AMBO CABAR MINGGU DEPAN MARI SINI !!! - AKTIVIS JEMING HASSAN CABAR TUKAR !!!

Mengajak Perdana Menteri untuk berdebat adalah tidak relevan, lebih-lebih lagi untuk berdebat dengan seseorang yang bercakap dengan fakta berterabur dan terbukti dengan jelas sudah beberapa kali dilondehkan oleh Ketua Pemuda Umno yaitu Khairy Jamaluddin.

Sebaliknya mengajak mereka yang mendokong atau menyokong sesebuah parti itu adalah lebih relevan, lebih-lebih lagi mereka yang berciri pemimpin dan tidak punya banyak tugas wajib untuk dilaksanakan kepada rakyat, sebagai contoh pemimpin sesebuah gerakan, dengan berdebat sahaja yang mampu membuka ruang-ruang minda rakyat untuk diperlihatkan kekukuhan keatas parti yang disokong itu.

Bukannya hadir dengan mewakili pihak parti, tetapi sebagai penyokong parti yang tiada kena mengena dengan keputusan parti, GK sangat bersetuju dengan aktivis Jeming Hasan yang mencabar sesiapa sahaja untuk berdebat mengenai apa sahaja isu yang telah dibangkitkan terutamanya di Kelantan.
Menurut Jeming, " Jadi kalaulah ada orang gerakan TUKAR disini, Ambo CABAR minggu depan mari sini, nok berkecep pasal 'TUKAR' ke , pasal tanah ke, pasal Tok Guru ke mari sini, kalu setakat duk berKECEP dalam internet duk ghalek nyanyi, duk kecep sore tak guna".

Jeming juga menyifatkan itu adalah sebagai politik matang, ya memang benar, ini baru betul politik matang, sebagai pendokong dan penyokong yang dilihat bersungguh untuk memenangkan BN di Kelantan, apa kata sahut je cabaran ini, ia sebagai untuk memberi faham kepada umum tentang apa yang kita faham dengan parti yang kita sokong itu.

Bukannya kita sokong semata-mata kerana projek, populariti, I-pad, Tab atau apa sahaja material murahan dunia, tetapi sokongan itu sebagai sokongan padu berasas yang telah memahamkan kita kenapa perlunya menyokong parti tersebut dan menolak parti yang lain. Dengan ini umum akan faham dan menilai hujah siapa yang lebih kuat dan relevan dengan parti yang disokongnya.

Sekaligus ianya akan membuktikan sokongan yang bukan bersifat 'Pak Turut' atau punya agenda lain sebaliknya ikhlas dan faham dari apa yang disokong dan itulah perjuangan yang sebenar. Bagi GK, Pemimpin yang dipilih rakyat adalah tidak perlu untuk berdebat jika tidak punyai masa, (bergantung kepada isu dan keadaan) kerana ia memerlukan waktu untuk itu dan akan menjejaskan kewajipan atau tanggungjawab sebenar kepada rakyat. (punyai alasan dan huraian-huraian tertentu mengenainya).

Secara ringkasnya cabaran Jeming itu wajib disahut oleh mereka yang berkenaan, tidak perlu pecat seluar untuk tunjuk punyai 2 batu, sahut cabaran itu pun sudah cukup. Sekiranya dicabar dan masih bercakap dikandang sendiri serta tidak menyahut cabaran tersebut ianya tidak ubah seperti lembu dicucuk hidung.

Untuk Jeming pula kalau nak cabar ambo berdebat atas kapasiti aktivis atau blogger bebas mengenai isu tanah, ladang rakyat, air dan  apa sahaja untuk kepentingan rakyat, cabaran itu sangat dialu-alukan, dan ambo ready sokmo. Kerana GK bukan 'Lembu dicucuk hidung', prinsip dan asas berjuang adalah jelas.
"Ambo Lawe Sokmo".

