NIK AZIZ DOA BUTA MATA DAN SYAITAN BISU

1.12.1991 -BN TIDAK AMAL DASAR ISLAM
Kota Bharu: Menteri Besar Kelantan berkata adalah haram bagi umat Islam menolak Barisan Nasional (BN) jika parti itu mengamalkan dasar Islam dalam pemerintahannya. Katanya rakyat Kelantan menolak BN dalam pilihanraya umum lalu bukan kerana namanya BN, tetapi kerana parti itu menyeleweng dan tidak mengamalkan dasar Islam.



3.3.1993 - NIK AZIZ MINTA BN TIDAK BERTANDING DI LUNDANG
Kota Bharu, Khamis : MB berkata UMNO tidak perlu meletakkan calonnya untuk bertanding dalam pilihanraya kecil Dun Lundang jika parti itu turut memperjuangkan Islam. Beliau berkata ini sesuai dengan amalan umat Islam yang tidak akan berlawanan sesama Islam.

21.9.1999 - NIK AZIZ HARAMKAN BN JIKA...
Kuching, Isnin: Nik Aziz berkata UMNO dan BN akan diisytiharkan haram bagi umat Islam jika dilantik sebagai Mufti Kelantan.

14.4.1999 - NIK AZIZ PERTAHAN PRESIDEN PAS
Kangar, Selasa : Nik Aziz mempertahankan kenyataan Presidennya, Datuk Fadzil Noor berhubung kaitan TPM Datuk Abdullah Ahmad Badawi dengan isu babi dan wabak JE.

17.11.1999 - NIK AZIZ HALAL PULA KATA MENGATA
Pair Puteh, Selasa : Nik Aziz menghalalkan malam tadi seseorang untuk 'mengata' sepanjang pilihanraya ini.

24.7.1999 - PAS AKUI NIK AZIZ PERNAH DOA BUTAKAN MATA
Kota Bharu, Jumaat: Pas mengakui Nik Aziz pernah membaca doa berbunyi 'Wahai Tuhan kami, butakan mata mereka supaya tidak nampak apa-apa kecuali bulan (lambang PAS).

28.7.1999 - NIK AZIZ AKUI TIRU, UBAHSUAI DAO RASULULLAH S.A.W.
Kota Bharu, selasa: Nik Aziz mengaku meniru dan mengubahsuai doa nabi Muhammad S.A.W. ketika baginda ingin memasuki Mekah kepada meminta dibutakan mata pengundi supaya hanya melihat bulan (lambang PAS). Beliau berkata doa itu ditujukan khusus kepada pengundi hantu disamping turut merangkumi penyokong Barisan Nasional.

3.6.1999 - NIK AZIZ SALAHKAN PELAMPAU PAS
Kota Bharu, Rabu : Nik Aziz menganggap tindakan PAS mengkafirkan ahli UMNO sebelum ini dilakukan oleh ahli parti yang melampau.' Itu tuduhan orang yang melampau. Pemimpin PAS saya fikir tidak macam itu sebab mereka mempunyai pemikiran jangka panjang.

8.9.2003 - NIK AZIZ PULA GELAR UMNO SYAITAN
Kuala Terengganu: Selepas Pemangku Presiden PAS, Haji Hadi menggelar polis dan ulamak UMNO, Syaitan Bisu. Nik Aziz pula menggelar UMNO Syaitan. Dalam satu ceramah disini malam kelmarin yang turut dihadiri oleh Haji Hadi, beliau menganggap UMNO Syaitan kerana memberi tekanan terhadap PAS dalam melaksanakan dasar yang didakwanya adalah untuk menegak negara Islam.

3 comments:

  1. Ambo tok sir oghe make gaji buta11/18/2011 12:05 PM

    Salam jumaat GK,

    Tak tau nak kata pa dah aiihh.. pelik dan macam macam dok ada lam kepala hotak ni, nak kata pa gi.. ehh.. mai sini nak tanya hampa ni.. ni wah durian nih kita makan isi kan.. ka ada org mkn kulit.. hihihi nih kata Paklong hampa ni...

    "Macam yang Pak Long selalu tekankan, kecantikan Islam terletak pada umat atau penganut Islam tu sendiri. Kalau elok kelaku umatnya, maka Islam akan dipandang tinggi dan terpuji... macam tu la sebaliknya. Islam ni agama yang baik, hanya orang yang baik saja layak didalam Islam... Mungkin bagi sesetengah orang la ni nampak macam tak pa saja sesetengah kelaku hodoh kat depan mata, tapi kesan dari sikap tak dak apa kita la yang agama kita la ni dah jadi tak ketahuan hala...."

    Haa pa macam.. dua puloh taun lebih dah hampa dok wak pa.. pi dulu noo... nuh tok bilai dok keloi dah...solat jumaat.. adeeeeh..

    ReplyDelete
  2. Kemah molek geng kito.jangan lupa masukkan list blog ambo di sini
    www.suaratimur.blogspot.com
    emjay

    ReplyDelete
  3. NIK AJIS KAN DAH TUA...KSIAN DIA.. OTAK DAH JADI OTAK LEMBU YANG DAH X BERFUNGSI...SBB TU MERAPU-RAPU...ITUPUN TOTOK2 TAKSUB SANJUNG DIA MCM NABI...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...