Husam Bela Lanun - "Keturunan Sulu Daripada Keturunan Rasulullah"

KETEREH - Mungkinkah ada kaitan kemunculan penceroboh yang mendakwa pewaris kesultanan Sulu di Lahad Datu dengan tarikh pembubaran parlimen Malaysia?

Dalam kehangatan isu berkenaan, penggal ke-12 Dewan Undangan Negeri Sembilan akan berakhir pada 22 Mac ini, manakala parlimen pula pada 28 April depan.

Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa berkata, ketika suasana politik sekarang dianggap ramai tidak menyebelahi Umno dan BN, tiba-tiba pula muncul isu lain.

Mungkinkah katanya, dalam suasana itu Umno mencari kaedah lain pula bagi meneruskan kuasa yang ada.

“Sedangkan kita tahu keturunan Sulu ada susur galurnya daripada keturunan Nabi Muhammad saw. Mereka terkenal dengan amalan Islam.

“Bagaimanapun rakyat kecewa cara pengurusan isu Lahad Datu yang dilakukan kerajaan. Kerajaan BN seperti lumpuh. Timbul persoalan kalangan rakyat mengapa penceroboh datang ketika dekat  tarikh PRU13,” katanya pada program solat hajat keamanan di Kok Lanas malam tadi.

Petikan yang dipetik dari Harakah itu menggambarkan kenyataan Husam yang cetek fikiran tidak ubah seperti seekor kambing, lebih malang dan mendukacitakan, Husam langsung tidak mengucapkan takziah dan jauh sekali untuk mengajak rakyat sedekahkan Al-Fatihah kepada perwira negara yang gugur ketika mempertahankan kedaulatan negara ini. Al-Fatihah......

Lanun Sulu keturunan Nabi
Seterusnya apakah Husam ingin menafikan kejahatan 'Lanun Sulu' yang menyerang Lahad Datu hanya kerana mengaitkan keturunan mereka dengan Rasulullah. Agaknya Husam tak kenal Abu Lahab tu siapa, kenapa Husam begitu 'bengong' mengaitkan keturunan Rasulullah dengan kejahatan 'Lanun Sulu' ini.

Jadi kerana 'Lanun Sulu' ini keturunan Nabi, maka Husam keturunan apa ? kita semua keturunan apa ? Abu Lahab keturunan apa, dan jika begitu pahlawan kita yang gugur itu keturunan apa ? Giler !!! cerita komunis jadi hero dan pahlawan jadi jahat dah nak mula dah. Lanun Sulu dibela kerana keturunan Rasulullah dan terkenal dengan amalan Islam, tetapi pahlawan yang gugur mempertahankan negara dianggap jahat kerana menentang 'Lanun Sulu' yang dianggap baik itu.

Politik kambing kaitkan penceroboh dan PRU
Husam lebih gemar bermain politik 'kambing' dengan memberi 'ketembek'kan secara persepsi kepada rakyat, apa yang ditimbulkan beliau adalah kaitan kemunculan penceroboh dengan tarikh pembubaran untuk menjadikan krisis yang berlaku di Lahad Datu sekarang ini merupakan sandiwara Umno semata-mata.

Makanya jika begitu lanun Sulu hendaklah muncul selepas PRU barulah ianya bukan sandiwara yang direka oleh Umno, pertama perlu diingat segala yang berlaku itu hanya dengan izin Allah Taala jua, sebagaimana Husam nak kencing rakyat Kelantan antaranya dengan janji pembinaan Stadium canggih dan lebuhraya rakyat kerana menyangka PRU bakal berlaku pada tahun lalu, namun tarikh-tarikh yang dijanjikan itu semua sudah jauh melampaui waktunya sebelum membuatkan Husam terpaku sedu dan medu.

Akan tetapi rakyat Kelantan perlu benar-benar mengenali siapa pemimpin Pas yang sebenarnya, bagaimana cara mereka berpolitik sekaligus memainkan isu-isu dengan menyalahkan pihak Umno, kita yakin kalau tragedi di Lahad Datu itu berlaku selepas PRU pun mereka tetap akan mendakwa sebagai sandiwara Umno, sejarah telah membuktikannya...
Masih ingatkah kita dengan kumpulan militan Al-Maunah, bilakah peristiwa ini berlaku ? Adakah ketika menjelang PRU ? Namun ia tetap ditohmah oleh Pas sebagai sandiwara Umno. Anda Mampu Mengubahnya..

20 comments:

  1. kita semua keturunan Nabi Adam husam ooi

    ReplyDelete
  2. Abistu polis ISLAM tu bukan keturunan Rasulullah? Apasal bangang sangat mamat ni...

