Ahmad Maslan: "Alang-Alang Menyeluk Pekasam, Saya Dengan Ini Mencabar Mereka"...

Sikap tidak bertanggungjawab dikalangan Ahli Parlimen Pakatan Rakyat amat dikesali apabila hanya seorang sahaja yang hadir daripada 89 orang pada taklimat rasmi yang diadakan oleh parlimen hari ini.

Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan bagaimanapun ketika mengulas sikap pemimpin pembangkang itu, beliau sekali lagi mengulangi cabarannya terhadap pemimpin pembangkang supaya tidak mengangkat sumpah serta terus memboikot persidangan parlimen secara rasmi pada 24 Jun ini sehingga enam bulan berturut-turut.

"Alang-alang mereka ingin boikot mandat yang telah diberikan oleh rakyat kepada mereka, boikot teruslah. Tak payah angkat sumpah....

"Kalau mereka tak angkat sumpah dan tak datang Dewan Rakyat selama enam bulan berturut-turut, kita boleh adakan pilihan raya kecil di 89 kawasan,".

"Alang-alang menyeluk pekasam, saya dengan ini mencabar mereka, alng-alang mereka tidak bersama dah dengan mandat yang rakyat di 89 kawasan berikan pada mereka, 24hb ni tak payah datanglah"

Sebelum ini, Ahmad turut melontarkan cabaran yang sama setelah tindakan pemimpin PR yang terus mencetuskan provokasi bagi mempertikai keputusan PRU13 termasuklah mendakwa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai tidak telus dan adil.

“Pemimpin pembangkang terutamanya Datuk Seri Anwar Ibrahim pasti sudah tahu tentang undang-undang. Jika ada tidak berpuas hati atau berasa ada penipuan berlaku ketika pilihan raya umum lalu, mereka (pembangkang) boleh mengadakan bantahan secara terus kepada SPR.

“Tetapi, apa berlaku sebaliknya. Mereka tidak buat bantahan, sebaliknya melakukan perhimpunan haram di Stadium MBPJ di Kelana Jaya"

Ahmad turut menzahirkan rasa hairan dengan sikap pembangkang yang menerima kemenangan seperti di Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor tanpa sebarang pertikaian.

“Pentadbiran Pas di Kelantan dan DAP di Pulau Pinang terus membentuk kerajaan negeri dengan melantik exco mereka setelah beberapa hari mendapat mandat. Pembangkang sebenarnya mengamalkan ‘double standard’ kerana terus mempertikaikan kemenangan BN, tetapi dalam masa yang sama mengiktiraf kemenangan di negeri-negeri Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor,” katanya. 
 
Agaknya berani ke pemimpin pembangkang sahut cabaran ni ?, betullah, dah alang-alang tu boikotlah terus jangan kerja separuh jalan, tunjukkan sikit kejantanan tu, lepas 6 bulan kita adakan pilihanraya kecil, kita tengok siapa yang kena ? Betul tak ? Anda Mampu Mengubahnya.

4 comments:

  1. taiklah kalau berani. tu semua budaya ugut je. kalau berani dan rasa cukup ada telur, bubarkan dun negeri2 yg pakatan menang. taik cirit la kalau berani...

    ReplyDelete
  2. Aku pun cabar pemimpin2 PR neh!..Boikot angkat sumpah 24 Jun ni...Ada berani??? Rupa korang pun gila lah!!!

    ReplyDelete
  3. Anwar pagi pagi buta dah terhegeh hegeh sampai nak angkat sumpah...! Sumpah laknat pun belum lagi!

    ReplyDelete
  4. boikot taik kucing hang lah mat jubo !!! aku cabar ko kosongkan parliment permatang pauh dan kasik samsidar bertanding kat situ kalau berani!!

    gen2felda

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...