CUBAAN LIWAT !!! - KE'JAMBU'AN AZIZ DESA PERNAH DICUBA ANWAR

Jika minggu lalu kisah Aziz Desa vs Husam Musa agak panas dan ganas, kali ini sedikit loya apabila dikatakan satu ketika dahulu Anwar Ibrahim telah membuat pujian yang agak menggiurkan terhadap seorang Lelaki yang juga selebriti bernama Aziz Desa.

Ketika pujian ghairah itu dibuat Anwar masih menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri, Aziz yang menerima pujian itu agak keperasanan dan terus cermin-cerminkan dirinya. Namun tidak terfikirkah apa sebenarnya yang tersirat disebalik 'lawa' itu. Apakah cubaannnnn!!!!
Kenapa Aziz menimbulkan pujian lampau itu, mungkin beliau terkenangkan saat-saat manis yang telah berlalu, namun itu adalah hak peribadinya, jika anda masih ingat minggu lalu dengan yakinnya Aziz membuat kenyataan bahawa beliau adalah diantara orang yang menaikkan Anwar, beliau reti dan mengerti siapa Anwar, tapi beliau turut mengatakan hakikat sekarang adalah ramai rakyat yang menyokong Anwar kerana tengok orang sokong dan memusuhi kerana tengok orang memusuhinya.
Beliau turut tertanya kenapa mereka itu sokong dan seimbangkan dengan kenapa juga mereka itu memusuhinya, seakan-akan jawapan jelas ada bersama-sama beliau, jika Aziz mengetahui jawapan yang jelas akan hal Anwar kenapa tidak dijelaskan perkara itu. Berkongsi cerita kebaikkan tidak salah, begitu juga hal keburukkan yang boleh memudharatkan rakyat sejagat.
Apapun Gk tidak fikir Nik Aziz lebih hebat dari Husam, cuma menantikan kalau-kalau ada berita baik dari Aziz untuk dikongsikan, yang pasti Aziz tidak sekali-kali akan menafikan kebenaran dakwaan terhadap Anwar, Aziz juga seorang yang bijak, mungkin akan tiba masanya nanti kerana beliau lebih mengenali siapa sebenarnya Anwar Ibrahim ? Cukupkah galak kelelakian Anwar apabila memuji rakan lelaki lain sebagai 'lawa' ?
Lelaki puji lelaki dengan 'lawa' atau 'jambu' sudah cukup untuk menggeli loyakan anak tekak lelaki Kelantan, tapi mungkin ianya bahasa biasa bagi lelaki utara, selain dari Anwar mungkin Aziz boleh jelaskan pemimpin mana  yang memujinya seperti pujian yang diterima dari Anwar.
Alahai Anwar, kunyit juga jadi pilihan dari lengkuas redup bidara, apalah nak jadi dengan bakal PM jenin Pakatan Haram ni. Nasib baik Aziz tak jadi mangsa 'lawa' tu ya. Anwar gagal nak ngurat Aziz, Saiful pula dipertaruhkan. Sama-sama nantikan kebenaran dari 'lawa' ini. Anda Mampu Mengubahnya....

3 comments:

  1. Napela penulis blog ni terlalu narrow minded psl perkataan "lawa".bg org utara mnjadi kebiasaan even lelaki memuji lelaki lain dgn perkataan lawa..mmg perkataan ini slalu diguna pakai..masyalah...dh semakin teruk perasaan wasangka saudara penulis terhadap sesama islam demi kepentingan politik...bawak2 beristighfar la yer..moga penulis diberi petunjuk dan bimbingan dari Allah swt..aminn

    ReplyDelete
  2. lelaki jambu4/12/2012 1:33 AM

    lorr tul ka tu hamba allah,kot hamba nuaq x,hang ni pasai apa suka sngt dok bela ANUar,apa ke jadahnya sorang tpm duk puji pengacara cmtu,dah xde kerja ka,kalau xda rekod xpa,ni si saiful lak jd mangsa,aziz kenal lah siapa nuaq tu.

    ReplyDelete
  3. Nasib baik Aziz Desa tak terkena dengan ayat anwar bahlul tu,anwar memang start nak ngurat tu,tapi Aziz tak layan.kalau Aziz layan memang habislah..

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...