Video - Mat Sabu Tanya @Zahid_Hamidi Bukti Syiah Lepas Ni Gred Terlentang Ke Tergolek ?

Bagi menghadapi golongan syiah dalam memastikan fahaman itu berjaya dibanteras secara menyeluruh, pihak berkuasa sewajarnya mengambil pendekatan berhati-hati dengan golongan itu yang terkenal dengan kaedah takiyah, sebarang pendedahan bukti yang terburu-buru akan hanya memberi peluang kepada penganut syiah seperti Mohamad Sabu untuk bertakiyah membebaskan dirinya sekaligus meraih simpati masyarakat terhadap beliau dan menimbulkan persepsi negatif kepada pihak berkuasa.

Dalam situasi politik negara hari ini, sebarang pembuktian perlu dipertimbangkan dengan mengambil kira beberapa faktor supaya tindakan yang bakal diambil tidak menimbulkan banyak pertikaian. Maka tindakkan terbaik adalah menggunakan psikologi dengan mengklasifikasikan bukti yang ada dalam meneruskan tindakan susulan.

Lebih-lebih lagi Mat Sabu seorang ahli politik berfahaman Syiah yang cukup licik, biarpun fahaman yang dianutinya itu sudah lama diketahui oleh umum, namun tidak ada sebarang bukti kukuh untuk mengaitkan beliau dengan fahaman sesat itu, dan fahaman sesat syiah adalah berbeza dengan fahaman ajaran sesat yang lain yang lebih bersifat terbuka atau tidak bertakiyah.

Kes Mat Sabu ini samalah seperti kes pengedar dadah yang licik, contohnya, menerusi tangkapan dan soalsiasat yang dibuat oleh polis keatas pengedar dadah kecil-kecilan, kesemua yang disoal mendakwa mengambil dadah daripada Mat Sabu, tapi apabila polis tangkap Mat Sabu, tidak ada sebarang bukti kukuh yang boleh disabit keatasnya, ini kerana Mat Sabu menjalankan aktiviti pengedaran dadah hanya menerusi telefon dengan mengarahkan satu pihak kepada satu pihak yang lain. Oleh kerana kelicikkan itu, maka pihak polis tidak boleh menggunakan kaedah biasa dalam membuat tangkapan, strategi tertentu perlu diatur untuk memastikan suspek terperangkap.

Justeru, melihat kepada tahap pencapaian agresif Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dalam mengurangkan kadar jenayah dinegara ini, kita tidak menolak kemungkinan pihaknya telah membuat risikan dan intipan khas 24 jam sehari selama 3 bulan terhadap rutin kehidupan seharian Mat Sabu, setelah bukti-bukti berjaya dirakam, dikumpul dan diperbincangkan, barulah beliau memulakan strategi dengan mendedahkan perkara itu dari gred ke gred.

Seperti yang diketahui, pembangkang yang mempunyai ramai pakar 'spinner', pakar hak asasi penjenayah dan pesalah, berkemungkinan bukti-bukti gred A hasil dari intipan itu tidak boleh didedahkan secara melulu, kerana dibimbangi isu hak asasi pula akan menenggelamkan isu sebenar yang hendak ditimbulkan seperti terlentang dan tergolek pada rakaman video dibawah. Anda Mampu Mengubahnya.
Awas!!! Mat Sabu Syiah putar alam

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...