PRU 13 - YANG PASTI NAJIB SERABUT PERUT - NIK AZIZ

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sekali lagi bermain politik dengan menampakkan hipokritnya seorang yang bergelar ulamak apabila 'takut' untuk menjawab soalan  ketika ditanya mengenai desas-desus yang mengatakan beliau akan bertanding kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).       

Terdahulu dalam  Program Temu Mata Anak Rantau Panjang D'Perantauan yang diadakan di Shah Alam, Nik Aziz menyifatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berada dalam 'ketakutan' kerana sehingga kini masih belum berani untuk mengumumkan pembubaran Parlimen.

Menurut beliau,  'ketakutan itu  adalah satu kemenangan moral kepada Pakatan Rakyat, alasan Najib kononnya untuk menunggu mandat lima tahun sebelum mengadakan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) menggambarkan 'ada sesuatu' yang belum meyakinkan Najib yang juga Presiden Umno.

"Satu daripada kemenangan moral kita ialah bila Umno tak berani nak bubar Parlimen., lepas sehari, sehari ditangguh. Tentu ada sesuatu. Masalah apa kita tak tahu, yang pasti dia (Najib) 'serabut perut',"

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam majlis yang diadakan di sini, semalam.

Mengulas lanjut 'ketakutan' Najib itu, Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan tidak sedar yang beliau juga dalam 'ketakutan' bilamana tidak mahu menjawab soalan wartawan samada beliau akan bertanding di DUN ataupun di parlimen.

Menurut beliau yang sudah semakin uzur itu, beliau akan tetap bertanding tidak kira di DUN mahupun Parlimen  dan menganggap spekulasi itu akan terjawab setelah pembubaran Parlimen.                  

"Parlimen atau di mana-mana... nanti tengoklah esok (kemudian hari), (lagi pun Parlimen) tidak bubar lagi,"

Sebelum ini, sebuah akhbar menyiarkan laporan mengenai spekulasi berhubung kemungkinan Nik Aziz akan bertanding kerusi Parlimen Pengkalan Chepa pada PRU-13 ini. 

Begitulah rutin politik sepanjang kehidupan Nik Aziz, jika terkena pada lawan pelbagai tanggapan dilontarkan oleh beliau, namun jika terkena pada beliau sendiri pelbagai alasan pula yang diberikan supaya hanya beliau saja yang nampak sempurna dan relevan sepanjang masa.

Bagaimanapun apakah politik seperti itu yang diterapkan oleh Islam Pas? , ibarat halal untuk kita dan haram untuk orang lain, dan perkara ini jelas bercanggah dengan ajaran Islam yang sebenarnya. Apapun Anda Mampu Mengubahnya....

4 comments:

  1. moshe tak jawab soalan wartawan sebab tengah dok pikir nak bertanding kat mana???

    dgn umur dah xpired...
    mimpi pun dah tak ngam...
    lutut pun dah goyang...

    kat mana patut situa ni bertanding bro???

    pejuang hamas...

    ReplyDelete
  2. bertanding bertandang sahajalah di kelantan pasti menang, jenama kelantannya masih pekat malah dia ganti ayah pin, air kakinya boleh diminum. Atau bertanding parlimen di tanjung bungah di pulau pinang atau di kepung dan jinjang atau gopeng pasti menang kerana lacurkan islam lebih selamat untuk dapatkan kuasa. sekarang pun dia dah buat promosi diri dengan minum macam anjing, makan macam anjing dan sembahyang pun macam anjing untuk dipertonton kepada lembu lembu dan pengikut bodoh piang dia.

    ReplyDelete
  3. pada umur macam ni sebenarnya dia lagi serabut perut kerana kena bertanding dengan sakratul maut. bila agaknya nyawa akan dicabut. Serabut sungguh. Adakah boleh berunding dengan Malaikat supaya tunggu sampai lepas pilihan raya?...

    ReplyDelete
  4. Jantung pun dah pakai bateri beb... kalau tercabut nahas le... cepat-cepat kene sediakan keranda dan tugu pork nick - 'MB hingga ke liang lahad'....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...