Video Anwar Diserang Penduduk Semasa Nak Sampaikan Tazkirah Dimasjid

Tazkirah Ketua Umum PKR Datuk Seri Ustaz Anwar Ibrahim Di Masjid Seberang Pumpong Alor Setar dilaporkan  telah berlaku kekecohan dan lebih ramai rakyat yang menentang daripada yang menyokongnya, kekecohan yang berlaku itu juga disebabkan penduduk sukar untuk menerima seorang yang tidak berakhlak dan menjadikan masjid sebagai tempat untuk menghasut, menyebarkan fitnah serta memecahbelahkan umat Islam.

Mereka yang menyerbu masjid berkenaan rata-ratanya penduduk sekitar termasuk ahli PERKASA, niat mereka supaya Anwar menghentikan tazkirah politik karut marut yang boleh mendatangkan mudarat kepada umat Islam disini.

Penduduk juga turut beranggapan Anwar sengaja mencetuskan provokasi apabila menjadikan masjid sebagai tempat untuk beliau berceramah politik sedangkan padang-padang dan kawasan lapang lain masih banyak, 

" Masjid ni bukan hak Anwar atau hak Pakatan Rakyat, ia adalah hak umat Islam tanpa mengira fahaman politik, oleh itu kenapa Anwar perlu menggunakan untuk kepentingan politiknya, apakah dia sengaja nak provok supaya kami marah, kata seorang rakan yang dihubungi petang tadi.
Ustaz Anwar nak tazkirah sembah mayat ke ? ayoyo ini macam manyak losak lohhh !
Anwar bertazkirah bagi mengimarahkan masjid !!!

Penduduk naik bingung apabila Anwar memberitahu untuk menyampaikan tazkirah bagi mengimarahkan masjid, penduduk turut mempersoalkan kitab apa yang Anwar rujuk untuk menyampaikan tazkirah itu, dan bila pula Anwar ni dapat tauliah untuk mengajar dimasjid ni ?

" Kalau orang Pas, macam Nik Aziz ke, kami boleh lagi terima kalau nak bertazkirah pun, ini Anwar yang nak bagi tazkirah, Anwar yang ada dalam video #$@%*& tu...aduhhh.... hilang akal ke apa ? Bila masa pulak Anwar ni belajar kitab ?
Ustaz Anwar nak bertazkirah 'calit' kat masjid ke ?
Nampaknya kesedaran rakyat mengenai siapa Anwar semakin tinggi, dan kalau dilihat, mereka bukanlah menentang berdasarkan parti sangat, tetapi lebih kepada akhlak individu, dan individu yang bernama Anwar Ibrahim tidak akan dapat mereka terima selama-lamanya. Anda mampu Mengubahnya.....

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...