Kalau Sebut Pasal Huru-Hara Dah Takder Muka Lain, Mesti Muka Ni

SHAH ALAM - Beberapa kumpulan aktivis pelajar merancang untuk mengadakan himpunan di hadapan Balai Polis Jinjang malam ini sebagai tanda protes terhadap penahanan, Adam Adli Abdul Halim.

Adam Adli ditahan di bawah Seksyen 124 Akta Hasutan.

Dipetik laman mikro Twitter salah seorang ahli kumpulan aktivis, Mandeep Singh, mereka akan mula berkumpul di hadapan balai polis tersebut pada jam 8 malam dengan memakai pakaian bewarna hitam.

Dalam pada itu, Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh turut mengesahkan Adam Adli ditahan di lokap Balai Polis Jinjang bersabit dengan satu siatan di bawah sekesyen 4 (1) Akta hasutan 1948, pada jam 3.15 petang tadi.

Mohmad juga menasihatkan orang ramai supaya tidak meneruskan aktiviti yang boleh menimbulkan kekecohan dan kemudaratan kepada negara.

"Tindakan tegas akan diambil terhadap sesiapa sahaja yang cuba menimbulkan pecah keamanan dan mencetuskan insiden-insiden yang tidak diingini," katanya pada satu kenyataan media yang dikeluarkan pada 6.30 petang, hari ini.

Sebelum itu, beberapa pemimpin pembangkang turut melahirkan reaksi tidak puas hati dengan tindakan yang dikenankan terhadap aktivis tersebut.

"... aktivis pelajar Adam Adli ditahan bawah Akta Hasutan di Bangsar sebentar tadi. Zahid tunjuk taring?," kata Naib Presiden PKR, Tian Chua yang dipetik di laman Twitternya.

Bab cetuskan huru-hara budak nilah pakarnya, huru-hara mana yang tidak disertai dan dikepalai oleh budak ini, semua huru hara budak-budak, budak nilah kepalanya, yang bos dia tu tak payah cakaplah, raja segala kepala.

Demontrasi dah dijadikan hobi oleh mereka, kepada pihak berkuasa khasnya pihak polis, agak-agak dah tangkap tu pastikan setelah dibebaskan muka ni tidak lagi membuat huru-hara seperti sebelumnya, tanya apa yang dia mahu ? Rakyat cukup serabut dah dengan kekacauan yang ditimbulkan mereka.

Kalau ya pun aktivis, takkanlah kepala sebijik macam ketua pembangkang, semua perkara dia tak berpuas hati, ada saja yang ditimbulkan, kalau macam Ambiga, A. Samad Said, kita cuma lihat dalam perhimpunan Bersih je, tapi budak ni macam-macam demontrasi huru-hara ada muka dia, meluat.... Anda Mampu Mengubahnya.

10 comments:

  1. sekalung TAHNIAH untuk ZAHID. Sekali dah melangkah, teruskan dan jangan berpatah balik. rakyat Malaysia perlukan pembelaan untuk menikmati kedamaian.

    ReplyDelete
  2. Sayangnya,dia tak tahu ,dia akan dipertanggungjawab setiap apa yg telah dilakukan olehnya samada secara terang atau tersembunyi.Ibubapanya juga terheret sama kerana melihat sahaja kerusakan yg dilakukan olehnya.Sesungguhnya janji Allah itu pasti dan hukuman olhNya tak sedikitpun terduga oleh kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibu bapanya memberi galakan agar jangan sering melepak di rumah apabila digantung pengajian di UPSI....

      Delete
  3. Nak buat macamana...insan teristimewa....otak terletak dilutut sejak bayi lagi

    ReplyDelete
  4. Adam Adli ini tiada pegangan agama...

    ReplyDelete
  5. nak buat macam mana mak bapak dia pun keturunan malaun, jadi anak pun samalah macam malaun......tanggung le sendiri nanti......yg susah diri sendiri...kekawan dahjadi cikgu...awak jadi malaun......

    ReplyDelete
    Replies
    1. .....malaun sampai ke tua.

      Delete
  6. Ikan bilis seperti ADAM sudah ditangkap. Bicara di Mahkamah nanti 50:50. Jerung jerung seperti peliwat Anwar Ibrahim dan Lim Kit Sial, bila lagi. Kerajaan takut lagi atau tidak confident untuk bertindak ke?

    ReplyDelete
  7. Muka sebijik mcm komunis.

    ReplyDelete
  8. Sekurang kurangnya dia seorang pemberani.Sekarang dia dicaci oleh segelintir yang berotak kemetot dan pembodek yang merosak.Suatu hari nanti dia diingati sebagai seorang pejuang kebebasan yang sanggup menderita jika dibandingkan dengan anda yang mencerca orang lain yang pastinya akan dibalas Allah setiap perbuatan makhluk.Ingat broo mati akan menerpa pada diri anda bila bila masa.Jangan kejar sangat wang haram hasil dari memfitnah dan memburukkan orang lain.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...