Terkini! Seruan Terdesak Nik Aziz Kepada Rakyat Mungkinkah Menteri Berdepan Bala!

Sempena bulan Ramadhan yang mulia ini Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meminta rakyat Kelantan supaya berdoa memohon dibukakan pintu hati menteri dan pegawai Petronas atau ditimpakan bala kepada mereka berkaitan dakwaan kemungkiran pihak tersebut menyelesaikan royalti terhadap kerajaan Kelantan.

Kata Nik Aziz, "Rakyat Kelantan saya minta khusus berdoa, kalau boleh sebut nama dalam masa sujud nama-nama Menteri yang berkenaan, pegawai yang berkenaan, minta Allah Taala buka pintu hati dia ataupun Tuhan turun bala keatas dia, bukannya payah sangat"

Umat Islam pastinya mengetahui doa adalah senjata dan tidak boleh dibuat main. Sepertilah juga senjata-senjata yang berbentuk material seperti pisau, pistol, kapak, senapang dan sebagainya juga tidak boleh dibuat main.

Berdoa supaya dibukakan pintu hati adalah wajar dan itulah yang dianjurkan oleh Islam, adapun berdoa supaya ditimpakan bala lebih-lebih lagi sesama Islam dengan doa yang jelas dan tidak berlapik seperti menyebut nama individu tersebut sedangkan hal itu masih dalam kesamaran dan dalam proses perundangan adalah sangat-sangat tidak wajar dan boleh disifatkan sebagai melampau.

Apalah sangat yang besar pada royalti, semuanya perkara dunia melainkan kita dizalimi dengan fitnah, kekerasan dan kezaliman serta sebagainya. Untuk hal dunia seperti ini, jika benar ia hak kita tuntutlah saja ia di akhirat nanti kerana keadilan pasti akan ditemui disana. Diatas dunia ini kita redha akannya, dan pahala keredhaan itu tetap jua kita akan terima. Itulah sebaik-baik fikir orang Mukmin.

Namun sekiranya merasakan tuntutan royalti itu satu hal yang wajar untuk didoakan supaya ditimpakan bala terhadap mereka-mereka itu, gunalah kaedah yang dianjurkan oleh Islam didalam adat berdoa seperti mana yang telah dijelaskan oleh ulamak seperti Mantan Mufti Perlis Datuk Dr. Asri Zainal Abidin dengan berdoa secara berlapik. Anda Mampu Mengubahnya.

6 comments:

  1. Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum, sehingga mereka berusaha untuk mengubahnya sendiri.

    ReplyDelete
  2. Saya akan mendoakan agar nik aziz di buka pintu hatinya agar menasihat umat berbuat baik tetapi tudak akan mendoakan umat di timpa bala.subhanallah

    ReplyDelete
  3. saya doakan agar Allah segera mengambil nyawa Nik Ajis ni agar tidak berterusan melakukan kerosakkan di muka bumi. Semoga Allah sayangi Nik Ajis kerana pad apandangan saya sedetik masa bagi nyawa yang di perolehi nya tidak membawa apa apa kebaikan kepada diri dan ugama Islam secara keseluruahannya.
    Kemana dan dimana sahabat sahabat beliau yang sedia maklum akan kekurangan Nik Ajis dari hari kesehari, lantas gagal untuk menasihatkan Nik Ajis demi kebaikan nya di akhirat.

    ReplyDelete
  4. hahahaha....orang tua bodo nie bila bukak jer mulut mesti berjejer najeeis dia...dah nama pun neek najeeis...bodoh nyer memang x boleh diajar...lagi lama dia pakai kain atas kepala dia lagi bodoh jadi nya org tua kutuk nie...elok ar doa tue biar bala kena kat dia pulak ngn anak nya yang neek booddoh tue...hahaha...bodonya neek najeeis nie...

    ReplyDelete
  5. situa kutuk ni sebenarnya meminta supaya dirinya sendiri mendapat bala bencana.....kebalikan kpd dirinya sendiri. Amin3x.

    ReplyDelete
  6. JAHANNAM...ULAMAK APA MNDOAKAN ORG DITIMPA BALA..ALLAH TERBALIKKAQN DOA TU KPDNYA....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...