Usia 3 Tahun Dah Dilatih Taksubkan Pas, Macammana Tak Sesat ?

Apa sebenarnya yang ada dalam fikiran orang-orang Pas sehingga mentaksubkan diri sedemikian rupa, anak kecil seawal 3 tahun turut diheret ke kancah pentaksub, alahai betapa menyesalnya mereka jika mereka dibukakan pintu hati dengan benar-benar mengenali Pas dan pimpinannya. Kita tidak nafikan mereka ini ikhlas dalam perjuangan, tapi sayang perjuangan yang mereka dokong tidak sebagaimana tulus yang mereka fikirkan.

Sesungguhnya sedarlah wahai pentaksub-pentaksub Pas bahawa anda sedang disesatkan supaya mengabdikan diri kepada Pas bukannya kepada Allah, anda telah meletakkan Pas begitu tinggi dan agung sekali, sedangkan pemimpin-pemimpin Pas tidak pernah memikirkan akan nasib dan masa depan anda dan anak anda, pemimpin Pas juga tidak pernah menyuruh anak mereka memikul bendera-bendera Pas, cukup masa pemimpin Pas akan menamakan berhektar tanah kepada anak mereka untuk diwariskan, sebaliknya anda hanya mampu mewariskan bendera bersimbol KOSONG yang sedikitpun tindak punyai nilai baik didunia mahupun diakhirat.

Begitulah bezanya perjuangan anda dan perjuangan pemimpin Pas, lihat saja apa yang berlaku kepada arwah Ibrahim Libya dan rakan-rakannya, setelah pemimpin Pas yang licik berjaya memperdaya insan yang jujur dalam berjuang sehingga terkorban, mereka yang licik ini masih hidup sebelum menyonglap pula tabung  balu-balu dan anak yatim pejuang yang gugur itu. Terbelakah nasib waris-waris mangsa Memali ? Berbaloikah mereka mengorbankan nyawa dalam perjuangan mereka dengan apa yang telah Pas lakukan terhadap keluarga mereka ?
Seterusnya, melihatkan gambar Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sedang bersolat sambil diperhatikan oleh sebahagian pengikutnya ini agak kepelikkan dan berada diluar kotak fikir umat Islam seluruh dunia, sesat ke apa mereka ini ? Apa yang hebatnya nak dipandang Nik Aziz tu bersolat kita pun tak tahu, hairan sungguh, macam tak pernah tengok orang bersolat.

Kalau ya pun nak tengok, agak-agaklah, sampai nak ambil gambar ni pasal apa ? atau apakah situasi ini sebenarnya sudah dirancang bagi memperlihatkan suasana lain dari yang lain serta mempublisitikan solat itu bagi menunjukkan yang kononnya Nik Aziz ni alim, hanya Nik Aziz jer yang solat.

Bagi umat Islam yang waras mereka tidak akan melakukan hal itu, sebaliknya akan turut serta bersama Nik Aziz bersolat, namun apakah Nik Aziz pernah tegur pengikutnya yang berkelakuan jahil itu, kita pasti tidak, malah Nik Aziz merasa bangga punyai pengikut sobodoh mereka. Anda Mampu Mengubahnya.

3 comments:

  1. Aiyaa..mau mati pon mau peiggang bendeala...
    Hiluop suesah mau mati pon suesah..

    ReplyDelete
  2. Jika sekiranya mereka ini taksub kepada Islam sebenar, pengikut ajaran Al-Quran dan sunnah Rasulullah, mereka akan mengasihi saudara-saudara seagama melebihi diri mereka sendiri.

    ReplyDelete
  3. Tertarik dengan apa yang berlaku, saya ada seorg kawan memberitahu yang anaknya sekadar berumur 4th di paksa oleh si isteri untuk menghantar anknya ke kelas fardu ain yang di kelola oleh pas demi kelangsungan mendidik ank2 yang masih mentah ini kearah ilmu agama yang sempurna. Diringkaskan cerita sianak ini balik memberitahu dan memaksa si ayah supaya menukarkan cat pada dinding rumah kepada warna hujau. Si ayah tertanya tanya apa masalahnya. Sianak memberitahu ustaz suruh catkan rumah dengan warna hijau. Kini anak beliau sudah memasuki tahun satu dan si ayah agak kecewa kerana anaknya masih tidak tahu membaca. Kini si isteri merasa menyesal dan tidak lagi menghantar anaknya yang lain ke situ. Itulah akibat terlalu taksub anak yang tak berdosa menjadi mangsa. Kasihan...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...