Anwar Melaga-Lagakan Rakyat Kelantan Bakal Undang Kemurkaan Sultan

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim seolah-olah memberi gambaran bahawa rakyat Kelantan tidak berakhlak walaupun ditadbir oleh Pas sudah lebih 20 tahun yang kononnya dibawah kepimpinan Ulamak apabila setiap kali datang ke Kelantan kenderaan yang dinaiki beliau sentiasa dikhianat samseng.

"Jelajah Merdeka Rakyat: Bas diserang di KB (Kota Bharu) jam 5 pagi - cat merah dan pecah cermin. Samseng bermarajalela. Staf ke IPD buat laporan," katanya menerusi Twitter sebentar tadi.

Beberapa bulan lalu Anwar turut mendakwa yang kononnya kereta beliau naiki telah dibaling batu sewaktu tiba dihadapan Esso di simpang lampu isyarat oleh sekumpulan 20 pemuda, bagaimanapun tidak dilaporkan kepada pihak polis. Ekoran kejadian itu rakyat Kelantan dituduh dengan pelbagai tuduhan jahat,
Kemesraan Pemimpin Pas dan Umno Kelantan,  berpolitik matang tak sampai nak mengjahanamkan harta orang..
Jahat sangat orang Kelantan ni difitnah Anwar, rasanya orang Pas sendiri pun tahu seburuk-buruk orang Umno pun takkan buat kerja bodoh macam tu, apa besar sangatnya Anwar tu sehingga rakyat Kelantan nak buat macam tu, apakah beliau lebih 'power' dari Nik Aziz. Kalau kereta Nik Aziz dan pemimpin Pas yang lain pun tak pernah dikhianat, Anwar tak payah nak temberanglah.
Penyokong Pas dan Umno Kelantan, biarpun pernah bertumbuk dek kerana salah faham dan terpengaruh dengan budaya Anwar, tetapi bila bertemu mereka tetap bersaudara..
Cara politik kotor pembawaan Anwar itu tidak seharusnya dibiar biakkan ia di negeri ini. Kalau Anwar nak kencing tak payah kencing orang Kelantanlah, orang Kelantan bukannya bodoh nak tertipu dengan kes yang sebegitu, atau ada agenda lain disebaliknya.....Mungkin agenda itu perlu diteliti cermat oleh Nik Aziz.....
Program 'Qiam With Me' di Istana Bersama Sultan Kelantan dan rakyat tanpa mengira perbezaan politik.
Politik matang dinegeri dibawah payung daulat Tuanku Sultan Muhammad ke V  ini tidak sewajarnya pemimpin tidak berakhlak datang untuk membuat kacau dengan menaburkan fitnah, kerana Tuanku Sultan inginkan rakyatnya bersatu padu dengan kehidupan dalam suasana aman dan damai, Tuanku Sultan juga memainkan peranan yang sangat besar untuk tujuan itu.

Tohmahan Anwar setiap kali datang ke Kelantan kenderaannya dikhianat sangatlah bertentangan dengan usaha Tuanku menyatupadukan rakyat dinegeri ini, jika ada diantara rakyat Kelantan yang terpedaya dengan tohmahan Anwar itu dan bertindak membalas perkara yang sama kepada pemimpin BN, bukankah ianya bakal mengundang kepada permusuhan dikalangan mereka. Sedangkan hal itu tidak pernah timbul sebelum ini.

Untuk langkah waspada, tidak keterlaluan jika mengharamkan Anwar untuk memijak bumi Kelantan ini kalau datangnya bertujuan membawa malapetaka, sekiranya kehadiran beliau secara berterusan dengan membawa fitnah, tidak mustahil selepas ini perbalahan antara dua penyokong parti akan mula berlaku di Kelantan...Anda Mampu Mengubahnya....

3 comments:

  1. Pakcu Rantau Panjang9/01/2012 2:27 PM

    Maaflah Bro...kick.
    Pakcu ni kaki baca blog.Mana blog pun Pakcu masuk kerana otak Pakcu "kampung sikit" .Tak kkurang juga Pakcu mencelah dan ada yang kena ketuk.

    Betapa pun biasalah kerana adat menulis .Biar pun begitu cerita BAS ni cukup menarik perhatian kedua-dua pihak dan mempunyai gaya tersendiri dalam mengolahnya.

    Patutlah kata orang, bermain parti politik ni mesti pandai putar lidah dan berbelik2 seperti ular baru mudah cari makan........kalau Anaconda lagi bagus boleh telang banyak mangsa....walahualam

    ReplyDelete
  2. betul tu pakcu...

    tp anwa jgnlah trus menuduh UMNO dalangnya sedangkan sisatan polis belum pun bermula!!

    bukan kita shj tak sukakan dia, ramai lagi yg benci dgn penipu besar abad ini...b.abi tuh!!

    apapun, ambo tak sokong spapun gi simbah cat ko bas tu! nayaa ko bas!!

    ReplyDelete
  3. Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,

    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook(MCA GOMBAK) ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.
    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    REPLY

    Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

    http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html

    TOLONG-LAH HANTA MESSAJ INI UNTUK SEMUA...DAN UNTUK SELAMAT-KAN MALAYSIA KAMI....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...