9 comments:

  1. Setuju dengan saranan GK...berani kerana benar, takut kerana salah!,,

    ReplyDelete
  2. totey dah terhanguk2 pun ada ati nak jadi pm...ger ger ger...

    ReplyDelete
  3. Anak haram mana kat atas pentas dlm video tu bro...muka mcm tu cukup ke ilmu nak cabar org berdebat...berapa tok guru laknat tu bayar dia? ke tok guru laknat tu dah bg dia minum air kencing anwar...dia buta ke..tak nampak ke selama 22 tahun tok guru laknat tu jd menteri besar air pun tok guru laknat tak dpt selesaikan..bodoh sungguh la mangkuk atas pentas tu...gangster ke anak haram tu...dia penah kira tak berapa ramai anak muda kelantan hijrah ke negeri lain untuk cari rezeki..sebabynya...sebab tok guru laknat tu takder buat apa pun pembangunan ka tnegeri dia...peluang pekerjaan pun sgt kurang..pikirkan dua perkara tu pun cukuplah...nampak sgt dia ni tukang isap kote bengkok anwar..tukang basuh berak guan eng..dan tukang tutup botol air jampi tok guru laknat...wakakakaka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fatwa PAS

      UMNO berkerjasama dgn bukan Islam: HARAM
      PAS bekerjasama dgn bukan Islam: HARUS

      UMNO berkerjasama (berdagang) dgn Yahudi: HARAM
      PR berkerjasama dgn Yahudi: HARUS

      UMNO 'buka aib' orang: HARAM
      PAS buka aib orang: WAJIB dedahkan peribadi orang yg nak jadi pemimpin

      UMNO luluskan lesen arak & judi: HARAM
      PAS luluskan lesen arak & judi: HARUS utk yg bukan Islam

      Orang UMNO kena tangkap khalwat: HARAM
      Orang PR kena tangkap khalwat: PERANGKAP

      Delete
  4. riggers~klu setakat kecet sini sajo tak guno, mari jumpo d speaker corner jumaat ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. riggers ni napok sgt xtau gapo hok kerajaan bn loni wat nayo ko kerajaan kelate selamo nih..tu sedap kecek tu.. teruskan usoho ming..

      Delete
    2. teruskan untuk diperkudakan DAPig,....sokong yahudi,sokong komunis,sokong peliwat,...PAS PIS PUS is DEAD!!!!!

      Delete
  5. Ambo sokong Fatwa PAS di atas...takbirrr.

    p/s: patut la Azirahimi (Bos di Unit Pembangunan Negeri S.U.K Kelantan) duk bantai duit rakyat melalui kroni2 dan pakatan bersama exco PAS........rupa2nya dari segi hukum PAS ianya HARUS...

    Ambo sokong PAS...takbirrrr..( semoga ambo pun dpt pakai kereta mewah macam Azirahimi

    ReplyDelete
  6. If you are a Buddhist monk from abroad to come and stay in any Buddhist association in Malaysia, any Buddhist monk should be more careful because some Malaysian Buddhist associations as committees are very dirty in their minds and they do not have Dhamma in their mind they (without Dhamma)

    For example, SAMNAK SAMBODHI one of Buddhist Temple (Malaysia Buddhist Association) located at Taman Desa Jaya, Kepong… YIP KUM FOOK as president, there is another more problem because the committee is like a ghost and animals

    Committees in SAMNAK SAMBODHI, they can collect any money from Buddhist monks, whose monks live in the Temple, one of our Myanmar Buddhist monks (VEN. U NANDIYA) lives there, the temple committee cheated his money about rm20,000.00, our monk is very sadly about that

    On the other hand, VEN. PHRA PIYA DHAMMO from Penang also committees at SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE remove him out, without any mistake, this is very stupid committees in the world

    If anyone reading this message, please forward it to anyone who knows...we will protect and save Buddhists teaching

    Sharing by Buddhist groups in Malaysia & Myanmar Buddhist People in Malaysia

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...