Video - Pengerusi Sukarelawan Instagram 'Cocodilly' Yang Dulu Bukan Yang Sekarang

Ketika Persidangan Umno sedang berlangsung, kebanyakkan pengamal media baru dilihat hilang tumpuan dalam membuat liputan keatas perhimpunan bersejarah itu, malah mereka lebih tertumpu kepada kenyataan yang dibuat oleh Pengerusi Biro Media Baru (BMB) Ibdillah Ishak yang dilaporkan telah mencetuskan kontroversi apabila kenyataannya itu secara jelas menggangu ketenteraman pengamal-pengamal media baru.

Bagaimanapun sudah menjadi lumrah buat seorang blogger dan pengamal media baru untuk pantas bertindak  balas dalam merespon sesuatu isu yang ditimbulkan, akhirnya Pengerusi Instagram 'Cocodilly' menjadi mangsa keadaan apabila dihunus muncung pena bertinta yang lebih tajam dari muncung 'nampak macam cantik jer' (rujuk video dibawah) sebagai balasan diatas keceluparannya itu.
Untuk pengetahuan Pengerusi Instagram 'cocodilly', dalam media baru, khasnya blogger, mereka tidak boleh dikawal atau dikongkong dengan sesuatu peraturan 'poyo' yang lebih kepada syok sendiri,  lebih-lebih lagi idea peraturan 'poyo' itu ditimbulkan dikala kebanyakkan mereka sedang terkapai-kapai berjuang dengan penuh keikhlasan.

Apa yang penting buat seorang pengerusi yang dipertanggungjawabkan keatas BMB, untuk menguatkan jentera maya parti, anda tidak seharusnya bersikap 'mengarah' dengan sesuatu idea 'cocodilly' yang melawan arus seperti 'lifestyle' yang sangat bertentangan dengan kehendak politik semasa.

Tuan Pengerusi juga tak perlu nak tunggu turun padang untuk dapatkan maklumat mengenai permasalahan mereka, atau tunggu nak bikin aplikasi berbagai, permudahkan cara dengan menggunakan aplikasi sediaada.

Senang cerita pasal sukarelawan ni macam nilah, sukarelawan 'cocodilly' yang dulu bukan yang sekarang, kerana 'cocodilly' sebelum 2006 berbezo benor dengan 'cocodilly' 2007, semakin cemerlang, gemilang dan terbilang, boleh kongsi apakah rahsia disebaliknya ?..... Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...