Rakyat Kelantan Sengsara Derita Gaji Dan Rumah Sewa

Terfikirkah bagaimana akan kehidupan sebenar rakyat Kelantan ? Mengapa rakyat Kelantan begitu ramai berhijrah untuk mencari rezeki diluar Kelantan ? Mungkin ramai yang belum sedar akan hakikat ini kerana terpesona dengan janji Hudud yang sudah 23 tahun dipolitikkan tanpa sebarang langkah-langkah untuk ia dilaksanakan.

Pun Begitu, harapan perlaksanaan hukum hudud di Kelantan tidak mampu lagi untuk diimpikan setelah gabungan songsang antara parti dalam Pakatan Rakyat khasnya DAP menerusi Karpal Singh secara lantang mengkritik dasar Islam dan Hukum Hudud. Namun demi kuasa, pimpinan Pas sanggup menurut apa saja kehendak DAP.

Kesilapan memilih pemimpin yang tidak tahu mentadbir hanyalah akan buatkan rakyat terus sengsara dibalik kegersangan bumi yang ditaburi pelbagai retorik. Elok kita berfikir dimana masa depan kita hari ini dan masa depan generasi yang keseterusnya jika kita masih ditakuk lama.

Ketiadaan peluang pekerjaan dinegeri sendiri disamping kos hidup tidak setara dengan perubahan masa mengundang pelbagai malapetaka, sebagai contoh pendapatan gaji RM350 - RM900 ternyata sudah tidak relevan untuk menampung kos sara hidup yang kian meningkat.

Antara situasi yang dapat dibandingkan adalah sebagaimana iklan yang dilampirkan dibawah, dimana akibat kelembapan pentadbiran kerajaan negeri membawa masuk pelabur ke Kelantan menyebabkan gaji yang ditawarkan agak rendah berbanding kos sara hidup seperti kos menyewa rumah yang agak tinggi. Anda Mampu Mengubahnya.

2 comments:

  1. g la tengok gaji pekerja yg bekerja di sabah nun negeri ditadbir bendera biru. pastu cuba la kira berapa ramai rakyat sabah g cari keja kat luar. clearkan dulu negeri dibawah pentadbiran sendiri baru usik rumahtangga org.

    ReplyDelete
  2. haha.. tu sewa 1 bijik rumah.. kalau kt lua 1 bilik flat pun dh brpe.. xpun g je kt mudah.com pilih rumah sewa di negeri lain.. lagi mahal.. n gaji? kt negeri2 lain pun hampir sama je.. klau beza pun tggi skit je.. xpenah hdup d klantan xpyh ckp byk.. sekian

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...