YB Pas - Masjid Besar Di Kelantan Haram Dibina Kerana Khuatir Tenggelamkan Tokong - Video

TUMPAT – Adun Wakaf Bharu, Datuk Che Abdullah Mat Nawi mempersoalkan tujuan Barisan Nasional (BN) berjanji membina masjid besar di negeri ini jika parti itu menang di Kelantan sedangkan aktiviti ilmu di masjid disekat.

Menurutnya, tidak perlu dibina masjid besar kalau aktiviti ilmu disekat kerana orang Umno ini suka menyekat program ilmu yang dihadiri oleh ramai rakyat.

“Buat gapo (untuk apa) ada masjid besar di negeri ini, biar penuh dulu masjid yang mana ada ini.

“Umno cuba masuk dalam masjid tetapi tugasnya sekat aktiviti di masjid terutamanya yang boleh memberi ilmu kepada masyarakat, yang dihadiri ramai rakyat,” katanya.

Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Desa dan Bioteknologi berkata demikian pada majlis penyampaian beras Al-It’am dan penyampaian Skim Gerbang Az–Ziwaaj sagu hati khas bagi merealisasikan pasangan yang ingin mendirikan rumah tangga dan input pertanian di bangunan Purnamadi Kampung Belukar, di sini, kelmarin.

Membina masjid besar di negeri ini antara tujuh janji yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang bakal dilaksanakan bagi memajukan Kelantan jika mendapat mandat pada Pilihan Raya Umum 13 (PRU 13) akan datang.

Projek terbabit merangkumi pembinaan Lebih Raya Kuala Krai-Kota Bharu, pembinaan stadium baru, masjid terbesar dan perumahan rakyat dengan peringkat permulaan membabitkan 3,000 unit.

Che Abdullah juga mengingatkan rakyat Kelantan supaya menjaga negeri ini supaya tidak dirampas oleh BN agar judi tidak dibawa masuk ke negeri ini.

YB bodoh bicaranya memang sebegitu, ibaratnya tak boleh bina masjid sebelum masjid itu dipenuhi jemaah, bukankah bengong YB macam ni, kalau bina Tokong disokong pula, bahkan peruntukkan pun diberikan, kalau kepentingan bukan Islam disokong dan dibantu, manakala kepentingan Islam dikutuk dan dinafikan, apakah YB ni orang Islam dan berjuang untuk Islam ? Anda Mampu Mengubahnya.

Apakah YB Pas ini bimbang masjid besar yang hendak dibina itu menenggelamkan Tokong besar yang berada di Kelantan. Sepatutnya dia bangga, sebagai negeri Islam masjid besar yang akan dibina itu sebagai simbol Islam.

10 comments:

  1. Mung yg bodoh fan bangang.. Anak haram.. Aku rasa mu ni anok luar nikah.. Perkara kecik gitu pun xleh nok mikir..

    ReplyDelete
  2. YA ALLAH..NAK BUAT MESJID PUN TAK NAK BAGI? AWAK NI ORANG ISLAM KER ATAU KAFIR? LIHATLAH KEBESARAN ALLAH SWT MEMBONGKARKAN KEMUNGKARAN YANG DILAKUKAN OLEH YB PAS. DARI MULUTNYA SENDIRI TERKELAUR PERKATAAN MENGHALANG PERKEMBANGAN ISLAM. INILAH AKIBATNYA APABILA KEMUNGKARAN DAN MAKSIAT DI HALALKAN. DAH KAWAN DENGAN MANUSIA SYAITAN , MAKA OTAK MEREKA JUGA DISELABUNGI DENGAN PEMIKIRAN SYAITAN INI DISEBABKAN PAS SUDAH BERTUAN DAN MENGAGUNGKAN MANUSIA YANG MELAKUKAN KEMUNGKARAN SEPERTI BERZINA, MELIWAT DAN MENJALIN HUBUNGAN DENGAN ISTERI ORANG. ALLAH MAHA KAYA. AYUH AHLI-AHLI PAS, SELAMATKAN ISLAM DENGAN MENOLAK KEPIMPINAN SYAITAN DI BUMI MALAYSIA INI.

    ReplyDelete
  3. Sooo...nilah punca nape wally nickky tak buat masjid di kelantan?

    pertama, masjid dikelantan belum penuh jemaah?
    kedua, bila tak penuh, maka tak perlu bina masjid?

    p/s: fitnah umno halang aktiviti ilmu dimasjid tu mungkin betul...umno menghalang aktiviti 'ilmu fitnah dan caci maki' dimasjid...Ilmu islam yg.menganjur perpaduan ummah sentiasa di sokong umno.

    gen2felda

    ReplyDelete
  4. Tak payah pegi mesjid dan solat kerana undi PAS nicky janji gerenti masuk sorga.

    ReplyDelete
  5. YB hamPAS paling sesat dalan sejarah hamPAS. Patut le Kelantan mundur manjang. Pasal YB YB bodoh2 belaka..

    ReplyDelete
  6. ''tidak perlu dibina masjid besar kalau aktiviti ilmu disekat kerana orang Umno ini suka menyekat program ilmu yang dihadiri oleh ramai rakyat.''

    Aku nak tanya, Radio IKIM dan TV Al-Hijrah yg.dibuat oleh Umno tu mengajor maksiat ke?...Umno langsung tak ade buat aktiviti dan program ilmu????

    gen2felda

    ReplyDelete
  7. suatu kenyataan bodoh dari yb pas yg berfikiran jumud....kalau semua yb pas macam ni hancur org islam kat malaysia ni,,,,

    ReplyDelete
  8. Puak pas yg ekstrim ni asalkan bkn umno ja... Klw dap nk buat gereja tbesar pon dipersilakan,pastu slhkan umno...masjid umno buat dpertikaikan...

    ReplyDelete
  9. kerajaan buat masjid untuk rakyat menambah ilmu agama dan membuat amal ibadat
    bukannya tempat puak2 pas buat fitnah,cacimaki org....

    kalau nak politik pun agak2 lah tgok tempat
    masjid tu rumah Allah bukan boleh buat sesuka hati mak bapak korang jer...

    PERUNTUKAN KERAJAAN UMNO BG TIAP2 TAHUN KAT KELANTAN KORANG GASAK JUGA
    TAK HARAM KER......

    PELACURAN DIMANA MANA NEGERI PUN ADA TP YG LAGI MALU DIKELANTAN PUN ADA
    CERMIN DIRI DULU SEBELUM MENGATA ORG.....
    JGN MENAMPAKKAN KEBODOHAN YB YG TERLAMPAU.....

    PRU13 NI HAMPAS MMG BUNGKUS DI KELANTAN
    TAKE BIR.........

    ReplyDelete
  10. Tak kisah apa sekalipun alasan yang diberi asalkan ianya bertujuan untuk menyebarkan agama kita (ISLAM), kenapa kita sebagai umat perlu bergaduh sesama sendiri dan mempertikaikannya?! Seharusnya kita perlu sama-sama berganding bahu menegakkan agama kita (ISLAM), selaras melaksanakan tanggungjawab kita sebagai hamba ALLAH!!! Sudahkah kita lupa akan tanggungjawab kita sebagai HAMBANYA?! Lupakah kita akan kematian dan hari pembalasan yang pasti akan kita tempuhi?! "BERPOLITIKLAH DEMI MENEGAKKAN ISLAM DAN KERANA ALLAH, JANGANLAH SESEKALI JADIKANNYA DEMI KEPENTINGAN DIRI SENDIRI!!!"

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...