HUDUD - NIK AZIZ SAHKAN JOHOR DIBAWAH KERAJAAN SINGAPURA BUKAN MALAYSIA

Persoalan kepada laporan dari Harakah mengenai kenyataan Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu pertamanya ialah, Siapa sebenarnya yang menghalang Pas Kelantan untuk melaksanakan Hudud ?....

Apa yang kita maklum sebelum ini alasan dari Pas untuk tidak laksanakan Hudud di Kelantan adalah mendapat halangan dari kerajaan Persekutuan.

Selama lebih 22 tahun memerintah, sidang DUN negeri Kelantan hanya dipenuhi dengan limpahan air liur sahaja kemudian HUDUD hanya menjadi satu alat bagi meneruskan operasi penebangan balak serta beberapa aktiviti mencari isteri di Kemboja.

Hakikat yang masih membingungkan dikalangan penganut Pas ialah, adakah negeri Johor terletak   dibawah kerajaan Singapura dan bukannya dibawah kerajaan Persekutuan sehingga boleh  dilaksanakan HUDUD tidak seperti mana  negeri Kelantan.

Insyaallah giliran Kelantan akan tiba, kata Nik Aziz, tapi soalnya bila? tidak cukup lagikah masa 20 tahun itu, takkanlah sidang DUN Johor yang tidak dilimpahi air liur itu terlebih dahulu untuk laksanakannya berbanding Kelantan. Biar malu ke semutar sikit gak, namo keh rakyat amik buat kain buruk jah keh.

Jika benar itu kenyataan penuh Nik Aziz dan bukannya putar belit wartawan Harakah, maka dengan itu juga terbuktilah bahawa Pas..........................bubuhlah sendiri deh, buleh belako nok bubuh gapo. .......Anda Mampu Mengubahnya.....

6 comments:

  1. so, umno nak hudud ke x ni?
    kikiki

    ReplyDelete
  2. Hudud: Mesyuarat teknikal masih tertangguh

    KOTA BHARU 18 April - Mesyuarat Jawatankuasa Teknikal Hudud kerajaan Pas Kelantan masih gagal diadakan sehingga kini meski pun telah ditubuhkan sejak Oktober tahun lalu.

    Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah negeri, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, beberapa tarikh mesyuarat telah dicadangkan sebelum ini namun ditangguhkan kerana kesibukan Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakub.

    Menurut beliau, Ahmad yang juga Pengerusi Jawatankuasa Teknikal Hudud mempunyai pelbagai komitmen lain dan mesyuarat jawatankuasa itu hanya boleh diadakan dengan kehadiran Ahmad.


    “Kita tidak bimbang sekiranya dikritik lambat mengadakan mesyuarat kerana pada asasnya Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan 1993 sudah lama kita gubal dan sahkan.

    “Apa yang tinggal sekarang hanyalah daripada sudut teknikal, maka tidak menjadi masalah jika ia mengambil sedikit masa,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

    -------------------------------------------------

    Masih takde dengar khabar berita pasal mesyuarat tingkap hudud Kelantan tu pun.... ape dah jadi???

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang amat jelas sekali bahawa negri kelantan tidak dapat laksanakan hudud sebab tak tau macamana nak buat. bila orang kata nak buat, terus sokong pulak. rupa rupanya nak tiru cara orang. macamana ni, nak laksanakan tapi tak tau buat. barulah paham dan sebab itu nik aziz desak kerajaan untuk melaksanakan. bodoh punya spesis, cakap macam bijak tapi habuk pun tadak.

      Delete
  3. PordaaaH! ckp tak serupa bikin! Aku ingat Si Nik Najis ni mati dulu sebelum Hukum Hudud boleh d laksanakan d Kelantan.

    ReplyDelete
  4. halo ko ore degar2.........gi mapuh dululah puok munafik wehhhhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  5. PAS Johor gembira dengan saranan dari pihak BN tu, tapi ape pulak kata Chua Jui Meng?? Mari kita bermain politik lagi... kita salahkan UMNO kalau Chua Jui Meng menolak... eh, Chua Jui Meng tu BN ke??

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...