Rintihan Kerdil - Cukup-Cukuplah Ah Jib Gor, Apa Lagi Yang Ah Jib Gor Mahu? @NajibRazak

Datuk Seri Ah Jib Gor ni ada-ada saja transformasi yang nak dilakukan, namun bercanggah ataupun songsang daripada kemahuan dan perjuangan parti yang didokong beliau, Ah Jib Gor dilihat terlalu tunduk dengan desakan pembangkang yang menentangnya, tapi tidak pernah pula ingin mendengar rintihan insan-insan kerdil yang setia menyokongnya.

Mujarab sungguh minyak senyonyong yang diguna-gunakan keatas Ah Jib Gor, sedarkah Ah Jib Gor apa saja tuntutan pembangkang yang dipenuhinya tidak pernah berakhir dengan penerimaan yang baik, kerana apa ? Kerana tuntutan-tuntutan yang dibuat tidak ikhlas dan sekadar untuk memenuhi sifatnya sebagai pembangkang. Itu saja, sedarlah wahai Ah Jib Gor.

Sebagai contoh, berhubung pengumuman terbaru bahawa kerajaan telah memutuskan untuk memindahkan kawal selia dan fungsi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kepada satu Jawatankuasa Khas Parlimen yang bebas dan dwipartisan dianggotai wakil rakyat kerajaan dan pembangkang. Apa kata pemimpin pembangkang ?

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, "Pada saya, ini sebenarnya tidak lain hanyalah sebesar-besar bukti bahawa proses perjalanan pilihanraya yang dikendalikan oleh SPR sangat pincang. Jika sebelum ini, ada pemimpin UMNO yang mencadangkan agar sesiapa yang tidak berpuas hati dengan perjalanan pilihanraya boleh keluar dari bumi Malaysia, di mana agaknya wajahnya ingin diletakkan dengan pengumuman Presiden UMNO itu sendiri"? 

Adakah Ah Jib Gor sependapat dengan pandangan Nik Aziz itu ? Tidak...Tujuan sebenar Ah Jib Gor ialah untuk membuktikan ketelusan SPR supaya tidak akan berlakunya pertikaian mengenai keputusan PRU dimasa akan datang, tapi dalam keadaan sekarang ini, tindakan itu seolah-olah menampakkan dakwaan pembangkang sebelum ini adalah benar.

Begitu juga dengan tuntutan himpunan Bersih, antaranya dakwat kekal, setelah kerajaan memenuhi tuntutan penggunaan dakwat kekal, apa yang berlaku ?, adakah kesannya baik ?  Tidak.. Ianya dimanipulasikan menjadi bertambah buruk, isunya juga bertambah.

Keadaan itu semua sepatutnya sudah diambil iktibar diatas perkara yang telah dilakukan dalam usaha memikat hati pengundi cina, mengambil kira daripada program-program makan besar, bertukar nama kepada Ah Jib Gor, memalu gendang dalam iklan Tahun Baru Cina dsbnya, lebih parah lagi  Gangnam Style, Are you ready for BN ? No..... Tauladannya, melaburlah berapa banyak sekalipun, buatlah apapun, mereka tetap berkata "No"...

Namun Ah Jib Gor tidak berpuas hati lalu seraya bertanya, Apa lagi cina mahu ? Jawapannya cina tak mahukan anda. Cina mahukan Lim Kit Siang menggantikan tempat anda. Ada faham ??? Berbeza dengan PM sebelum ini, PM sebelum ini tidak menjadi Ah Lah atau Ah Thir, tapi mereka tidak pula mendapat tsunami cina. Sedangkan Ah Jib Gor tak pernah meminggirkan cina malah terkadang melebihkannya melebihi Melayu, tapi  cina tetap menolak Ah Jib Gor?

Takkanlah hal simple itu sukar untuk faham, berbalik kepada isu transformasi yang hendak dilakukan kepada SPR, apa keperluannya ? Takkan kerana desakan demontrasi pembangkang seorang ketua kerajaan nak dilihat bacul, soalnya sekarang keputusan pilihanraya itu sengaja ditimbulkan oleh pembangkang, jika benar apa yang dituduh oleh pembangkang dengan pembangkang mengemukakan bukti, oklah, kita boleh terima transformasi berkenaan.

