam. Kalau Umno dia bagi kain pelikat jarang. xder class. Yg tu pula kemudahan awam tempat perhentian teksi atau tempat rakyat menunggu teksi? Yg datang tunggu teksi ni macam-macam orang, Yg pergi bangunan PAS tu hanyalah yang tertipu tipah sahaja. Mana lagi penting. Tu belum dikira kemudahan asas seperti air lagi... Apapun PAS lagi penting dari segalanya termasuk penciptanya.

BUKA MINDA : Dari aspek agama, ekonomi, pembangunan dan berkebajikan Umno terkedepan jauh meninggalkan PAS. Jika sampai waktu PAS memerintah akan dilakukan sepertimana yang dilakukan oleh Umno pada hari ini bahkan mungkin lebih teruk lagi. Jika memerintah Negeri kegagalan kepada sesuatu akan dialasankan dengan Sultan. Andaikata Memerintah negara apa pula yang akan dialasankan. Mungkin juga YDP Agong ataupun kuasa besar dunia. GK rasa ramai sudah celik akan masalah ini.Apa yang dilakukan oleh Umno sekarang akan dilakukan oleh PAS, bahkan berkeadaan lebih teruk lagi kerana karung guni yang masih kosong dan kontang.

5.) Umno rasuah, salah guna wang rakyat, kronisme dan bermacam lagi jenayah politik, Sedangkan diomongnya Pemimpin PAS zuhud, Mementingkan rakyat dari kepentingan peribadi, Pendek kata segala yang baik itu adalah PAS dan yang buruk pula adalah UMNO.

BUKA MINDA : Apakah yang terjadi pada Pemimpin PAS hari ini. Lebih dasyat dari UMNO atau lebih zuhud dari Umar abdul Aziz. Islam tahap manakah yang ada dalam diri Pemimpin PAS. Sepatutnya PAS perlu berterima kasih diatas jenayah politik Umno itu kerana sekurang-kurangnya Umno tidak menyerang kembali PAS kerana takut pekungnya juga akan terbongkar.
Umno mempunyai banyak ruang untuk menyerang, Dengan kesalahan Pepimpin PAS, Dengan kuasa dan juga pengaruh yang Umno ada pasti Pemimpin Pas tidak akan terlepas jika Umno benar-benar ingin menggulingkan PAS. Memang benar ALLAH yang berkuasa, Tapi kalau cari penyakit pi baring atas rail keretapi dan digilis, adat kata macam mana agaknya. Renungkanlah wahai pemimpin PAS.Buat rakyat Kelate anda mampu mengubahnya..

11 comments:

  1. Salam GK,
    Tak yah pakai lampu suluh dah... memang jelaih tu la hakikat hakikinya puak puak ni... toksah dok ghisau lah... orang kampung la ni semua celik imfo dah... jamin PRU13 milik UMNO-BN dah.. Klate la ni tak macam Klate dulu dah... pakah jange tak pakah....

    ReplyDelete
  2. pas sbg pembangkang leh survive
    dgn dana2 yg datangnya dr sumber yg very low profile itu. bahkan sentiasa meraih sokongan.

    sbg pengamal demokrasi menang kalah sesuatu parti adalah konsep utamanya.

    justeru bolehkah umno survive sptmana Pas /parti2 pembangkang hari ini bilamana musim umno mnjadi pembangkang pula?

    kita sbg umno, perlu mempersiapkan diri utk berkorban & survive sbgmana PAS seandainya tiba masanya nanti..

    jgn hilang sokongan, parti pula berkubur mnjdi spt Berjasa.
    mahukah rakyat menderma utk umno??

    ReplyDelete
  3. Gajah depan mata xnampak..embrio kuman seberang laut nampak sgt2..buka akal..buka mata luas2..jgn terlalu taksub menjatuhkan org kerana kita ni bloggers

    ReplyDelete
  4. assalam GK: jgn persoalkan duit PAS membina markas mreka, tp persoalkan dri mna UMNO dpt duit buat bangunan mreka tampa derma dri rakyat???????.. putrajaya xmcm istana firaun ker dgn gaya diklilingi tasik..jgn ckap org pdahal dri sendiri xbtul...

    ReplyDelete
  5. Anon, 18,2011 10:53 PM

    nak membangunkan negara perlu ke tiru mcm Pas kena derma...
    kalau kena derma agak2 berapa bilion rakyat kena derma dalam setahun....
    setiap pembangunan dlm negara kena ambil derma dari setiap rakyat?
    bodoh... cakap x ada otak... isu skrg mengenai derma utk kepentingan parti...
    kerajaan buat putrajaya dari sumber keuwangan negara, sama la juga dgn projek2 besar yg lain tu... x logik langsung nak kena kutip derma plak mcm Pas.
    x kan kena kutip derma baru kerajaan boleh buat pembangunan?

    Hello bro.. kalau nak komen biar logik dan matang, kalau tidak komen tu menunjukan kebodohan diri sendiri bro... .

    ReplyDelete
  6. Anon, 18,2011 10:53 PM berapa kilo taik nik ajis & berapa gelen kencing hadi bawang dah ngko telan???

    ReplyDelete
  7. putrajaya yg mcm istana firaun tu lah yg pas tergila2kan sgt!!! siang terkenang, malam terbayang!!! tu yang bina MAHLIGAI PUTIK ala2 putrajaya tuh!! zuhud konon!

    ReplyDelete
  8. Perhentian n station teksi kubang kerian tu mcm tu ke..Gambar yang x penah saya tgk sebelum ni n sekarang..itu gambar tahun bila?kalau sekarang ni memang x ada...cuba bagitau sikit..nak pergi tgk ni...

    ReplyDelete
  9. ANONYMOUS 9.25. GAMBAR PERHENTIAN TEKSI TU HOK BARU LAH TU,AKU TENGOK XCAYO,TAPI AKU GI TENGOK DOH TADI MEMANG BETUL...

    ReplyDelete
  10. Siapa dulu yang cakap nanti bila dah tawan putrajaya nak jual kat cina singapork sebab putrajaya membazir. Siapa ek?

    ReplyDelete
  11. hal derma pun nak kecoh...org nk derma dia punya suka la...dia ikhlas...pas nk buat apa dgn duit tu dia punya pasal la.......apa la korang ni...engkorang semua pernah ke derma duit kat orng susah...tak payah la nk pertikai hal derma2 ni...tak kira la derma kat pas ke...derma kat anak yatim ke...derma kat OKU ke...yang penting ikhlas...orang nk buat apa dgn duit derma tu..dia punya hal...kalau tak mau derma..jgn pertikai org yang menderma...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...