Senarai Anggota Yang Terkorban Dan Tercedera Di Lahad Datu

Al-fatihah buat pejuang negara...
Senarai nama anggota komando PDRM atau VAT69 yang terkorban dan cedera sewaktu serangan mortar dalam krisis Lahad Datu :

1. Inspektor 17992 Zulkifli B. Mamat (terkorban)

2. Koperal 113088 Sabarudin B. Daud (terkorban)

3. Koperal 135383 Azman B. Ampong (terkorban)

4. Koperal 152133 Mohd Tarmizi B. Hashim (cedera di tangan dan kaki) (ditempatkan di Hospital Lahad Datu)

5. Konstabel 176533 Mohamad Qaiyum'aiqal B. Zolkifli (cedera di bahu kanan & kedua-dua kaki) (ditempatkan di Hospital Sandakan).

Gugurnya mempertahankan kedaulatan negara, kedaulatan dipertahan biarpun dengan terlalu lama masa perundingan yang direncana pemerintah, akhirnya pejuang gugur jua.

Apa yang kerajaan nak hairankan dengan penjenayah kesultanan Sulu itu ? Tidak cukupkah teknologi pertahanan yang negara miliki berbanding dengan puak 'batak' zaman kuno itu. Perundingan tidak seharusnya dipanjangkan, mereka bukan rakyat kita, kenapa rakyat kita juga menjadi mangsa.

Maruah negara jangan dipertangguh-tangguhkan, kerajaan perlu lakukan sesuatu, jangan dibiarkan kedaulatan negara boleh diperkotak-katikkan hanya dengan beberapa ratus orang 'batak' sahaja, seluruh rakyat Malaysia menantikan berita yang boleh membanggakan semua.

6 comments:

  1. Al Fatehah...

    Ini semua NUAR JUBOR punya angkara....lahanat ko NUAR JUBOR dan keturunan ko....

    ReplyDelete
  2. Komen bodoh. Seorg Pecaccai, tak ada Idea lansong.

    ReplyDelete
  3. Encik, tolong baiki entri ni. Kpl Azman HANYA CEDERA.

    Kesian saudara-mara dia kalau baca entri ni.

    ReplyDelete
  4. Aku berdoa supaya roh mrk di letakan di syurga bersama org beriman. Tapi aku hairan....mengapa saling tuduh menuduh......mencari punca...SELESAIKAN bandit tu dulu...kemudian baru kita buat siasatan. Kalau betul ada bukti KUKUH aNUAR bRESALAH tangkap saja..jangan main tuduh di MEDIA...TUDUH LA DI MAHKAMAH.....bagi aku siapa saja yg menjadi pengkhianat dan membantu musuh..dia juga harus mati...begitu juga org yg diberi amanah menjaga negara ini....tapi amanah ini diabaikan....

    ReplyDelete
  5. tanam je hidup2 nuar 2..haram jadah nuar..

    ReplyDelete
  6. Setuju sgt2 dgn komen bijak Lima Amal, mantap, rasional. Mohon yg lain tu agar x seperti ketua2 yg suka tuduh menuduh, buat dosa saja. Dlm keadaan begini, semua kena bersatu. Rakyat nak rakyat selamat dulu, bukan nak dengar makin ramai yg gugur. Rakyat juga muak dengar ahli politik bergafuh mcm budak kecil. Tahniah Lima Amal. Semoga rakyat sabah selamat.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...