Ini tidak, pembangkang hanya menuduh, pembangkang kata berlakunya 'blackout', kita bertanya, dimana ? Pembangkang menjawab, di kawasan-kawasan yang kita kurang jentera, kawasan-kawasan yang mereka fokus mereka mesti menang, mereka lakukan 'blackout'. Soalnya sekarang dimana ? nama kawasan! Takkan tiada nama kawasan itu, sebutlah nama parlimen mana, kalau DUN, DUN mana ?

Akhirnya dengan begitu detail sekali pembangkang menyenaraikan tempat blackout yang berlaku yaitu hanya di bilik pengiraan undi Saluran 3 DUN Seri Serdang, pada jam 7.32 malam, DUN tersebut dimenangi oleh calon Pas Noor Hanim Ismail dengan majoriti 16,521 undi. So apa masalahnya dengan isu 'blackout' ini ? Dimana asasnya untuk mempertikaikan kredibiliti SPR sehingga perlunya ditransformasikan suruhanjaya berkenaan?

Dengan itu sudah tiba masanya untuk Ah Jib Gor ditransformasikan kepada YAB Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak yang sebenar, berdiri pada landasan perjuangan yang sebenar, untuk bangsa kita Melayu, agama kita Islam dan negara kita Malaysia, permantapkanlah orang-orang kita untuk menghadapi orang-orang cina, kerana orang-orang cina sudah mencabar kuasa kita dan telah membuktikannya, jadi inilah masanya untuk kita semua bersama Ah Jib Gor sedar dan bersatu.

Come on lah Ah Jib Gor, tak perlulah nak jadi Ah Jib Gorblok, jadilah diri anda yang sebenar berpaksi kepada perjuangan yang didokong, usahlah bersikap seperti mengasah senjata untuk dihalakan kepada diri sendiri, kerana hari ini kita semua dapat lihat dimana Ah Jib Gor hanya  mendengar suara pembangkang, suara cina, memenuhi tuntutan pembangkang, tuntutan cina, siapa pembangkang? siapa cina ? Adakah pembangkang atau cina yang membantu dan menyokong Ah Jib Gor untuk mengekalkan kerajaan sekaligus menjadikannya Perdana Menteri ?

Jika begitu siapa pula kita ini ? Melayu tak terbela. Insan kerdil yang kurang mendapat kasih sayang ? terpinggir dan dipinggirkan ! Tidak berharga dan tidak dihargai, tiada guna dan tidak digunakan ?... Jika pun kami ghaib dialam maya, tolonglah nampak kami pada alam yang nyata. Jika pun kami berjuang dengan ikhlasnya, tolonglah kami kerana ia lebih baik daripada menolong cina. Anda Mampu Mengubahnya.

27 comments:

  1. Ok lepas ni kita ramai2 pangggil najib, ah jib gor saja,jangan panggil najib.Itulah nama yang najib mahu dikenali.

    ReplyDelete
  2. Ah JIb can go kalau dia terusan melakukan perkara yg sama sebelum 2013.

    ReplyDelete
  3. PM sendiri yang selesa dipanggil AH JIB GOR.. aduiihaii I LOVE AH JIB GOR

    ReplyDelete
    Replies
    1. PANGGIL JE AJIB GORBLOK
      PONDAN IKUT CAKAP CINA

