@NajibRazak Dengar @Khairykj Jawab Betul Ke Habis RM7.2 Billion Bayar Blogger ?

Penyakit bo#@$ kronik lagi kritikal salah seorang Exco Pergerakkan Pemuda Umno, Ibdillah Ishak yang baru dilantik menjadi Pengerusi Biro Media Baru (BMB) jelas diserlahkan menerusi satu kenyataan yang dibuat sebagaimana yang didedahkan oleh rakan-rakan blogger disini, sini, sini, sini, sinisini, sini dan sini serta ramai lagi yang difahamkan sedang OTW.

"Kita rasa satu kesilapan kerana membayar blogger, kalau tak dibayar mereka akan hentam kita pula. Sekarang BMB akan cari sukarelawan yang sanggup berkhidmat pada parti secara sukarelawan tetapi mereka tiada platform.

Melihat kepada kenyatan beliau itu, rasanya kalau nak sumpah, habis nama binatang dalam bukit akan keluar, jadi tak payahlah..., cuma kita nak tanya jer apa masalah 'bedil' ni ? Belum apa-apa lagi dah meroyan menyalahkan pengurusan media Umno sebelum ini yang dikatakan silap kerana membayar blogger. Agaknya 'silap' tu dah berapa banyak duit Umno yang habis dibayar kepada blogger Melayu ni, dah mencecah RM7.2 BILLION ke ?

Dah tu yang duk kalut melalut berkira tu apa ke jadahnya ? Dah takder kerja lain nak buat ? Kalau awal-awal lagi dah buat statement bengong macam tu, eloklah jika dipertimbangkan semula perlantikkan beliau sebagai Pengerusi BMB supaya kesan buruk kepada Umno dalam menghadapi PRU14 dapat diminimumkan.

Kita rasa satu kesilapan kerana membayar blogger 
Sebagai Pengerusi BMB parti Melayu Umno, seharusnya beliau lebih prihatin kepada pengamal media baru seterusnya merencanakan satu alternatif pelan yang boleh memberi manfaat seimbang antara parti dan juga pengamal media baru memandangkan kedua-duanya itu juga adalah Melayu.

Mengatakan membayar blogger adalah satu kesilapan ianya seolah-olah langsung tidak menghargai sumbangan blogger, tahukah beliau akan situasi politik hari ini yang banyak dipengaruhi oleh maklumat tanpa sempadan ? Pernahkah beliau bayangkan bagaimana situasi Umno dalam menghadapi PRU13 lalu tanpa kewujudan pejuang-pejuang maya ini ? Adakah beliau membuat kenyataan itu berdasarkan fakta dan kajian sebelum mengesahkan sepertinya pelaburan yang tidak berbaloi ?

Kalau tak dibayar mereka akan hentam kita pula
Dah tu, bayarlah kalau tak nak dihentam!...., Sebenarnya siapa yang hentam dan kepada siapa kenyataan itu hendak ditujukan ? Benarkah ia begitu ? Kalau ia berlaku hanya kepada 2, 3 orang blogger, usahlah diperbesarkan seolah-olah semua blogger pro Umno ni bersikap seperti itu.

Kalau betul dihentam, apa yang dihentam itu ? benar atau fitnah ? Kalau benar terimalah..., kalau fitnah samanlah...Apa masalahnya ? 'Hentam' itu perlu dilihat dalam pelbagai sudut, jangan nak jadikan kami ni blogger penjilat bontot, bayar atau tidak itu bukan isunya, walau dibayar sekalipun tapi jika perbuatan dan tindakkan pemimpin itu melampaui batas takkan kami nak jilat semua ? Yang patut ditegur wajib ditegur demi kebaikkan semua. Lagipun PM pun kata tak salah setakat menjentik...

Kami blogger tidak ingin bersekongkol dengan sebarang kemungkaran melampau yang dilakukan oleh pemimpin, kami takkan mengkhianati kepercayaan rakyat pada kami. Bayaran yang didakwa diberikan kepada kami itu kami anggap ia sebagai saguhati diatas kemesraan kami dengan UmnoBN.  Jika lepas ni tak mahu bayar atau bagi saguhati...Ok kami tak kisah, jangan buat kami ni macam pelahap sangat dimata rakyat, dan begitu juga kalau kami 'hentam' selepas ini, jangan pula dianggap 'hentam' itu sebab kami tidak dibayar, kerana itu memang kerja kami yang ikhlas berjuang demi agama bangsa dan negara, mengerti !!!

Sekarang BMB akan cari sukarelawan yang sanggup berkhidmat pada parti secara sukarelawan tetapi mereka tiada platform
Apa maksud sukarelawan ? Kami rasa kamilah sukarelawan, sebab kami takder makan gaji tetap dengan parti atau kerajaan. Sukarelawan tapi mereka tiada platform ? platform LRT ke monorail ? Platform apa yang ada tersedia pada BMB ? Pasal istilah platform dan sukarelawan ni saja kalau nak ulas memang panjang, kalau nak panjangkan lagi, lagilah panjang....

Kesimpulannya, Red Bean Army, pasukan khas tentera cyber yang diwujudkan oleh pembangkang, jika sukarelawan yang dimaksudkan itu bersifat separuh masa dan tidak dibayar, tolong bayangkan sekejap insiden di Lahad Datu tempoh hari kerajaan hantar Askar Wataniah dan RELA untuk menghadapi Tentera Sulu, macammana agaknya ?.

Begitu juga apabila mengambil kira faktor situasi politik semasa, sepatutnya yang sukarelawan tu sukarelawanlah, tapi yang tetap dan khas itu wajib perlu ada dan diperkasakan, takkan sukarelawan nak jadi pasukan khas sepenuh masa tanpa dibayar? Rasanya takder lagi sukarelawan yang bengong tanpa dibayar nak bekerja sepenuh masa, sebab sukarelawan pun nak makan, ada anak isteri, nak bayar bil itu dan ini, ke kalau jadi sukarelawan Umno ni boleh ambil beras kat kedai runcit tanpa perlu membayar ?

Oleh yang demikian, Ibdillah perlu berfikir menggunakan otak yang berakal jangan menggunakan lutut yang tidak berair, fahami apa tujuan KJ lantik anda jadi Pengerusi BMB, untuk perkasakan media baru Umno atau untuk mengjahanamkan kesatuan kami blogger brotherhood ? Jangan sampai kami bandingkan pencapaian dan keintelektualan anda dengan Pengerusi UMB sebelum ni, kerana kami tak fikir anda lebih baik atau se-agresif pencapaian beliau, dan hal itu hanya akan memalukan dan mencemar imej anda sendiri sebagai Pengerusi BMB. Anda Mampu Mengubahnya.

1 comment:

  1. CONsultan dibayar 7.2 Billion dan rakyat semakin menyampah.. Blogger sukarela berjuang menepis segala masalah yg ditimbulkan COnsultan

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...