CEO TNB Salahkan @NajibRazak Dalam Isu Kenaikkan Tarif Elektrik

Kenaikan tarif elektrik adalah satu proses rasionalisasi subsidi oleh kerajaan dan tiada kaitan dengan Tenaga Nasional Berhad (TNB), kata Ketua Pegawai Eksekutifnya, (CEO) Datuk Seri Ir. Azman Mohd.

"Syarikat adalah adalah ejen pengumpul semata-mata," kata Azman kepada pemberita, selepas menghadiri majlis pelancaran memoir bekas Pengerusi TNB .

"Kenaikan tarif tiada kaitan dengan TNB. Tetapi kami yang dipersalahkan dalam hal ini, " katanya.

Bagaimanapun, beliau berkata kenaikan itu adalah perlu bagi proses rasionalisasi subsidi oleh kerajaan.

Tarif elektrik di negara ini telah diselaraskan untuk RM0.0499 per kilowatt jam (kWj) dan akan berkuatkuasa datang dari 1 Jan 2014.

Betul kot apa yang dikatakan CEO TNB tu, TNB tidak ada kaitan dalam isu kenaikkan tarif elektrik, atau dengan kata lainnya, TNB taknak pun naikkan tarif elektrik ni, tapi dah kerajaan yang naikkan TNB tak boleh buat apa-apa, maknanya bukan soal kos berbagai yang perlu ditampung oleh TNB tapi proses rasionalisasi subsidi oleh kerajaan.

Kerajaan tu pulak diketuai oleh siapa ? Pasti semua tahu ia diketuai oleh Datuk Seri Najib Tun Razak, tapi adakah salah Najib ? Bukan... Tapi salah penasihat Najib, kerana antara Najib dan penasihat, penasihat lebih berkuasa. Namun antara Najib dan isterinya, tak tahulah pulak siapa yang lebih berkuasa.

Mungkin kalau nak tahu, pengguna media maya kena tanya dengan Pengerusi Biro Media Baru, Ibdillah Ishak, sebab dia raja Instagram yang ditugaskan secara sukarela untuk menjawab sebarang lifestyle yang bersabit dengan kerajaan dan UmnoBN. Anda Mampu Megubahnya.

Harga minyak naik rakyat tak salahkan  Petronas, tarif elektrik naik.....!!!

2 comments:

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...