Gopinath Penghina Islam Diserang Dirumahnya Dan Lagi Bukti Paria Ini Anti-Islam

Tidak dapat dipastikan lagi kesahihan serangan ini samada ia benar-benar berlaku atau sebaliknya, sumber tidak rasmi melaporkan Jayaratnam yang menghina Islam dengan sangat melampau itu telah diserang dirumahnya sebelum ketibaan pihak Polis.

Soal kejadian sebenar mungkin maklumat itu akan diperolehi seketika nanti, namun jika serangan itu benar berlaku pastinya kita dapat agak segelintir daripada kita umat Islam yang berhati lembut tidak bersetuju dengan serangan sedemikian kerana masih banyak lagi ruang-ruang untuk mencari jalan penyelesaian, alasannya adalah Islam akan dipandang lagi teruk nanti, pada pandangan Gk persepsi itu harus dibuang, sampai bila kita nak berfahaman sebegitu, prinsip kita umat Islam perlu tegas dalam perkara yang melibatkan agama.

Mungkin ada yang beranggapan serangan sedemikian akan mendatangkan perspektif buruk orang bukan islam kepada agama islam, dan sepatutnya kita sebagai orang islam perlu tunjukkan sikap yang lebih baik, untuk isu ini rasanya tak perlu hipokrit nak tunjuk baik, tak kena pada tempatnya, pandangan setiap orang adalah berbeza, perbuatan menghina agama adalah perbuatan yang dikeji oleh sekalian umat maausia. 

Pengajaran harus diberikan kepada mana-mana rakyat di negara ini yang cuba mencetuskan kemarahan penganut agama lain dengan tindakan menghina sesuatu agama. Mungkin juga orang bukan Islam beranggapan "Memang patut pun kena serang, pergi hina agama orang buat apa, sesiapa pun akan marah". Harus diingat, umat Islam tidak akan bertindak sesuka hati seandainya mereka tidak diancam.

Tambahan pula, individu ini boleh dikategorikan sebagai pelampau agama yang bodoh sombong. Jika diperhatikan pada print screen dibawah, dengan biadabnya pelampau ini termasuk didalam 21 orang daripada 28 juta rakyat Malaysia yang menunjukkan sikap anti-Islam yang tidak patut diberi ruang untuk tinggal di negara ini kerana ia boleh memudaratkan puluhan juta rakyat yang lain. 

Tujuan apa untuk dipersoalkan ibadat orang Islam. Ini memang tidak boleh diterima. Kota suci umat Islam yang menjadi kiblat dilabel sebagai Mecca Bingo, sebuah pusat permainan dan judi. Kenapa begitu keterlaluan?? Apakah kerana kesabaran kita umat Islam selama ini dianggap bacul oleh mereka tanpa ada rasa sedikit gerun atau hormat, penghinaan yang bagaimana lagi yang membolehkan umat Islam untuk bertindak. Jangan sampai penghinaan keatas sesuatu agama itu menjadi barah dalam masyarakat kita sehingga ia sukar untuk dibendung lagi... Anda Mampu Mengubahnya.


Ini juga salah satu kecelakaan yang pernah di tunjukkan terhadap umat Islam satu ketika dulu, bahkan banyak lagi aksi-aksi seperti ini, cuma untuk tidak mencetuskan sebarang provokasi cukup dulu setakat itu.

5 comments:

  1. Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,
    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.

    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    http://margeemar.blogspot.com/2012/06/malaysia-between-les-majeste-treason.html

    REPLY:

    Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

    http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html

    ReplyDelete
  2. ini peguam mana angkat itu sijil...tepi longkang ka...lu punya bapak mau kawin 10 ka...20 ka apa waa ada peduli....lu punya agama ikut suka lu la mau kawin berapa...tapi waa punya agama tak boleh kawin lebih 4 maa....org kalau kawin lebih dari 4 itu olang memang dia punya kepala dalam tahu main(kongkek)juga maa.....

    baik lu pegi sambung belajar lawyer lagi maa....gua rasa lu memang angkat itu sijil lawyer tepi longkang punya pasal lu punya otak talak selupa lawyer maa...

    ini negara memang demokrasi..kalau takda demokrasi waa tak tahu mana lu org duduk maa...mungkin dalam hutan maa...

    jadi lu tak payah ajar olang pasal demokrasi,....jgn ingat lu punya bangsa ramai jadi lawyer senang-senang mau perintah ini negara kaa....lu jgn bermimpi di siang hari maa.....

    nang boti nang....kuii boti kuii.....

    aku anak malayu tulin...
    WAA PUN AHLI UMNO MAA...
    KELAJAAN PUNYA OLANG..

    ReplyDelete
  3. kasi sailang itu pailang.

    ReplyDelete
  4. diakhirat nanti semua lawyer dah tak boleh pakai.

    ReplyDelete
  5. Kalau jumpa ular dgn or ni, katok dulu penyanagak ni

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...