ADAM ADLI TU BODO !!! - PINJAMAN PTPTN WAJIB DIBAYAR - UST AZHAR IDRUS

1.) Apa pula hukum budak-budak bodoh ni kalung bunga pada gambar tersebut, apakah Islam membenarkan perlakuan bodoh seperti itu dalam menuntut hak yang dirasakan haknya. Bolehkah hal kepercayaan sesuatu agama ini dijadikan simbol dalam membuat tuntutan.


2.) Untuk penganut agama Hindu Apakah agama Hindu ni tidak ada nilai langsung sehingga ada yang berani mempermainkan amalan budaya,agama mereka, ini sudah mempersendakan agama hindu seolah-olah agama hindu boleh ditipu, dibuat main atau boleh dibuat sesuka hati tanpa perlu dijaga kemuliaan dan sensitiviti penganutnya.

Sebelum itu menurut Timbalan Presiden  (KAMI), Khalid Mohd Ismath, disamping kalungan bunga, sebuah replika batu nisan dengan perkataan “Demokrasi by KPT” di letakkan di antara potret kedua pemimpin Umno-BN itu.

Khalid menjelaskan upacara tersebut sekadar upacara simbolik dan tidak seharusnya dijadikan isu utama.

“Itu cuma simbolik bahawa kerajaan yang ada ini harus dikuburkan kerana telah banyak menyusahkan rakyat samada golongan pelajar atau bukan.
Kalau macam tu asal saja simbolik semuanya halal ke ? Apapun hukumnya kalau tanya Nik Aziz pasti ianya halal bahkan dapat pahala serta masuk syurga, bagi Gk yang jahil ini hanya mampu mencari dan menunggu hukum mengenai hal tersebut, kerana ada sedikit kekhuatiran diatas perkara itu. Tapi yang pasti dan yakinnya perbuatan itu adalah haram, kerana perbuatan yang buruk dan menjatuhkan maruah pemimpin tidak pernah dianjurkan oleh Islam.
Islam itu adil dan cantik, Islam juga baik dan menyuruh umatnya supaya berbuat baik, dari segi akidah pelaku itu biarlah ia dihukumkan oleh mereka yang lebih arif. Anda Mampu Mengubahnya...

3 comments:

  1. Kemas molep comel lote,akidah isu utama yg buleh bagi tenggelam isu PTPTN.demo ada idea gk..teruskan perjuangan....

    ReplyDelete
  2. budok bodo supo adam adli tu jah yg nok jd kkasih nuar yahudi,xtahu gapo satu main ikut jah,murtad doh budok tuh duk main gilo lagu tu gak

    ReplyDelete
  3. saya rase berminat..tapi nk tahu lebih lanjut

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...