      Delete
  4. Satu artikel yang sangat baik. Saya penuh keyakinan anda telah mewakili suara suara diluar sana yang telah begitu hampa dan kecewa dengan sikap Najib. Seolah olah tidak langsung mengenang budi.dan tidak langsung punyai perasaan belas ikhsan kepada agama dan bangsa sendiri. Aku ingin mengatakan CUKUP kepada Najib dan berundurlah dengan cara terhormat. Tempoh yang telah diberikan kepadanya hanya digunakan untuk membodek kaum Cina. Orang orang Melayu saya yakin telah memberikan undi adalah kerana sayangkan UMNO yang mereka percaya dapat membela nasib agama dan bangsa mereka. Najib mengatakan PRU kali ini adalah yang terbaik dan SPR telah menjalankan tugas dengan begitu transparent. Pemimpin luar negara juga memuji SPR mengendalakan PRU. Saya tidak nampak sebarang masaalah kepada SPR. Oleh itu kenapa pula hendak ditransformasi seolah membenarkan tuduhan pembangkang yang menyalahkan SPR. Saya rasa Najib yang sebenarnya bermasaalah dan oleh kerana itu Najib sepatutnyalah berundur sebelum UMNO tersungkur and bangsa Melayu bertabur. Sekali lagi tahniah kepada saudara dengan artikel yang telah mewakili ramai diluar sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya amat setuju dengan saranan saudara. Saya yakin UMNO ada pemimpin lain yang boleh mengetuai negara. Najib dah dapat peluang dia and he blew it.
      UMNO perlu dipimpin seorang yg tiada isu (macam Najib, isteri dia akn sentiasa jd isu)

      Delete
    2. pergh!!! isteri Najib? lebih nasik dari kuah. patutnya dia juga bertanding dalam PRU.

      Delete
    3. Tahniah kpd tuan blogger di atas artikel yg mewakili suara majoriti yg telah mengundi bn semasa pru13 dulu. Tp apakan daya suara kita bukan level kelompok minoriti yg bergelar tokoh akademik di ipt, tokey2 musat.. Suara n aspirasi kita ini x dpandang sebelah mata pun. Jk keadaan ini bterusan ingatlah, tingkahlaku najib akan dikenang sbg pemusnah bangsa. Nama najib akan tenggelam diganti dgn gelaran ah jib gor sesuai dgn peranan beliau mbela kaum cinadap. Gelaran ah jib gor akan mekar dikenang spjang zaman n termaktub dlm lipatan sejarah kerana sinonim dgn peranan n usaha beliau mbela cina dap n mengabaikan kehendak bumiputera. Kaum yg mberi gelaran ah jib gor itu la yg menipu hidup2 n bniat nk menipu dgn cara plg hina, tp masih mau dipujuk oleh ah jib gor. Cinta sejati.

      Delete
    4. Siam LaiKaturng6/04/2013 3:30 AM

      Aku rasa cerita sebenarnya macam ini... LGE telah terkedepan dengan gelaran @Aminulrashid Omar AbdilAziz. Kafir Harbi ketua Avengelist yang begitu ditaksubkan oleh Melayu bingai. Jadi penasihat-penasihat terdiri daripada Usuf Pentalon 25% begitu terpegun dengan pencapaian LGE tersebut dan menganggap ini adalah kaedah paling efektif menarik 35% sokongan CinKey.

      Usuf Pentalon 25% (boardroom /bedroom advisers)gagal memahami gelombang kepala hotak CinKey (disebabkan kesejukan dlm bilik ekond), dan menganggap kepala hotak Cinkey ini sama dengan Melayu Bingai yang menjerit TAKBIIIR!!! bila LGE, Nga dan Nge sebut Bismillah,bila Ah Gib Gor teriak Ni Haw Maa....sebenarnya CinKey berotak saperti LGE,LKS,Nga & Ngeh ( Muslihat & Musibat).

      Buat masa sekarang CinKey2 ini sedang gelak memerhatikan tahap kerosakan sel otak Pemimpin Melayu Bingai ini bermula dari senarai berikut:

      1. Anuwar Braim - Taksub sebagai PM by hook or by crook. Bermula dengan dirinya yang dia percaya tak betul, tetapi akhirnya amat percaya dirinya yang terbetul dan orang lain semua salah & tak betul/korup.

      2. Nik Ajis - Amat percaya orang UMNO adalah ahli neraka dan tak mahu berkawan dengan ahli neraka, manakala dia telah berjaya memberi hidayah kepada ketua CinKeys.

      3. Ah Gib - Percaya kedua-dua diatas munkin betul dan UMNO, SPR, Parlimen dan Negara Tanah Jawi ini perlu ditransformasikan mengikut hasrat dan kepercayaan kedua-dua Bingai diatas.

