Video - Adam Adli Angkuh Cabar Polis ,Hasut Untuk Guling Kerajaan, Patutpun Ditahan

Pihak polis takkan menahan Adam Adli tanpa sebab, namun apabila budak hingus yang kencingnya pun masih bercabang bertindak mencabar pihak berkuasa supaya melaporkan kepada polis akan hasutannya dengan mengajak rakyat turun kejalanraya atas tujuan untuk merampas kuasa. Apakah pihak polis hanya nak tunggu dan lihat sahaja, kalau blogger mesra BN seperti papagomo pun ditahan polis kerana artikelnya didakwa berbaur hasutan, apalah besar sangatnya Adam Adli ni ?

Nak rampas kuasa, nak tumbangkan kerajaan, Hebat benar bunyinya, macam tinggal kat negara komunis yang tak bertamadun pulak ya, mabuk daun ketum agaknya budak ni, mengeluarkan kenyataan secara terbuka dan mencabar pihak berkuasa untuk menggulingkan kerajaan satu tindakan biadap dan kurang ajar yang perlu diberikan pengajaran secukupnya oleh pihak berkuasa yang berada dibawah Menteri baru tanpa amaran.

Jangan jadikan negara ini sebagai pusat pembiakkan golongan yang kurang ajar dan menghasut orang lain untuk menggulingkan kerajaan yang dipilih secara sah mengikut sistem amalan demokrasi, semakin diberi muka semakin melampau, kerajaan juga harus tegas dalam memperjalankan peruntukkan undang-undang yang ada bagi membasmi  kebiadapan seperti ini, jangan sudah terhantuk baru nak tergadah.

Sebahagian petikan kenyataan Adam Adli -  "Kita tak boleh tunggu lagi 5 tahun untuk tumbangkan Umno Barisan Nasional, tahun 2013 ini kita akan bersama-sama turunkan kerajaan Barisan Nasional,

" Kalau ada polis, kalau ada SB, kalau ada agen-agen daripada Umno sekalipun, nama saya Adam Adli bin Abdul Halim, no kad pengenalan 890703075357, ambil butiran saya, buat laporan polis, kerana hari ini saya nak ajak semua yang ada disini kita harus susun dan kita akan turun ke jalanraya untuk rampaskan kuasa, boleh atau tidak ?, boleh atau tidak ?, boleh atau tidak ?"

"Kita tak banyak masa lagi, semua siap sedia, beli kasut, beli tracksuit, beli seluar jeans, sedia kita akan turun ke jalanraya, sebab akhirnya dalam dunia ketiga macam negara Malaysia, pilihanraya takkan tumbangkan kerajaan, yang boleh tumbangkan kerajaan hanyalah kuasa rakyat."

Anda Mampu Mengubahnya

25 comments:

  1. Sumber makanan apakah yang menjadi darah daging nya sampai begitu sekali onarnya??????

    ReplyDelete
  2. semoga Allah bersama dgn org yang memperjuangkan islam...Allahuakbar!!

    ReplyDelete
  3. Adam Adli perjuangkan Islam?????

    Dia perjuangkan nuat nak jadi PM ler....

    DAP senyum...PAS melopong...sebab celaru dan haru biru sampai keluar kahak hijau....

    Saya yang kena lelong sendiri tahulah....

    ReplyDelete
  4. ini contoh spesis yang tak kenal dek untung.. ingin memperjuangkan ISLAM ke kalau macam ni punye perangai..? mengajak kepada kebencian, kemusnahan, perpecahan, huru hara dan banyak yg negatif.. sekolah kan aje manusia jenis ke kem kemunting...

    rony bukit tinggi

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  5. w/u DAP tu cina,tp die pn nak hukum hudud dijlnkn di Malaysia...adanya hukum hudud confirm aman negara..no more pnjnyah..sape PM xkisah aslkan lakukan pmrintahan based on Quran and Sunnah :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP nk hukum hudud dijalankan di msia?? Mabuk ke apa ni??

      Delete
    2. Dap nak hukum hudud? Gila ker apa mamat ni? Kapal singh bilang Langkah mayat saya dulu..... Tak reti nak tafsir lagi ka? Bodo.... Nak suruh pas jd MB selangor pun x mampu nk ambik tanggungjawab.... Pengecut.....

      Delete
    3. Hudud hanya dibicarakan oleh pas bkn pkr atau dap...tapi pas ada kerusi parlimen paling sikit...renung2kan...

      Delete
    4. DAP nk HUDUD? Aduyai....dia nak kuasa, CINA DAP NAK KUASA!. Mereka bersatu. MALAYSIA SPINNING...

      Delete
    5. Bodoh menate nih... Kalu mu nk sokong puak laknatullah tuh pun .. Bagi lah alasan lain..

