Video: HUDUD - Kalau Ketua Dewan Ulamak Pas Pun Nganga, Apatah Lagi Pentaksub

Cara penyampaian golongan agamawan adalah penting dan dilihat menjadi faktor utama penerimaan masyarakat terhadap apa yang disampaikannya. Lebih-lebih lagi perkara yang melibatkan hukum yang telah didoktrinkan secara tidak betul oleh puak-puak Khawarij.

Sebagaimana perbahasan di sidang DUN Terengganu seperti rakaman dibawah, cara penjelasan yang berhemah berserta dengan mantik-mantik yang hampir kepada isu terbukti telah diterima baik apabila dipertonton dengarkan kepada pengikut-pengikut Pas.

Ditambah pula dengan kelebihan tercabutnya kopiah Timbalan Pesuruhjaya PAS Terengganu merangkap Ketua Dewan Ulama PAS Pusat yang turut terbabit dalam penggubalan Undang-Undang Syariah (termasuk hudud / qisas) di Terengganu dan Kelantan, apatah lagi pencacai bawahan untuk menafikan hujah berkenaan.

Kalau Ketua Dewan Ulamak Pas pun tercabut kopiah dan berkata,

"..... Adapun Hudud ini fardhu kifayah, kewajipan keatas masyarakat seluruhnya, yang mewakili masyarakat itu ialah kerajaan, bila kerajaan tidak melaksanakan hukum ini, semua rakyat berdosa jika sekiranya dia (kerajaan) mampu, saya nak bagitahu itu jer, bukan saya nak berdebat tidak.

Anda Mampu Mengubahnya. 

2 comments:

  1. ngaku dah. dulu dulu masa korang kritik kerajaan BN tak pulak ckp pasal mampu tak mampu. selamba je kafirkan umno/BN. bnyk benda Allah bayar cash masa kt dunia lg....

    ReplyDelete
  2. Terjwb sedikit persoalan yg dicari selama ini..terima kasih admin..saye akan pastikan saya aknkeluar mengundi pru thn ini..pru sblm ini saye antara pymbg kpd penafian mjoriti mudah kerajaan..thn ini saye akan pastikn kerajaan mndpt majoriti mudah..amin..

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...