      Kalau ditambah sekalipun senarai Pemimpin Melayu Bingai diatas, kaum yang paling beruntung dan mendapat durian runtuh tanpa modal besar adalah CinKeys. Mereka datang pada 1902 sebagai buruh lombong dan ladang getah, mereka bercita-cita pada 2018 kaum bingai akan serah Tanah Jawi ini untuk diurus mereka.

      Mereka juga percaya, mereka sudah miliki kuasa ekonomi yang amat besar, saudara mereka diseberang Selat Tebrau juga sudah membeli hartanah-hartanah pegangan bebas di KL, JB, Georgetown & Sel dengan harga yang tidak mampu dibeli balik oleh kaum Bingai.

      Mereka juga amat percaya kaum Bingai ini juga akan meruntuhkan dan membakar syarikat-syarikat besar mereka sendiri spt Petronas, HICOM, FGV, Proton, Al-Bukhari, Mydin, Lynas dll sehingga ketahap tempang mengikut jejak UDA, PERNAS dan KUB.

      Delete
  5. Soal aku ... siapakah Perdana Menteri Malaysia sebenarnya ... Najib atau nwar berahi ....
    aku tidak yakin Najib adalah Perdana Menteri Malaysia ...
    Najib hanyalah pelaksana kepada dasar yang dibuat ... dia bukan pembuat dasar ... Dasar dibuat dan dibentangkan oleh Nwar Berahi semasa perhimpunan haram dan ceramah-ceramah yang dianjurkan oleh PKR.
    Najib mengambil dasar-dasar yang dibentangkan itu dan melaksanakannya dengan penuh kepatuhan.
    Aku ibaratkan Najib adalah pengurus sebuah syarikat... sebagai pengurus syarikat dia perlu patuh kepada arahan presiden syarikat.
    Semakin Najib melaksanakan dasar yang dibentangkan oleh Nwar Berahi ... maka semakin galaklah nwar berahi membuat perhimpunan haram dan ceramahnya ...
    Kenapa Najib melakukan semuanya ... kerana punah tak sihat yang ada dikelilingi Najib hanya copi paste edit apa sahaja yang nwar berahi momokan dalam ceramah ...
    Nwar Berahi seru ... hapuskan ISA ... penasihat copi paste dan edit ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... ISA dihapuskan ...
    Nwar Berahi teriak ... dakwat kekal ... penasihat copi paste dan edit serta rancang macam mana nak kaut untung dari bisnes dakwat kekal ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... dakwat kekal yang tak berapa nak kekal digunakan ...
    Dalam kempen PRU Nwar Berahi kata ... kita turunkan harga kereta sekiranya kita menang pru ... penasihat copi paste dan edit serta rancang macam mana nak kaut untung dari bisnes kereta ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... harga kereta murah menjadi tawaran dalam pru ... digelakan sakan dek pemikir dan perancang strategi pkr ... kerana sebelum ni jenuh dok bincang harga kereta tak leh turun ...
    terbaru Nwar Berahi kata letak SPR bawah parlimen ... penasihat copi edit dan paste ... bentang pada najib ... najib setuju ...
    Aku tengok sekarang ini Najib dikelilingi oleh individu yang copi paste dan edit idea pembankang dan bentang kepada Najib ... dapat kat najib ... terhangguk-hangguk Najib setuju ...

    ReplyDelete
  6. Dah hilang keyakinan kpd Najib.. berundurlah secara terhormat

    ReplyDelete
  7. TENGOK MUKA NAJIB SAMA BENCI KITA MLIHAT MUKA PAKLAH AL SAMDOL, NAJIB AL BENDUL

    ReplyDelete
  8. PAU tahun ni jatuhkan je najib ni..makin teruk aku tengok politik dia.

    ReplyDelete
  9. Tolong lah DS Najib, mulakanlah bertegas dengan bangsa cina yang tidak sedar diri itu kerana jika tidak semakin hari semakin ramai umat melayu yang akan menolak anda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan setakat kaum cina ini sahaja, Najib juga perlu bertegas dengan pencetus huru-hara Anuwar Braim, balaci-balacinya dalam PKR iaitu Tian Chua, Cikgubard,Gayfizi serta loyer-loyer buruk yang takada ethika. Belasah jer mereka ini.

