Abby Terasa Dirinya Macam Jual Muka & Jual Body?

Bekas Mufti Perlis, Dr. Mohamad Asri Zainal Abidin atau lebih dikenali sebagai Dr Maza kelmarin mengeluarkan satu entri di blog beliau yang penulis sifatkan penulisan yang seimbang.

Beliau tidak mengampu kerajaan atau membabi-buta menyokong parti pembangkang.

Kedua-dua belah pihak beliau berikan nasihat.

Memandang kepada kedudukan beliau dan tahap pendidikan agama yang dimilikinya, maka beliau adalah antara orang yang selayaknya untuk menegur kedua-dua belah pihak.

Beliau juga berhati-hati kerana tidak menyebut nama mana-mana individu atau kumpulan, namun penulisannya jelas dan semua boleh tahu ia merujuk kepada siapa.

Dalam entri berkenaan, Dr Maza ada menyentuh satu bahagian berhubung sikap artis yang berhijrah dan secara tidak langsung menegur sikap PAS yang berbelanja banyak untuk mengusung artis ke sana-sini.

“Di celahan itu yang menarik hari ini artis-artis yang baru masuk politik sehari dua pun seakan sudah menjadi ‘sarjana Islam’. Mula mengeluarkan hukum ke atas orang lain.

“Sambutannya hebat. Modalnya bukan ilmu, tapi ‘wajah dan penampilan’ yang memikat penganjur. Jika ‘ustaz’ dibayar seratus dua, tetapi artis yang bercakap Islam dibayar beberapa ribu ringgit satu ceramah. Namun jika artis lelaki, ataupun artis wanita yang ‘kurang comel’, tidaklah seberapa sambutan dan bayarannya,” katanya dalam entri itu.


Bahagian ini rasanya kita semua boleh agak siapa yang paling cepat terasa walaupun namanya tidak disebut.

Siapa lagi kan….kalau bukan Ustazah Abby Abadi.

Walaupun tanpa menyebut nama, nampaknya Abby terasa betul kena kat batang hidung dia.

Dan seperti biasa…Abby memulakan syarahan dan memperlihatkan ‘tahap keilmuaan agamanya yang sangat tinggi’ di Twitter.

Abby nyata tidak dapat menerima bahagian ‘Modalnya bukan ilmu, tapi ‘wajah dan penampilan’’…

Tweet Abby;

JUAL MUKA & JUAL BODY? Fitnah tu… Sy xpernah terlintas lgsg smpai nk gadai maruah diri smata2 utk parti. Fitnah btebaran, dosa bpanjangan




Eh Abby…terasa ke? Dr Maza tak sebut nama kamu…nape terasa?

Dr Maza tidak cakap pun kamu jual body atau jual muka.

Mesti Abby terasa dia mungkin dilabel bodoh hal agama dan hanya laku di pentas PAS pasal dia artis.

Lagi menarik kalau tengok Tweet Abby yang macam hendak mengajar Dr Maza secara sinis dan penuh sindiran (tanpa menyebut nama);



Betul-betul hebat Abby basuh Dr Maza kat Twitter.

Perghhhhh…..Abby oh Abby….Kau memang hebattttt! - Mynewshub.

3 comments:

  1. Cakap Abby tu ada bernasnya,,,Peminat nik Aziz perlu ambil kata kata Abby ini... yg mungkin diajar atau garap olih orang berilmu ,,dalang .. Namun ia banyak dan tepat merujuk pada sikap dan peel nik aziz dan dan hj hadi....

    Tahniah...pada penulis skrip.. Abby..

    ReplyDelete
  2. tahniah abby, kerana berani menegur tok2 guru PAS.

    ReplyDelete
  3. btul tu, org2 yg menganggap dirinya berilmu belum tau dia benar2 berilmu, org yg berperasaan dirinya hebat, kehebatannya hnyalah sementara, bila2 masa ilmu yg dipinjamkan kpdnya ditarik balek oleh yg empuna ilmu iaitu Allah SWT, maka menjadilah ia blurr dan bodoh,jiwa tidak tenteram,hilang minda dan akal, apa yg dibuat semua tak menjadi,semuanya menempuh kegagalan,dan org pun hilang hormat dan kepercayaan kpdnya malah akan menjadi kutukan dan makian org ramai.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...