Komputer 1Malaysia Cap Penyapu, Najib Suruh TERAJU Cinabeng Ke Bumiputera ?

Betapa sayunya hati mengenangkan berbillion wang atas nama membantu bumiputera berterusan mengalir ketangan suku sakat komunis yang bakal menghambakan Melayu ditanah airnya sendiri.

Agensi atau agen pelaksana yang dilantik kerajaan yang ditunjangi oleh parti yang perjuangannya untuk membela orang Melayu langsung tidak menggambarkan keadaan yang sebenar, bagaimana untuk disebut membela dan membantu bumiputra jika kesemua 25 syarikat yang diberi tender bagi membekalkan komputer 1Malaysia itu adalah dari orang-orang cina. Senarai syarikat klik sini

Perjuangan ahli dan penyokong Umno yang telah meletakkan Umno sebagai tunjang didalam kerajaan yang memerintah hari ini  benar-benar telah dikhianati, inilah antara balasan dan tanda terima kasih Umno kepada undi-undi yang diberikan oleh pakcik dan makcik dikampung.

Apa gunanya Umno didalam kerajaan jika hal-hal seperti ini yang melibatkan kepentingan bumiputera tidak dijaga bahkan harapkan pagar, pagar yang makan padi, sebahagian orang Melayu terlalu suka menghina bangsa sendiri, mereka terikut-ikut dengan doktrin yang ditanam oleh cina untuk melemahkan orang Melayu.

Orang Melayu sentiasa disebut lemah, tidak berdaya saing, tak mahu berdikari dan pelbagai label buruk yang diberikan kepada Melayu, mungkin atas sebab itu juga mendorong kepada pemberian tender laptop 1Malaysia kepada syarikat penyapu cina yang akhirnya kualiti laptop berkenaan sebagaimana yang anda tahu. Bukti syarikat penyapu cinabeng klik sini

Banyak projek dan tender diberikan kepada kaum cinabeng untuk mengukuhkan kaum mereka, sementara Melayu yang setia menyokong kerajaan terus terpinggir dan berpecah, takkanlah bongok sangat Melayu tak layak nak supply seperti laptop 1Malaysia tu, habis apa peranan Teraju ? lagi bukti disini

Sering kita dengar dana-dana bagi membantu usahawan diumumkan dengan begitu banyak sekali, tapi bila kita sendiri pergi mohon bukan main susah lagi nak dapat, tapi tak juga dapat, karenah birokrasi, ketidakcekapan pengurusan agen perlaksana lumrah akan dilalui oleh mana-mana pemohon.

Namun apa yang dapat kita rasakan setelah mengetahui pengurusan kerajaan menerusi Teraju yang objektif utama penubuhannya  adalah untuk menerajui, menyelaras serta memacu transformasi serta memperkukuhkan penyertaan golongan Bumiputera agar jurang ekonomi yang wujud diantara Bumiputera dengan kaum lain, dapat dirapatkan.

Semakin hari transformasi Ah Jib Gor semakin memeningkan dan menambahkan kusut pada fikiran, Justeru letih. Anda Mampu Mengubahnya.

12 comments:

  1. Wahai blogger sekalian...sudah tiba masanya dimulakan satu gerakan untuk Tukar PM...dlm otak Najib Skarg cuma Ada Undi Cinabeng...sebelum Bertambah parah Biarlah Muyidin Pula Take Over...najib Tunduk Kpd cina, Anwar agen Cina...sapa Nak Slamatkan Kita Lagi?

    ReplyDelete
  2. dasar dah betul, sekarang ni bukan soal umno,umno dah perjuang dasar; sekarang kita kena cari pengkhianat2 di dalam teraju dan skmm

    ReplyDelete
  3. najib ingat undi dia,rosmah,punahsihat dia,KJ dah cukup mngkan BN...podaaaahhhhh

    ReplyDelete
  4. komputer 1malaysia tak sesuailah, sepatutnya komputer 1cina, sebab yang dapat tender cina komputer made in china.

    ReplyDelete
  5. Alah macam satu jer kontrak bagi kat cina... Belambak kat jab. Kerajaan tu. Org suruh tukar kerajaan taknak... Perkataan umno dan rasuah takda beza maknanyer.

    ReplyDelete
  6. Org umno sekelian sy nk ajar ckit... ini semue..... RASUAH ok. Org umno ni tunjuk jer kris....tapi bile cina hulor duit diorg la no 1 ambik huhu. Nong cik buat duit ade kowang kesah? Nfc kowang tutup mulut. Ini semue umno stail...

    ReplyDelete
  7. Masa Muyudin jadi MB Johor dulu pun banyak perkara yang kurang enak didengar.Cinabeng juga yg kaya..Jadi nk pilih mana satu......

