Pembongkaran Kesemua Aset Mahathir Berjumlah USD 544 Billion, Bankruplah Negara

Dalam duk membelek dan menganalisis keputusan PRU 13, dimana bandar-bandar utama kecuali Johor Bahru dan Kangar, kesemuanya telah dimenangi oleh pembangkang, kemenangan dikawasan bandar-bandar itu kerana dikatakan semua rakyat dapat akses maklumat dengan tepat menerusi capaian rangkaian internet dan tidak bergantung kepada media yang telah didoktrin dengan suku bersuku.

Persoalannya sejauhmana ketepatan maklumat yang berjaya diakses oleh pengundi dikawasan bandar ? Apakah ia benar-benar maklumat yang tepat yang disajikan kepada mereka? Atau capaian berita fitnah pembangkang yang lebih dasyat ?

Antara beribu-ribu fitnah yang dilemparkan pembangkang, suka kita merujuk salah satunya sebagaimana lampiran print screen dibawah daripada laman page Facebook milik pembangkang yang menyenaraikan Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad ditempat pertama antara bekas-bekas pemimpin negara yang mempunyai aset tertinggi berjumlah $500 Billion. Page FB berkenaan turut membuat pautan link kepada sumber maklumat yang dinyatakan.
Fitnah seterusnya yang dibuat kepada Tun M adalah pemilikkan aset berjumlah $44 Billion, laman web yang tidak berteraskan kepada berita politik dan satu lagi blog pro Pas adalah antara ratusan cybertrooper PR yang telah membuat penyebaran fitnah seperti ini.

Yang anehnya, masing-masing mereka membuat pautan link kepada sumber yang sama yaitu Wikipedia, namun setelah dibuka pautan Wikipedia yang diberi itu, nama Tun M langsung tidak tersenarai sebagaimana yang mereka fitnah.

Sungguhpun begitu, mereka turut melampirkan print screen yang kononnya daripada Wikipedia, dan lampiran itu menunjukkan nama Tun M dengan aset $44Billion tersenarai selepas Hosni Mubarak, agaknya bagaimana penerimaan pengundi dikawasan bandar ? Apakah mereka punyai waktu yang cukup untuk mengkaji perkara ini, sudah pastinya tidak, sebahagian besarnya mungkin mengambil pendekatan untuk mempercayainya dan menghukum BN semasa PRU.
 
Lebih parah lagi  jika ada yang berminda tidak bertamadun seperti individu yang membuat komen dibawah, angkara percaya dengan berita fitnah, siap ajak untuk pergi kerumah Tun M lagi, nasib baiklah negara kita ini masih aman tidak berlaku sebagaimana negara-negara huru-hara yang lain.

Tidak kurang juga pendapat yang mengatakan Tun M telah membeli pengendali Wikipedia menyebabkan nama Tun M sudah tidak disenaraikan, macam-macam komen.
Apapun, kita menganggap ianya satu fitnah, kalau ada maklumat dalam Wikipedia sekalipun, Wikipedia bukanlah satu sumber yang tepat untuk dipercayai 100 peratus, apatah lagi jika tidak ada dan bersumberkan fitnah edit semata-mata. 

Mungkin ramai yang tidak perasan, jika diperhatikan betul-betul pada barisan kedua mengenai Tun M, tulisannya ada sedikit berbeza, dan lebih ketara kecacatannya dari semua senarai yang lain iaitu ejaan Prime Minister of Malaysia, M untuk minister adalah berhuruf kecil.

Apakah pengendali Wikipedia yang tersilap ataupun cybertrooper pembangkang yang tersilap edit. Anda Mampu Mengubahnya.

Hakikat sebenar yang pembangkang tak beritahu pada rakyat ialah:

20 comments:

  1. AKU SALAHKAN MELAYU JUGAK!!

    SAMAN DAN SUMBAT KA PENJARA BABI2 SIAL MELAYU BONGOK PEMBANGKANG TU!!

    TOLONGLAH MELAYU JGN LEMBAB DAN AMALKAN SIFAT LEMBUT HATI YG KETERLALUAN!!

    SIFAT BEGINI MERUGIKAN AGAMA BANGSA DAN NEGARA MELAYU/ISLAM!!!

    TOLONG CERGAS DAN CERDIK!!

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum...hish..dulik haper tun m bilionare
    ker multitripple bilinare ker yg penting m'sia maju aman bawah dier terkenal pelosok dunia n dier pn buley bertukang sendiri..naper xtunjuk lge lks niki
    anuwar punya reta mende...hish penat...tun m bilion6X xder cina bilion6x ker...

    ReplyDelete
  3. CONTOH SURAT ANTI BN YANG TERSEBAR LUAS DI INTERNET SEBELUM PRU13 DAHULU.

    Kadang2 aku kuatir kenapa MCMC atau kerajaan tidak dapat membendung perkara sebigini. Bacalah untuk pengajaran kita dimasa akan datang dan buatlah iktibar darinya. Mana silapnya BN? Aku saying Malaysia dan BN.

