Video Pentaksub Pas - Nik Aziz Maksum Takkan Lakukan Kesalahan

"Ini Mursyidul Am kita takkan dia melakukan kesalahan" kata Wan Tarmizi Abdul Aziz ketika membela Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang didakwa telah menghina Nabi Muhammad SAW dengan mengatakan Nabi Muhammad SAW sama sahaja dengan Mat budak kampung.

Mentaksubkan diri kepada pemimpin sehingga memaksumkan pemimpin itu pada taraf Nabi dengan memaksudkan kata mustahil untuk pemimpin itu melakukan kesalahan bukanlah dari ajaran Islam, kerana Islam menjelaskan setiap insan itu ada kelemahan dan kelebihannya, manusia biasa seperti kita sering terdedah dengan kesilapan melainkan para Nabi.

Sebelum ini kenyataan itu dibuat oleh Nik Aziz bagi memberi dalil supaya sambutan maulidur Rasul tidak disambut oleh umat Islam dinegara kita, menurut Nik Aziz, menyambut maulid nabi adalah kerja yang tidak sudah, kerana Nabi Muhammad SAW ketika kecilnya sama sahaja dengan Mat- Mat dikampung kita.

Bagaimanapun kenyataan Nik Aziz itu disangkal oleh sebahagian besar ulama kerana ia jelas kenyataan yang menghina dan memperlekehkan nabi, menyambut maulid nabi memang benar ianya bukanlah sunnah, dan hal itu turut dipersetujui oleh beberapa ulamak, maksudnya bukan Nik Aziz saja, tapi dalil yang diberikan oleh lain-lain ulamak sangat berbeza dengan dalil yang dihujahkan oleh Nik Aziz sehingga jatuh ke taraf menghina nabi.

Nak hormat buat apa pada Nik Aziz, dia pun makan nasi, kencing dan berak macam kita juga, sebelum dipanggil Tok Guru dulu pun dia sama jugak jahil, apakah dalil untuk tidak menghormati Nik Aziz itu relevan dan tidak bersifat menghina atau memperlekehkan beliau, itu baru perumpamaan pada Nik Aziz bagaimana pula jika gambaran sama dibuat kepada nabi.

Sehingga hari ini Nik Aziz terus bisu tanpa menjawab isu tersebut atau menjelaskannya supaya umat Islam tidak terkeliru dengan kenyataan beliau itu, beliau tidak boleh menganggapnya betul atau itu perkara biasa, kerana hujah tersebut adalah luar biasa yang tidak diguna pakai oleh mana-mana ulamak di dunia ini. Anda Mampu Mengubahnya.

"Solat, Azan, Imam, Makmum, demontrasi semua sama yaitu politik - Nik Aziz "

3 comments:

  1. bodoh tahap gaban penyokong pas..parti ajaran sesat....pergilah belajar lagi,,,,,pok nik belajar tak habis,,,tu sebab pengkut banyak yg sesat

    ReplyDelete
  2. dia menjadi tersangat buduh kerana terlampau bnyk makan najis sial busuk pok nik.

    ReplyDelete
  3. nik aziz merapu & diikuti penyokong/pentaksub nya yang rata2 bodo2 belaka, sebb
    igt nik adlh 'ulama besar di dunia' mustahil buat apa-apa salah lagiii...tolonglah org2 pas jgn jadi pentaksub nik aziz yg dah hina Nabi Sallalahu Alaihi Wassalam pun

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...