    ReplyDelete
  3. GOBLOK NGKO HUSAM MASSAAM...TK DE KREDIBILITI LANGSUNG JADIK PEMIMPIN RAKYAT. KALO JADI PEMIMPIN NYONTOT BINI ORG BOLEH LAH...HIHI JGN MAREEE...YA, NANTI KENE JUAL

    ReplyDelete
  4. Nilah parashit yg perlu dihapuskan dlm pas....!!!
    Mat liwat telah mghancurkan pr!!!!!...Rakyat sedih...benci dan marah dgn dalang lanun...si mat lanun..anwar bin ibrahim...mati kau!!!!!

    Aku tanpa parti

    ReplyDelete
  5. TAK SANGKA HE IS SO STUPIDDDDDDD.........

    ReplyDelete
  6. hidung suluk sama arab sama ka? wekekeke....

    ReplyDelete
  7. Husam keturunan kambing ,spesis Jamnapari sesuai dijadikan korban....ha..ha..ha

    ReplyDelete
  8. Dia memang dah lamaaaa stupid.. I was his close friend dulu.. Husam suka sangat berlagak 'sedang berfikir' sesuatu.. Selepas tu.., akan keluarlah segala idea kebodohannya...

    Aduuss...!!

    ReplyDelete
  9. U ulang, I saman u!

    ReplyDelete
  10. tak payah nak ulas panjang lebar lah husam kambing

    baik ko pegi settle dulu kes ko dgn kickdefeela tu....

    you are verry2 stupid.......

    ReplyDelete
  11. BUTUHLAH KOU HUSAM BABI...DATANGLAH KE SABAH NAK TENGOK KETURUNAN NABI ...PUKI HANG ....AMBIKLAH SEMUA SULU KAT SABAH BAWA PI KELANTAN...BARU HANG TAU NABI TAK NABI...BODOH HUSAM...KAMBING

    ReplyDelete
  12. Aku dh ckp dr awal PAS Laknatullah ini takkan bersama2 dgn Kerajaan wpun apa terjadi.. mereka termasuk dlm kumpulan pembelot dan pengkhianat spt Anwar. Jika mereka boleh berkawan sama (syaitan), jadi hati perut mereka tetap sama.

    Sedihlah mengenangkan Krjn BN DS Najib terpaksa berhadapan dgn tekanan luar dalam, syaitan2 PR dan syaitan2 Kiram.. berserah pd Allah SWT semua ini ada hikmah, semua Allah berkati dan berikan pertolongan pd Krjn Pemerintah-UMNO BN, kdp DS najib yg berusaha keras utk rakyat dan agama Islam.

    Balasan Allah utk puak2 MUNAFIQ PAS Laknatullah ini..AMINN!

    ReplyDelete
  13. HUSAM NI....KETURUNAN ANAK JIN BULUH BETONG.....HEHEHE

    ReplyDelete
  14. Dia nak bagitau orang apa yang dia buat sekarang ini berdasarkan hadis sahih bagi menyokong apa saja perjuangan anuar dan pkr jika tidak maakan setiap kali anuar berak dia pi jilat.
    Dalam soal pencerobohan atau jenayah , tak payah lah kita kaitkan siapa diri dan keturunan kita , buat malu pada bangsa asing khasnya bangsa yang bukan beragama islam. Bagaiman pula dengan poknik yang berfahaman wahabi ? jika dikaitkan poknik , dia juga keturunan rasul dan apakah kerana itu kita perlu menjadi seorang wahabi dan mengikut apa kata poknik secara membabi buta.. rasional lah sikit husam woooi jika ya pun nak mengampu anuar.

    ReplyDelete
  15. Yea le tu.... apakah keturunan Rasullullah berjampi serapah? Bodo punya orang.

    ReplyDelete
  16. Pakcu Rantau Panjang3/06/2013 11:36 PM

    Puak geng PR ni orang alim belaka weh..YB Husam kaitkan geng penceroboh keturunan mulia Nabi kita. Yang blog Pak Hasyim panggil geng ni kaum Muhajirin....ish..ish..macam ulamak belaka puak ni...Takbeeer.......

    ReplyDelete
  17. Saya juga keturunan rasullah, tp bukan Rasullah Muhammad saw, iaitu keturunan Rasullah Nuh a.s. dan keturunan Nabi Adam a.s. itu yg pasti. Keturunan Rasullah Muhammad saw kalau ada waAllahu'alam.

    ReplyDelete
  18. husam masam ni pulak dari keturunan KAMBING JAMNAPARI....HU...HU...HU

    ReplyDelete
  19. apa la pas ni perasan org nak undi dia....undi aku pada bn. muktamad. insyaAllah aku pohon agar aku sihat dan dapat mengundi pada pru13 kelak.

    ReplyDelete
  20. Tiga perkara yang boleh menjatuhkan negara.
    Pertama, RASUAH.
    Kedua, TAK MENEPATI MASA.
    Ketiga, HUSAM MUSA.
    HaHaHa..

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...