Senarai 14 Menteri Dan Ucapannya Yang Terpalit Dengan Skandal Intelek

Serangan pembangkang menerusi media maya tidak pernah terhenti, agaknya tak pernah nak berehat ke diaorang ni ? Dah takder kerja lain ke ? Lifestyle ler jarang-jarang, lifestyle kat Myanmar pun ok juga...

Himpunan kata jenaka diatas diambil dari laman Facebook yang turut dikongsikan oleh Prof Agus, menurut Prof Agus:

Saya sering menegur ucapan dan kata-kata pemimpin yang saya fikir tidak sesuai. Saya juga sering memberi pandangan balas kepada dasar kerajaan jika saya fikir itu perlu. Tujuannya ialah supaya kita dapat memperbaiki kekurangan yang ada untuk meningkatkan perkhidmatan kepada rakyat.

Namun, saya tidak melihat banyak perubahan dari tindakan dan sikap pemimpin. Kata-kata pemimpin dalam memberi reaksi balas kepada bantahan rakyat tentang sesuatu isu selalunya disambut dengan kata-kata yang tidak ‘ministrial’.

Semoganya selepas ini tidak ada lagi kata-kata dan ucapan pemimpin yang mengecewakan rakyat. Berilah ucapan yang lebih sedap didengar dan melegakan hati rakyat.

Intelek rakyat juga perlu dihormati.

Apapun tak semua yang digambarkan itu benar-benar diucapkan oleh Menteri, mungkin sebahagiannya saja yang benar dan diucapkan oleh Menteri, tapi bila persepsi berkenaan sering diulang tidak mustahil semua itu akan dianggap realiti. Itulah pentingnya keintelektualan seseorang yang ingin diangkat menjadi Menteri,  kerana disebabkan seorang dua saja Menteri yang buat ucapan kurang cerdik, akhirnya yang lain pun turut diperhatikan sehingga ucapan yang pada dasarnya bersifat biasa pun akan menjadi luar biasa. Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...