ADUN ZINA ABAIKAN RAKYAT MISKIN


PERUPUK – Seorang ibu tunggal, Rahimah Ramli, 51, dari Kampung Tok Dosah dekat sini, yang mempunyai sembilan anak, terpaksa tinggal di rumah yang tidak selesa berikutan tidak mampu untuk membaiki rumah sejak beberapa tahun lalu.
Rahimah berkata, keadaan­ rumahnya semakin teruk dengan keadaan atap yang bocor, tingkap rosak, pintu dapur tercabut dan dinding bertampal.Tambahan pula, dia kini tidak bekerja dan hanya mengharapkan bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) RM100 sebulan untuk keperluan­ harian.

“Saya tidak mampu untuk baiki rumah kerana saya sendiri tidak bekerja. Dalam masa sama perlu menanggung seorang anak yang masih bersekolah dan dua menghidap sakit mental.
“Walaupun anak-anak lain ada yang sudah bekerja tetapi mereka sudah berkeluarga dan perlu menanggung keluarga sendiri,” katanya yang kematian suami sejak empat tahun lalu.

Dia berkata, apabila hujan lebat dan angin kuat dia hanya mampu berdoa untuk mengelak daripada berlaku perkara yang tidak diingini.“ Selain keadaan rumah yang daif, bekalan elektrik rumah saya juga hampir dipotong kerana tidak mampu untuk menjelaskan bil,” katanya. Justeru itu, dia amat berharap ada pihak yang sudi untuk menghulurkan sumbangan membaiki rumah demi keselesaannya sekeluarga.

Sebelum menjadikan negara Malaysia Berkebajikkan lebih baik tunjukkan contoh berkebajikkan dahulu dalam sebuah negeri. Ada ngerti ? Yang peliknya semua adun Pas ni kaki perempuan kenapa ya? Buat kaum ibu di Kelantan berhati-hatilah, andainya memilih calon PAS untuk menjadi Wakil Rakyat anda mesti mengambil risiko untuk berkongsi suami. hehehe.Amda mampu mengubahnya

2 comments:

  1. amik wak bini lah ibu tunggal ni tok wokil,baru ikut nabi.ni duk pilih mojo hok comel2 jah

    ReplyDelete
  2. Tok wokil Pas lapar BURI....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...