      Dalam sejarah kuno Melayu ( sebelum kedatangan Demokrasi 1952), golongan yang menentang pemerintah dan Raja-Raja Melayu dipanggil PENDERHAKA... hukumannya disula sampai mati, dipancung disimpang empat.

      Delete
  10. UMNO + Peribumi shj sudah LAYAK buat kerajaan Malaysia..cina boleh diabaikan. tak cukup majoriti nk buat kerajaan

    ReplyDelete
  11. Aku bagi peluang kat najib satu penggal lagi sekiranya najib berani dan sanggup menghapuskan sekolah vernakular sebelum PAU yang bakal berlangsung sebelum penghujung tahun ini.

    ReplyDelete
  12. aku dah makin hilang harap dgn si najib ni. aku harapkan najib akan bertegas dgn cauvanis2 kurang ajar yg semakin membakar darah dan hati org melayu, tp najib pegi usap2 kepala cinabeng2 bangsat tu. takpelah najib, kalau ko rasa nk ikut jejak langkah paklah, teruskanlah cara akademi fantasia ko yg gilakan glamour tu...

    ReplyDelete
  13. AH JIB GOR..KAMI SAYANGKAN KAMU..MELAYU DEPAN MATA NI TAK NAMPAK KE?TAK PAYAH DILAYAN BANGSA KOMUNIS TU..SEBELUM MELAYU PUN BOSAN NGAN AH JIB GOR, LEBIH BAIK AMBIK BERAT BANGSA SENDIRI..NK KOMEN SIKIT GAMBAR KAT ATAS TU..TU MANUSIA KE BABI?NAMPAK MCM BABI TGH MENUNJUKKAN JARI TENGAH..

    ReplyDelete
  14. ...jangan sampai orang UMNO jadi fed up....

    ReplyDelete
  15. Tulisan ni hanya kat sini atau dah hantar sama kat Ah Jib Gor?..Kalau takat sini saja..tak ke mana hasilnya..

    ReplyDelete
  16. xkesahlah antar ke idak,skurangnya ada usaha yg baik utk berjuang dalam menyedarkan pemimpin dn sesama melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah byk blog pro BN dok kupas isu ni, Najib baca ke dok?Barangkali Najib dah takut sgt dgn cina yang hanya kaut keutungan dari dia..mcm ni lah cara dia buat penyokong BN meluat ibarat hancurlahPRU 14 nanti...tu pun kalau dia masih jadi PM la....

      Delete
  17. ulasan yg cukup baik..sy sokong anda..bantulah kpd yg membantu anda..jgn di pandang lagi kpd yg mematuk anda 2 kali..2008 dan 2013..bersedialah supaya tidak di patuk lagi..ular jika kita bersedia, dia tidak akan menjelma,lari entah kemana..tp jika dijadikan haiwan peliharaan dan dimanjakan, tak mustahil suatu hari kita akan dipatuk hingga menemui ajal..sedarlah setelah dua kali dipatuk sehingga nyaris lumpuh..pandanglah kpd mereka yg telah menyelamatkan anda dr 'bisa' itu.kuatkanlah mereka untuk mereka bersedia jika ular itu ingin mematuk lagi 5 tahun akan dtg..

    ReplyDelete
  18. Artikel ini wajib dibaca oleh PM kita.
    Cukup-cukuplah nak ambil hati kaum Cina.
    Terimalah hakikat, bahawa mereka bukan jenis yang tahu berterima kasih,
    malah akan terus menggasak, utk bolot semuanya.

    Sedar dan berwaspadalah, agar tidak dijadikan kuda tunggangan Cina,
    dan diketawakan.

    Melayu ada maruah, peliharalah.

    Matatelinga

    ReplyDelete
  19. Saya setuju kita kena bermuhasabah diri, seperti pepatah melayu "Buat BAIK BERPADA-PADA, Buat Jahat Jangan Walaupun Sekali" Sekarang masanya untuk BERTEGAS, Jangan sampai sokongan majority Melayu untuk UMNO hilang dalam PRU14. Mintak dijauhkan, semoga Melayu tidak mengkhianati bangsa sendiri.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...