Video - Azhar Idrus 'Bahang Bodo' Rakyat Berterima Kasih Atas Pemberian BR1M

Ulamak 'giler' terlalu sinonim buat mereka yang menggunakan agama demi kepentingan politik, ini kerana ulamak-ulamak seperti ini sering menafikan apa sahaja kebaikkan yang dilakukan oleh orang-orang yang bukan dikalangan kumpulan mereka.

Isu bantuan kerajaan kepada rakyat, sepertinya satu kesalahan dan dosa besar untuk kita sebagai rakyat ingin berterima kasih kepada kerajaan sekaligus bersyukur kepada Allah Taala diatas anugerahnya memberikan kita nikmat hidup didalam keamanan negara yang diperintah oleh pemerintah Islam yang adil seadil kerajaan dibawah BARISAN NASIONAL.

Terima Kasih 
Berdosakah untuk kita berterima kasih kepada orang yang telah memberikan sesuatu kepada kita walaupun yang diberikan itu sememangnya sudah kepunyaan kita, menurut Ustaz Azhar Idrus yang terkenal dengan 'bodonya', rakyat tidak seharusnya berterima kasih kepada kerajaan terhadap apa-apa bantuan yang diberikan kerana katanya ia sudah menjadi tanggungjawab pemerintah.

Bagaimanapun kita yakin pendapat Ustaz Azhar itu hanyalah pendapat politik untuk berpihak kepada Pas semata-mata tanpa mengikut apa sebenarnya yang diajar didalam Islam, jika dinilai diatas kewajipan pemerintah, sepertinya seorang anak tidak perlu berterima kasih kepada ibu bapanya, seorang murid tidak perlu berterima kasih kepada gurunya, kerana itu semua adalah kewajipan.

Begitu juga dengan seseorang yang dibantu ketika dalam kesusahan, misalnya seseorang yang melihat kezaliman berlaku didepan matanya dan dia mampu untuk menghentikan kezaliman itu, maka sudah menjadi kewajipan kepada dia untuk membantu, tetapi apakah bantuannya itu tidak perlu diucapkan terima kasih ataupun menjadi satu kesalahan untuk kita berterima kasih.

Bukankah ucapan terima kasih juga boleh melahirkan jiwa yang suci dan bersyukur ? Ucapan terima kasih juga dapat menyedarkan diri kita daripada alpa dengan angkuh dan sombong. Tidak salah mengucapkan terima kasih terhadap sesiapa sahaja yang membantu kita walaupun ianya kepada seorang semusuh.

BR1M RM500
Tambah menampakkan lagi politik Azhar Idrus apabila beliau turut menyifatkan pemberian BR1M sebanyak RM500 itu sebagai jumlah yang kecil, sehingga soal wang BR1M digunakan untuk membayar hutang pun turut dikaitkan dalam usaha merendah-rendahkan perbuatan baik yang dilakukan oleh orang lain.
RM500 memanglah kecil buat mereka yang kaya, namun bagi kita yang miskin ni ianya satu jumlah yang cukup besar, kerana kalau dekat Kelantan, kita kena bekerja 8 jam sehari selama sebulan untuk kita dapatkan RM500 ni. Nak tahu lagi RM500 tu besar ke kecil, try pergi mintak dengan Nik Aziz dia bagi ke tak ?.

Apapun bersyukurlah, kerana itu lebih baik, setiap perkara yang baik itu sewajibnya digalakkan supaya mudah-mudahan perkara yang baik itu akan bertambah baik lagi berkekalan. Terima Kasih Kerajaan. Anda Mampu Mengubahnya.

16 comments:

  1. Dia ni memang kurang cerdek,pedulikan dia.Biarkan yg taksub saja....macam siluncai !

    ReplyDelete
  2. si bahalol tahap kronik berceramah macam pokaimak!!!!

    ReplyDelete
  3. dapat bantuan BRIM bantu pemimpin Parti Ajaran Sesat..masukan $ bantuan dalam TIN MILO...wakakaka

    ReplyDelete
  4. Mung tok apo la, sekali ceramoh bahang RM1000 rial. Kalu kurang daripado tu mung takmboh ceramoh. Kalu bahang 2 kali seari ceramoh boodooor mung doh bahang 2000 rial doh.

    Aku baru balik daghi tasik banding gi juper ngang orang asli kawasang kapong amandamai. Takdok sekor pong oghang asli situ kenal namer ostad azhar. Guane mung tak berape tertarik nok gi wat ceramoh dinung, yang suker nok ceramoh dalang pekang joh. Bior kalu mengajar oghang minat ker pelajarang atau ilmu, bukang sebab minat pada penceramoh sebab kelakor buat lawok bodooor. Jauh beza tu.

    Kalu kat Englend ade sorang artis nama Madonna, sora gred 3 sedak Siti Norhaliza lagi. Tapi manusia minat kedia bukang sebab seni sora atau lagu sedap tapi penyampaiang dia dengan seksi, tekakang tekoyak, bukak sana sini...itu yang jadi sedap menghibur. Tapi pasa lagu,hancur...Ador sapa-sapa tok berapo pahang aper ambo nok keneng?? Boodooorr!!!

