Video - Kalau Kita Tak Merdeka, Negara Lebih Maju Di Bawah British - Mat Sabu Hina Lagi

Sungguh hairan dengan apa yang berlaku sejak mutakhir ini, dimana kita sering didedahkan dengan pengkhianatan terhadap agama, bangsa dan juga tanahair tanpa batasan lagi, sesiapa sahaja bebas untuk melontarkan pandangannya dalam maksud kebebasan bersuara tanpa perlu memikirkan kebebasan orang lain.

Kebebasan yang ingin dibawa oleh Mat Sabu dalam ucapan ceramah beliau ternyata satu kebebasan yang tidak ada langsung padanya erti kesyukuran, beliau dilihat lebih selesa dengan mempertikaikan hak kemerdekaan ini sekaligus menyalahkan pejuang-pejuang kemerdekaan dahulu kerana telah menuntut kemerdekaan daripada penjajah yang menyebabkan negara ini `merdeka tetapi mundur pada pandangan Mat Sabu.

Menurut Mat Sabu gila, negara kita akan lebih maju sekiranya terus diperintah oleh penjajah, entahlah kemajuan yang bagaimana yang Mat Sabu inginkan, umum tahu kerja Pas ni ialah memperlekehkan apa saja usaha kerajaan dan memperkononkan kepada rakyat bahawa hanya mereka sahajalah yang sempurna, maksum dan syurga.

Adapun demikian keadaannya,  adalah sangat tidak wajar sehingga hal kemerdekaan pun turut diperlekehkan, perlukah berpolitik dengan semacam itu, hal agama pun campur, hal merdeka pun campur habis segala hal dipolitikkannya. 

Mengajar rakyat supaya kufur dengan nikmat yang dikecapi hari ini bukanlah satu contoh kepimpinan yang baik, ia hanyalah disebabkan untuk mendapatkan keuntungan politik jangka pendek semata-mata, bila rakyat termakan hasutan itu, rakyat akan sentiasa tidak berpuas hati dengan kerajaan dan akan bertindak tanpa memikirkan kesan dan akibat dari tindakannya itu, sedangkan susah payah pengorbanan orang-orang terdahulu untuk generasi hari ini duduk dengan selesa dan aman sudah tidak dikenang lagi.

Oleh itu, jadilah rakyat yang berguna pada hari ini dan hari esok bagi memastikan warisan kemerdekaan itu sentiasa dipelihara agar ia terus kekal untuk terus dinikmati oleh generasi yang akan datang. Ketahuilah, kemerdekaan itu memerlukan perjuangan, dan perjuangan itu kadang-kala mempertaruhkan nyawa, tetapi bila kemerdekaan itu telah dicapai ia hanya perlu dijaga tanpa perlu bersengketa apatah lagi bersenjata. .

Leraikanlah kecelaruan yang timbul itu dan simpulkan ia menjadi tali ikatan persaudaraan kerana hanya dengan itu sahajalah yang akan dapat memastikan apa yang dinikmati hari ini akan kekal untuk selama-lama.. Anda Mampu Mengubahnya...

Sementara itu dalam perkembangan lain, Polis Kuala Lumpur memanggil dua pemimpin kanan Pakatan Rakyat berhubung perhimpunan Janji Demokrasi pada malam sambutan ambang merdeka di Dataran Merdeka pada 30 Ogos.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Aziz Zakaria berkata, kedua-dua mereka Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dan Naib Presiden PKR,Tian Chua lapor Sinchew Daily.

"Jika mereka tidak tampil pada 7 September, polis akan mohon waran tangkap daripada mahkamah," beliau dipetik sebagai berkata kepada akhbar harian berbahasa Cina itu.

Turut dipanggil penganjur Maria Chin Abdullah dan Hishamuddin Rais, serta penganjur perhimpunan berbeza pada masa yang sama, Stanley Yong.

10 comments:

  1. AAH...DIA BERUK MANA TAU APA2.. CAKAP IKUT SEDAP MULUT DIA JE..PERUT GENDUT BANYAK MAKAN TANDA PEMALAS DAN BODOH...

    ReplyDelete
  2. mat sabun mat sabun... ada ke benggong le dia ni

    ReplyDelete
  3. Jaga jaga.. cakapan orang minyak.... nanti bini anda dijilatnya...

    Mulut yg bergelumang dgn air Pu** bini orang..memang begitulah lagaknya...sebab kena badi..Pu** haram.
    bidalan orang tua...mulut Pu**. dah kena pada orang minyak ini...

    ReplyDelete
  4. kALAU KITA TAK MERDEKA...LANGSUNG MAT SABU TAK DAPAT JOMPE DGN NORMAH DI BILIK 121...KUAH KUAH KUAH!

    ReplyDelete
  5. Ini lah salah satu sebab nya mereka minta ISA dimansuhkan supaya mereka boleh lakukan apa sahaja tanpa sebarang rasa takut..

    ReplyDelete
  6. Pakcu Rantau Panjang9/06/2012 6:30 PM

    Nampaknya gaya parti politik diMalaysia kini sudah melangkau paradigma yang luar biasa dan mempunyai gaya tersendiri untuk popular...dan bagi "penyokong yang taksub" tetap menerimanya walaupun jauh dari fakta sebenar.Dan inilah dikatakan fanatik terhadap ketua tampa berlapik.

    Kalau benarlah dibawah penjajah itu lebih maju maka kenapa setiap negara yang pernah dijajah tak satu pun ingin berada di bawah penjajah dan ingin merdeka dan mewujudkan pemeritahan sendiri ?????

    Terlalu pelik pandangan Abang Mat Sabu...agak-agak lain kali mungkin lebih pelik lagi...kerana "yang pelik" tu biasanya datang dari orang yang pelik. Dan yang lebih pelik memang diikuti oleh mereka-mereka yang pelik....walahaualam

    ReplyDelete
  7. mamat ni cakap macam baru lepas kene syabu je....

    ReplyDelete
  8. menampakkan sifatnya seperti seekor babi tua yg pemalas dan kuat makan, tak lama lagi perutnya semakin membusung dan berat hingga tak boleh bangun dan berjalan manakala mukanya semakin huduh dan reput...muka haramjadah...kahkahkah.

    ReplyDelete
  9. ASTAGFIRULLAHALAZIM!!!, Mat Sabu Apa nak jadi dgn engkau ni??. Ya ALLAH, bantu Mat Sabu ini yg telah sesat dalam bidang SEJARAHnya.
    Mat sabu fikir mungkin kalau British masih memerihtah Malaysia pasti ada banyak Amoi mat saleh dlm negara kita yg boleh dia tutor.

    ReplyDelete
  10. Dia telah terkena sawan pu**mah.meroyan gila babi.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...