    What voting for BN means
    April 28, 2013
    FMT LETTER: From Tota, via e-mail
    I have been sickened by the anti-Pakatan Rakyat advertisements in the BN controlled mainstream print media. BN tactics are downright dirty. For a change, let me tell the rakyat what voting for BN portends.
    A vote for BN is a vote to:
    1 Maintain a throughly corrupt regime to plunder the country’s wealth.
    2 Allow Umno to continue to exploit and manipulate mercilessly the poor Malays using religion and political propaganda.
    3 Encourage government that lies, cheats and deceives.
    4 Promote Ketuanan Melayu, Malay hegemony and Malay superiority.
    5 Allow Islamo-fascists to determine the fate of the country.
    6 Allow BN to further destroy the Constitution which has been shredded by more than 60 amendments.
    7 Allow Umno-dominated BN to continue their discriminatory policies.
    8 Allow BN to continue the disastrous predator capitalism and kleptocracy.
    9 Allow through the BN-owned print media and the government-controlled RTM to constantly demonise the Chinese, Indians and Christians.
    10 Allow BN to continue with nepotism and cronyism, which have sucked the country dry financially.
    11 Allow BN to continue its gutter politics and dirty tricks.
    12 Allow BN to benefit from a unfair and unfree electoral system.
    13 Allow BN to continue to frighten the rakyat about another May 13 should BN lose.
    14 Allow BN to continue to use thugs, gangsters, Mat Rempit to intimidate the rakyat.
    15 Allow pro-Barisan-inclined AG, Chairman of EC and ROS to continue their boot-licking policies.
    16 Allow BN to rule by law and not through rule of law.
    17 Allow BN to destroy a participatory democracy by disallowing local council elections.
    18 Allow BN to destroy national unity through very destructive ethnic politics and divide-and-rule policies.
    19 Allow Umnoputras and their cronies to continue to abuse the NEP to enrich themselves and amass great wealth and launder it overseas.
    20 Allow flight of talent which has impoverished our talent pool.
    21 Allow BN to destroy the once independent institutions – the civil service, the Police, the EC, the ROS and the Judiciary – and turn them into its tools.
    22 Allow Umno to continue to play havoc with the Malay mind through Umno-brand Islamic religious propaganda and political indoctrination and brainwashing.
    23 Allow hundreds of scandals similar to the Sharizat-NFC scandals to continue as they have done for the last 50 years or so.
    24 Allow Umno hypocrisy regarding the use of English to go on. They have blocked the teaching of Maths and Science in English. Many of the children of ministers and Umnoputras are studying overseas!
    25 Bless racists like Ibrahim Ali and Zulkifli Noordin, who shouldn’t be in Parliament.
    26 Allow Malaysia to become a police state.
    27 Allow the religious establishment unbridled power to spy on citizens, check on our private lives and violate our basic freedoms.
    28 Destroy People Power (Makkal Sakti).
    29 Allow BN to continue to destroy our education system.
    30 Allow the known ‘devil’ to destroy our beloved country further.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok Cha sekeh Tok Guru6/01/2013 3:56 AM

      Tabungan KWSP melebihi 500billion dan diperakui sebagai salah satu dari 3 Tabungan Simpanan Pekerja yang tertinggi didunia...disebabkan urustadbir dan pelaburan yang cekap.

      Kalau berasaskan 30 perkara diatas, aku rasa KWSP ada baki 25sen dalam tabung, Tabung Haji tinggal tabung buluh. Tapi kalu kau orang daftar Haji tahun ini, giliran kau orang naik k/terbang ke Mekah 2050...Nak bagitau banyaknya menasia beriman yang ada pitih, beratur diTH. Tapi 30 perkara diatas tu seolah-olah Malaysia ni penuh dengan iblis dan jin afrit.

      Sejak bila kamu guna kepala lutut untuk berfikir?? Logik dok di kkoghok, bukan diketing.

      Delete
  4. Mereka yang buat fitnah ini TIDAK AKAN SELAMAT HIDUPNYA DIDUNIA DAN JUGA DIAKHIRAT...apatah lagi kalau tidak minta maaf pada orang yang difitnah dan bersihkan namanya tapi ini semua kerja orang yang TIDAK BERIMAN. Kalau BERIMAN PADA ALLAH DAN HARI PEMBALASAN, mereka tak akan berani buat fitnah macam ini. DOSAnya amat berat. Tidak ada ayat dalam Quran atau hadis yang menghalalkan fitnah untuk apa2 tujuan pun.

    ReplyDelete
  5. Elok kiranya BN menjawab kembali satu persatu dengan teliti 30 perkara yang disebutkan supaya tidak mengundi BN. Edarkan jawapan itu kepada rakyat yang mahukan kebenaran. Hidup BN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok Cha sedoq Tok Guru6/01/2013 4:21 AM

      Satu jawapan sudah cukup! What voting PR means.....