    ReplyDelete
  8. Hampa semua mau pecah belah Melayu kaa... Buat keja betul2

    ReplyDelete
  9. Cina kaya sebab mereka rajin.
    Melayu miskin sebab mereka malas.
    Melayu dapat tender kerajaan, diberi kepada cina, melayu ambik untung atas angin. Dalam Islam, ambik untung begini adalah haram sebab tidak berusaha.
    Melayu dapat lesen memborong beras dan membungkus beras, diberi kepada cina. Cina dapat RM 10,000 sebulan, Melayu dapat RM5,000 sebulan. Cina berusaha, melayu goyang kaki tunggu RM5000 sebulan masuk.
    Melayu mampus bukan kerana kerajaan, tapi kerana melayu sendiri yg tak mahu berubah.
    Netbook 1malaysia, pembekal bangsa cina bekal netbook berkualiti (Berjenama tersohor dan diperakui seperti Acer, Lenovo, E-machine (Acer), Samsung, HP.. tapi pembekal melayu bagi netbook cap ayam bodoh seperti yang banyak di komplen dalam FB. Cina ambik untung sedikit sebab nak jaga nama syarikat, melayu balun untung separuh sebab tamak. Bila masuk fasa baru, kontraktor melayu dikurangkan sebab membekal NB yang bermasalah.
    Kerajaan nak tolong pengguna (pelajar), bukan nak tolong kontraktor atas angin.
    Netbook 1mal brand acer aspire one, berkualiti dan kos mungkin dalam RM 800, tapi brand seperti haire atau natsys atau yg dapat tahun lepas (takde brand) kos mungkin dalam RM350 kalau tengok dalam web madeinchina.com atau alibaba.com. hard Disk pula dikecilkan, biasanya sekarang dah masuk 500GB, tapi sebab nk untung, dikasi yang 160GB sahaja, RAM pula paling kecil sekarang ialah 2GB DDR3, tapi netbook cap ayam diberi RAM 1GB DDR3.

    Hohohoho...

    ReplyDelete
  10. SYARIKAT MANA-MANA PUN, KALAU BEKALKAN NETBOOK BERJENAMA DAN BERMUTU - OK.

    ReplyDelete
  11. MELAYU KENA BERSATU..JGN TUDUH SANA TUDUH SINI...SEMUA PARTI POLITIK PUN AMBIL RASUAH...SEBELUM JADI KERAJAAN,,MCM MCM JANJI DAN CAKAP...MANA2 PARTI POLITIK PUN SAMA...KECUALI KITA YAKIN SIKIT DGN KERAJAAN YG ADA JASA TERBUKTI.

    .PARTI2 YG NAK CUBA JADI KERAJAAN PUSAT KALAU BOLEH TUTUP MULUT MEREKA YG MENENTANG ISLAM DULU,,,INI TAK,. KATA PERJUANGKAN ISLAM TAPI BERPELUKAN DGN ORANG YG TERANG TERANG MENENTANG ISLAM..DAN SAMPAI SANGGUP JUAL UGAMA..BIARKAN KAFIR PERMAINKAN AYAT QURAN DEPAN MEREKA..

    .TAK USAH BANYAK CAKAP LAH, UTK BANGSA MELAYU KERAJAAN HARI INILAH YG TERBAIKK..MINTA MAAF,,AKU PUN BUKAN AHLI MANA2 PAARTI..TAPI AKU MUDAH CARI MAKAN ..RESTORAN AKU SEMUA ORANG MASUK MAKAN ,KECUALI CINA..CINA MANA ADA MAU MAKAN KEDAI MELAYU KECUALI TERPAKSA JE..CINA DAH BERPULUH TAHUN BOIKOT MELAYU,CUMA ORANG MELAYU JE YG TERHEGEH HEGEH NAK BAIK DGN CINA..

    .KITA HARAP PM NAJIB KENA TENGOK DAN BERTINDAK IKUT CITA RASA ORANG MELAYU...JGN ASYIK NAK SIBUK TARIK UNDI CINA AKHIRNYA KENA KENCINGGG DGN CINA.. INGAT PM NAJIB INI SEBAAGAI PENGAJARAN...NAMPAKKAN PADA BANGSA MELAYU YG ANDA ABAIKAN SIKIT SOAL CINA CINA...ANGGAP YG YG PRU14 AKAN DATANG CINA DAH TAK SOKONG MELAYU..JADI KITA USAHA UTK SATUKAN MELAYU..INSYAALLAH MELAYU PASTI BERSATU..
    ..

    ReplyDelete
  12. Aku pilih mohydin yang lebih pro melayu. Hidup mohydin. Aku harap mohydin lawan najib dalam pemilihan nanti.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...