      Delete
    6. Bangang sungguh org islam di malaysia.ada ke org bukan islam nak perjuangkan islam?

      X pernah berlaku lg.yg ada ialah org bukan islam akan sentiasa memusuhi dan akan menghancurkan islam dgn apa cara sekalipun dan sampai bila2 pun.

      Klu ada yg kt dap nak perjuangkan islam,lbh baik kau pergi gantung diri la.hidup pun x guna

      Delete
  6. Bodoh piang betul.. Belajar tinggi2 hingga IPTA/IPTS tetapi benda mudoh pun x leh nak nilai. Selagi ada DaPig toksah harap ler nak hudud kt Msia.
    Terer lagi org2 kampung bila ditanya senario politik Malaysia

    ReplyDelete
  7. KALAU TENGOK GAYA CAKAP ..BUDAK MACAM ITU MEMANG TAK ADA AURA LANGSUNG JADI PENDEKAR JALANRAYA....YANG BOLEH , JADI MAT BUNGA AKA ROMEO ATAU ARTIS DRAMA SWASTA JER..
    TAKAT CAKAP BERAPI2 OTAK BEBUDAK MEMANG MACAM TU.. ANWAR YANG BERATUS KALI HEBAT DARI BUDAK TU PUN DULU CABUT NAIK KAPCAI LARI..HEHEEHE.. REFORMASI 3X REFRMASI TAIK KUCING..UCUK..

    ReplyDelete
  8. Adoi, takut, takut, takunya kat budak seko ni, cakap berapirapi ngalahkan org sakit perut...mailah turun kejalan, ajaklah orang yg waras jadi bodoh tongong macam hang.
    Keh keh keh,

    ReplyDelete
  9. Tongong, buat malu warga pendidik je.

    ReplyDelete
  10. KESIAN EN. ABDUL HALIM...DAPAT ANAK MACAMNI...KATA NAK PAKAI SUARA RAKYAT...INI KALIKAN SUARA RAKYAT DAH BERSUARA PRU 13 BN MEMERINTAH MALAYSIA...UTK PR LAIN KALI LAH...NAPE TAK BOLEH TUNGGU PRU 14 KE...OH ANWAR DAH TUA...LKS PUN DAH TUA...TAKUT TAK SEMPAT KE....PATUTLA BERIYA-IYA NAK TUMBANGKAN KERAJAAN...KLU MACAM NI LA PERANGAI PEMIMPIN PR....PRU 14 PUN PR PG MAMPUS...

    ReplyDelete
  11. Jangan simpan lama orang macam ni..kasi sula sama dia..

    ReplyDelete
  12. Zahirnya pun x melambangkan memperjuangkan islam..ni mcm nk berjuang utk islam?? WTF !!! Bela nasib mak bapak dulu,adik beradik baru betul...

    ReplyDelete
  13. Kecik tak nak mampus dah besar menyusahkan.duit injection BCG semasa lahir bila nak bayar.Barua dapig.

    ReplyDelete
  14. Jangan marah ko dio.. Dia tuh budok bodoh lagi.. Serahkan kepada undang undang..

    ReplyDelete
  15. Dah lah tak yah gegaduh kat sini ...dari kita bergaduh baik kita bersatu hati..jangan biarkan kepritan orang dulu memperjuangkan kemerdekaan sia-sia,jangan biarkan kita hidup merempat di negara sendiri...keamanan yang kita kecapi ini adalah milik bersama...yang salah kita perbetulkan ..mari bersatu hati umat islam dan orang melayu..bercakap menggunakan lidah kadangkala lebih tajam dari mata pedang,tajamkan akal,penuhkan ilmu didada..berkata-kata biar berhikmah..yang kita mampu lakukan hanya berdoa..ye sahabat sekalian moga Allah beri dia petunjuk dan hidayah.....sayang anak melayu begini....mana tau doa kita semua di etrima Allah..jadi dia insan berhikmah.

    ReplyDelete
  16. dari sego sejarahpun dh nmpak kebodohan dia...malaysia negara ke tiga.....think with cock or ass pun xtaw...malaysia bukn negara ketiga...melaysia negara nmber 2 sedang mmbangun...

    ReplyDelete
  17. Kebenaran itu umpama pohon yang menjalar..daunnya semakin hari semakin tinggi memancarkan kebenaran, manakala akarnya semakin hari semakin kukuh memasak ke dalam perut bumi.Sungguh yang Haq akan terbukti benar dan yang batil akan terbukti salah..Insyaallah.

    ReplyDelete
  18. All d comments show mentaliti org melayu. Congrates to adam adli.. will owz support u.. u r one if the thousand ppl yg berani bersuara..

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...