      1. Recite the Holy Shahadah, where you put the Almighty Allah, with the infidel.

      Delete
  6. Tidak ada orang BN atau penyokong mereka yang dapat menulis dalam bahasa Inggeris dengan baik. Sebaliknya pihak mereka ramai yahg boleh berbuat demikian.
    Masuk sahaja mana-mana kedai buku anda akan jumpa banyak buku-buku baru yang semuanya mengutuk kerajaan.
    Mereka ada Suaram,REFSA,SIRD,Malaysiakini,Malaysian Insider,dll.
    BN????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok Cha kungfu Tok Guru6/01/2013 4:09 AM

      BN lebih ramai yang boleh berbahasa English, Peranchis, German, Jepun dan Arab. Tapi intelek-intelek ini bukanlah pariah yang cari makan dengan menjual bangsa dan agama melalui fitnah.

      Delete
  7. KEBANYAKAN ORG CINA BACA MALAYSIAKINI...SALAH SATU FAKTOR BN HAMPIR KALAH ADALAH BN MASIH GAGAL KUASAI MEDIA BARU..

    ReplyDelete
  8. Memang saya sokong periksa sumber-sumber dulu sebelum "Share" apa-apa yang nampak kat Internet ni, bukan setakat isu-isu politik. Pasal harta milik nih, memang kita tak tau dan xda cara nak tau, sebab hanya Dr M yang tau dan tak mungkin dia "disclose" amaun tu. Tapi kita semua tau hartanya bukan dari gajinya saja, jadi tak perlu lah blog ni tunjuk beza gaji PM Malaysia and Singapura tu.

    Kepada yang atas tu.. Masalahnya, kenapa PERLU kuasai media? Sedangkan media memain peranan sebagai "pihak ketiga" selain rakyat and kerajaan dalam suatu kerajaan demokrasi benar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila kena dekat tun dr m semua betul!! Tapi kalau kena dekat anwar semua fitnah! Pakai otak la....

      Delete
    2. Aku rasa harta Tun M lebih dari 44b. Dia jual Roti Langkawi sahaja untung 1b sehari. Mengikut wikipas setiap hari jam 12tghari, dah dapat kutip 500juta. Itu tak termasuk untung jual cheese susu kambing Langkawi yang Tun share dengan Mat Salleh Jerman tu, ikut kiraan wikipas setiap jam orang makan cheese berjumlah 5juta, kalu 24jam dah 120juta...semua dalam USD bro...

      Teror teror!! Anwar tak nak biznes jugak ker?...Nik Ajis takpayahlah, duit banyak-banyak tak boleh bawak kubur.

      Delete
  9. yang paling menakutkan adalah bala yg akan diturunkan oleh Allah keatas bumi ini dek terlalu banyak fitnah-


    fitnah yg telah menerobus setiap ruang-ruang hati para warganya.....Para ulama pula berdiam diri malah sesetengahnya pula ,turut bersengkongkol pula dalam hal-hal memfitnah.

    ReplyDelete
  10. Merapu diaorg ni tuduh tun ada byk tu punya harta kalau 4mil tu aku percaya jugaklah...

    ReplyDelete
  11. ITU SEMUA KERJA RED BEAN PIGGY..

    TAPI MELAYU2 BODOH PENCACAI ANJING PR PERCAYA PULAK BULAT2 TANPA USUL PERIKSA. DASAR PENCACAI ANJING DAP MEMANG CAMTU..

    ReplyDelete
  12. Tiada siapa yang setanding tun. Aku masa nuar kena tendang baru aku join umno. Suara hati aku berkata keputusan tun tepat. Seperti bro zul nordin kata lagi mereka sembahyang hajat lagi allah akan tunjukkan kebenaran kepada kita.

    ReplyDelete
  13. nilai wang sekarang kecil. berapa banyak barang yang boleh dibeli dengan RM50.00. saya rasa didalam sebuah keluarga perbelanjaan sehari sekurang-kurangnya RM100 sehari.

    ReplyDelete
  14. memang paling bodoh lah orang yang mencetus fitnah yang tak masuk akal. tapi tak terkejut ada manusia bodoh dan lancau yang percaya. ini maklumat untuk bakul sampah, sama seperti ketua pembangkang dan red bean army pencacai dap cina lahanat, tak abis2 nak buruk dan menjatuhkan maruah orang melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok Cha vs Tok Guru6/01/2013 3:39 AM

      Harta Karun peninggalan Cik Siti Wan Kembang yang tertanam dalam tanah di Taman Sekebun Bunga dan bawah stesen keretapi Palekbang, Tumpat dianggar bernilai 14trillion...dalam USD 3.5trillion. Itu tak termasuk harta karun Puteri Saadong di Bukit Marak ( Mung kira sediri )

      Tapi disebabkan Husam tak jadi MB, rancangan nak gali harta karun tersebut ditangguh selepas PRU14.

      24 tahun UMNO TAK perintah Kelantan, maknanya UMNO tak berpeluang nak rompak kekayaan Kelantan. Tapi Kelantan macam tu juga, tak kaya, masih makan budu dengan ikan tawar, nasik belauk RM1.50.

      56 tahun BN perintah negeri-negeri lain, maknanya BN zalim,dok rompak, rampas kekayaan dan hak rakyat, tapi ikan keli hari ni harga RM6.00 sekilo, BN tak rampas.( dulu keli takdak harga). Negeri yang dituduh dirompak oleh BN lebih maju dan kaya dari Kelantan...Logik tak???

      Delete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...