PENUMBUK SULUNG DBKL TERHADAP GANG SAMPAH ADAM ADLI

Dari 300 tinggal 20 orang sampah masyarakat yang berkhemah di Dataran Merdeka terus terus melakukan provokasi terhadap pihak berkuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang mahu meroboh dan merampas khemah mereka.

Keadaan tersebut memaksa DBKL mengambil tindakan tegas terhadap sampah masyarakat yang cuba mencabar kredibiliti pihak berkuasa untuk menjalankan tugas.

Tengahari tadi, dua dari enam khemah yang mereka bina berjaya dirampas oleh DBKL.
Peguam N. Surendran yang berada di tempat kejadian berkata mahasiswa boleh buat laporan polis ekoran dari DBKL berkasar. DBKL sepatutnya berlembut dan membelai mereka, gosok baik-baik mereka, turut sahaja apa kehendak mereka.

Mahasampah yang berusaha untuk berkhemah di Dataran Merdeka sehinggalah 28 April ini apabila pehimpunan Bersih 3.0 akan diadakan di situ. Sedangkan bau hancing dan busuk menggangu orang awam dan juga pelancong sekaligus menganggu ketenteraman awam.
Kumpulan itu merancang berkhemah di Dataran Merdeka sehingga perhimpunan BERSIH pada 28 April ini.

Mereka antara ratusan yang berhimpun di ibu negara petang semalam bagi menyatakan penolakan kepada PTPTN dan menuntut perdidikan percuma hingga ke peringkat pengajian tinggi.

Sementara itu, DBKL kira-kira jam 4 petang ini berkeras mahu mengalihkan khemah itu sehingga memaksa mahasiswa membuat benteng manusia dan berlaku adegan tolak menolak antara kedua-dua pihak.
DBKL bagaimanapun berjaya merobohkan empat khemah dan merampis satu daripadanya. Mahasiwwa mendakwa DBKL melakukan kekasaran ketika bertindak.

Harakah melaporkan pegawai DBKL telah menumbuk 2 orang mahasampah, jika Perhimpunan Bersih 2.0 pihak polis yang jahat, sekarang ni DBKL pula. Benar atau tidak saksikan klipvideo seketika nanti...Bersambung

2 comments:

  1. mahasiswa melayu yg bodoh. kalau dpt first class semua jd biasiswa? Dah salah sendiri lepas tuh nak salahkan kerajaan. Kum lain sibuk study. Anak bangsa kita demo jalanan. mmg dasar jalanan.

    ReplyDelete
  2. takkan nak harap dbkl bawa pizza kut nak pujuk, penumbuk tu dah kira lembut dah tu lg bagus klu dbkl hentam je ngan kayu ke apa, surendran tu ckp pakai lutut ke apa nama saja peguam tp bodoh tahap sampah..tentulah dbkl dah guna cara diplomasi tp disebabkan budak2 melayu bodoh ni berdegil terpaksalah berkeras sikit..aku setuju je klu bg penumbuk harap bagi jg kat surendran ni yg asyik guna budak2 melayu utk naikkan rating dia..celaka adam celaka surendran..

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...