MP Pakatan Jangan Angkat Sumpah

PONTIAN - Seramai 89 pemimpin Pakatan Rakyat (PR) yang menang kerusi parlimen pada Pilihan Raya Umno ke-13 (PRU13) dicabar supaya tidak mengangkat sumpah sebagai ahli Dewan Rakyat.

Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berkata, cabaran itu dilontarkan kerana tindakan pemimpin PR yang terus mencetuskan provokasi bagi mempertikai keputusan PRU13 termasuklah mendakwa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai tidak telus dan adil.

“Pemimpin pembangkang terutamanya Datuk Seri Anwar Ibrahim pasti sudah tahu tentang undang-undang. Jika ada tidak berpuas hati atau berasa ada penipuan berlaku ketika pilihan raya umum lalu, mereka (pembangkang) boleh mengadakan bantahan secara terus kepada SPR.

“Tetapi, apa berlaku sebaliknya. Mereka tidak buat bantahan, sebaliknya melakukan perhimpunan haram di Stadium MBPJ di Kelana Jaya, Selangor pada Rabu lalu,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan program Jom Celik Minda Merentasi Dunia Maya di Pusat Internet 1 Malaysia Kampung Permatang Sepam, Benut, di sini.

Ahmad turut menzahirkan rasa hairan dengan sikap pembangkang yang menerima kemenangan seperti di Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor tanpa sebarang pertikaian.

“Pentadbiran Pas di Kelantan dan DAP di Pulau Pinang terus membentuk kerajaan negeri dengan melantik exco mereka setelah beberapa hari mendapat mandat. Pembangkang sebenarnya mengamalkan ‘double standard’ kerana terus mempertikaikan kemenangan BN, tetapi dalam masa yang sama mengiktiraf kemenangan di negeri-negeri Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor,” katanya.
 
Rakyat Malaysia perlu melihat isu keputusan PRU yang dipertikaikan oleh pembangkang ini didalam konteks yang luas, bukannya sekadar melihat didalam spender Stopa semata-mata, jika benar apa yang mereka dakwa iaitu berlakunya penipuan dalam pilihanraya, sahutlah cabaran diatas tanpa perlu berdolak dalih lagi, ada brannnn!!! Anda Mampu Mengubahnya.

4 comments:

  1. Dah tau anwar ni sakit jiwa dan bodoh tk payahlah layan dia sgt dan bg publisiti.jgn buang masa dgn dia byk lg benda lain yg nk dibuat oleh kerajaan slps pru baru2 ni.Lg di layan lg naik belagak mamat tu.

    ReplyDelete
  2. Hapuskan SRJK(C)....masa merdeka mmg relevan tapi sekarang SRJK(C) dah x relevan lagi..

    ReplyDelete
  3. Sampai saat angkat sumpah sebagai MP saya nak lihat samaada Anwar serius dengan bantahan nya terhadap keputusan PRU13 dengan tidak mengangkat sumpah sebagai MP.

    ReplyDelete
  4. Peniti Karat5/12/2013 9:40 PM

    Tak angkat sumpah tak dapat gaji MP ...

    Lepas tu semua resolusi BN bentang, BN luluskan.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...