Pengerusi BMB @Ibdil Akhirnya Nganga Tunjuk Taring, Syabas @Khairykj

Kehebatan lifestyle Pengerusi Biro Media Baru, Ibdillah Ishak sebenarnya tidak dapat dinafikan oleh mana-mana pihak, beliau yang merupakan anak didik kepada Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin ini sememangnya dikenali ramai dan sedang diasuh untuk 'kehadapan bersama akar umbi'.

Namun, bumi mana yang tidak ditimpa hujan ? Begitu jugalah dengan beliau, baru-baru ini beliau pernah menggemparkan dunia maya dengan membuat pendedahan mengenai sikap pejuang maya Umno yang dikatakan tidak berjuang secara sukarela sebaliknya mungkin lebih kepada 'rogolpaksa', ekoran pendedahan yang dibuat, beliau dikecam rakus oleh sebahagian besar pejuang maya Umno selama beberapa hari, namun ketegasan beliau tidak berganjak dan memaksa hampir kesemua penyerangnya tunduk akur membisu. :)

Bukan setakat pejuang maya Umno sahaja, malah wartawan tersohor Mazidul Akmal Sidek yang sebelumnya turut mengambil bahagian dengan berpaksikan kelantangan fakta juga dilihat hilang wibawa dengan hanya mengakhirkan muncung pena tanpa noktah SUPERMAN BAKAL TURUN PADANG seterusnya sepi tiada berkhabar.

Dari apa yang berlaku, mungkin ketegasan beliau itulah sebenarnya kredibiliti yang beliau ingin tampilkan, kerana tanpa ketegasan itu mustahil untuk beliau turun padang bertemu dengan 'akar umbi' yang berada di Myanmar dalam misinya memperluaskan pengaruh Umno dinegara berkenaan.

Justeru, pelapis kepimpinan Umno yang lain seharusnya mencontohi Pengerusi BMB sebagaimana zahirnya terciri pada paparan gambar diatas yang diambil ketika beliau sedang berucap dipersidangan Agung Instagram peringkat antarabangsa, selain kredibiliti tersendiri, lifestyle tersendiri itu juga perlu ada dalam usaha memantapkan Umno sehingga keperingkat 'akar umbi'. Kerana 'akar umbi' Umno tidak akan menjadi kuat dengan hanya keperibadian sebenar pemimpinnya, tapi 'akar umbi' Umno hanya akan kuat dengan lifestyle yang digayakan oleh pemimpinnya. Baca juga disini. Anda Mampu Mengubahnya.

1 comment:

  1. ni kutuk-kutuk org ni demo ado dah akaun instragram ko dop??? blogger dah out-of-date loni org cari instagrammer!! keh keh...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...