    ReplyDelete
  5. Mak bapok bg nafokah kat anok anok, suami bg nafokah pd isteri tak yah timekasih, sebak, memang hok kite doh, memang tanggungjawab die bg nafokah kak kite, nafokah, rezeki sume dr Allah swt belake ! timekasih kak Allah swt je !
    Boleh kite kate gitu ? cer tanye ustak kak atah tu, boleh gitu ?
    Bila taksub, jawapang ustak glamer pong nampok janggal !

    ReplyDelete
  6. Ngaji tak abeh ustak ni, tu jawak gitu tu. tp ceramoh die suke gak denga, lawok ! peminak ustak janga pulak maroh, soghi.

    ReplyDelete
  7. selalu ngate kak ora, bxxx, rupenye serupe. ustak dah daftar ngundi ,belum ? ustak perenah ngundi ke ?

    ReplyDelete
  8. Ceramah Azhar dok pyh bayar sbb tanggungjawab dia doh.......he he

    ReplyDelete
  9. sepatutnya berterima kasih sesama manusia dan bersyukur kepada Allah

    Cara ustaz terang salah ni, ini bila politik jadi no 1, agama jadi no.2

    ReplyDelete
  10. Ustaz Azhar tu....pendek akal, akal pendek, 3 suku orang teranung kata.....

    ReplyDelete
  11. ustaz taik kucing.

    ReplyDelete
  12. hok kwn fhm keadaan skrg ustaz mnjelaskan ttg bg duit BR1M..hok mn bila trima BN sruh undi BN sbg Trima Kasih..HOK TU LA x BULEH..Hok tu mmg kwajipan kerajaan dh bntu Rakyat..x kire la sape memerintah..Sbb duit tu seme DUIT PEMBAYAR CUKAI=RAKYAT..duit yg kerajaan bg tu kluar dr poket kita..sikit atau byk cukai kita byr tu bukan persoalan..BN hanye mnguruskan sje..itu di kire sbg AMANAH la..Ia tetap bukan duit BN..Jd kne fhm situ..
    Trima kasih ni bnyk cr trima kasih..Trima kasih ke mnusia adab yg d tuntut shje..bukn wajib..xdosa la klu x ucap pon..ckp pon blh..blnje minum air pon blh..nk ckp dlm hati pon blh..sbb yg dia buat adlh KEWAJIBAN dia..mcm kita g byr zakat la..kalu org yg kutip zakat tu x ucap trima kasih pon x saloh..sbb kita buat kerane KEWAJIBAN..Ayah bg nfkah kat kluarga dia x perlukan ucapan trima kasih dr ank2..kerna dia buat kerana Allah Taala..KEWAJIBAN dia..ank x ucap trima kasih x jd ke dosa..utk trima kasih ank2 blh berterima kasih dgn jd ank yg taat...ank yg baik..doakan kebaikan ibubapa..tu pon care trima kasih..tp bila mn suruh trima kasih ke BN dgn mngundi BN sbb kerana trima duit tu..SEDANGKAN itu mmg DUIT RAKYAT dan mmbntu rakyat semmgnya KEWAJIBAN pemerintah jd SALAH la....Jd hakikat trima kasih yg sbenarnye adalah kpda Allah..kpde mnusia adlh sbg adab shje..

    ReplyDelete
  13. kalu nk komen tu komen molek..malaikat atid rakib ade 24 jam ni saing2 wei..kalu molek komen kita dia catit kanan..kalu negetif komen kita yg mmbawa kpda kburukan..kemarahan..keruntuhan akhlak..mka di catit sebelah kiri oleh Raqib..setiap ape yg kita buat akan di soal nnt..komen tu kne jge2 perkatan..mksud..niat..semoga komen kita berilmiah utk semua..

    ReplyDelete
  14. Yang aku pelik terima RM500 lepas tu ada BN acu pistol kat kepala suruh undi BN atau letak parang kat leher paksa undi. Atau ugut rogol anak bini kalu tak pilih BN.. tak de kan, amik je le. Nok undi Pok N.Ajis terserah. Bodo mcam ostad azhar derus

    ReplyDelete
  15. kalu terkena balik BN tak beto belaker, tak molek, berdosa, makroh, haram. Kalu terkena balik puak dia...molek belakeeeerrrrr!!! Sedap becakap tang kewajipang kerajaang, tapi lupa atau takmboh lasung setuh tang kewajipan sebagai rakyat. Masing-masing ade kewajipan disisi Islam...bukang dok behang kot atah tekok kerajaang sokmo, buat ni tak beto buat tu tak beto, tak Islamik. Hok tak buat gaper satu tu tak dosa lasong, memang sebab tak buat gape sa abok!!

    Ngajar kebenarang ostad, bukang kecenderungang...

    ReplyDelete
  16. ustaq banyak bini nih? aku tak pcaya dengan die nih.. ada ude sebalik mee.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...